![]() |
FreeBSD foutmelding
Als ik de CVSUP wil instellen krijg ik deze melding:
CVSUP-snap-16.1h.tar.qz does'nt seem to exist in usr/ports/distfiles/. usr/ports/distfilees/ is not writable by you; cannot fetch. *** error code 1 Ik zou echt niet weten wat ik moet doen. |
Als je graag met 'linux' wil werken zou ik sowieso niet met FreeBSD bezig gaan (xBSD is geen Linux trouwens), maar gewoon met Redhat, stukken simpeler te configureren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat je beter een wat simpeler OS kan nemen. ;) BSD is niet ideaal om mee te beginnen, zoals Chimera al zei. En áls je dan toch per sé hulp wilt met je problemen, moet je wel de precieze foutmelding noemen. Hier kunnen we niks mee. :)
|
Citaat:
|
Elke linux distro wel. Ik ben persoonlijk groot fan van Debian. Anderen prijzen Slackware. Ligt een beetje aan je persoonlijke voorkeuren, gewoon eens proberen dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zitten jullie 'em nu weer van FreeBSD af te praten? :p
FreeBSD is hardstikke makkelijk hoor, alleen het installeren is tricky, geen mooie wizzards. Verder zijn er heel goede how-to's en is software supersimpel. lord_mabizz: heb je die installatie how-to gevolgt? Na het installeren moet je eerst de configuratie tutorial volgen, deze configureert CVSUP, het systeem waarmee je heel makkelijk programma's kunt installeren (zoals ook Apache, de webserver). Die foutmelding krijg je als je geen root bent. Voeg me anders even toe op ICQ (881860), kan ik je stapsgewijs helpen. En for the record, van de distro's Redhat, Mandrake, Debian en Slackware, lukte mij het alleen om de moeilijkste dist, Slackware, aan de praat te krijgen met X, de rest had allemaal last van bugs of andere vage shit. Zo makkelijk vind ik die distro's dus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vind je dat heel vreemd dan? Je hebt geen netwerk geconfigged, en nu kan je geen verbinding maken. Als dat je nog niet als pure logica in de oren klinkt kan je beter Windows2000 Server als server gaan installeren. ;)
|
Citaat:
|
Die 2e tutorial is een work-in-progress, er moet nog in hoe je via PuTTY verbinding maakt met FreeBSD. Dus kun je vanaf een andere computer inloggen.
Maargoed dat gaat nu niet werken omdat je nog geen netwerk hebt. Je moet eerst weten hoe de netwerk adapter heet, als je een Realtek netwerkkaart hebt is dat rl0. Je kunt zien wat voor interfaces je hebt door in te loggen als root en dan ifconfig in te typen, ik krijg b.v.: Code:
# ifconfig Als je die hebt, kun je IP gaan instellen. Dit doe je als volgt: ifconfig sis0 inet 10.0.0.11 netmask 255.255.255.0 Nu stel je interface sis0 in op IP 10.0.0.11. Als je 192.168.0.x als IP range gebruikt moet je dus 192.168.0.150 ofzoiets gebruiken als IP. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee. :p
Je moet zelf even kijken wat voor interface je hebt, dat staat in dat bericht hoe je dat moet doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |