![]() |
artsenrechept
Moet je op doctors recept de morningafterpil halen? of kan je zo bij de apohtheek afhalen? en komen je ouders er niet achter? vanwege je het moet betalen via de verzekering?
Alvast bedankt! :confused: |
Bel de dokter en vraag het de assistente, die zal het wel weten. Je ouders komen er iig niet achter, ze hebben een zwijgplicht, en als je de pil aanvraagt kun je het ook geheimhouden schijnt dus dat zal met de morningafterpil ook wel
|
Pff kheb geen idee, ik als jongen hoef die dingen nooit te gebruiken. En kheb ook nooit een meisje gehad die het ooit heeft moeten gebruiken. Bel inderdaad gewoon je huisarst op en vraag het hem ja.
Heb je gister soms iets stoms gedaan? in dat geval mag je wel opschieten nu :p (flauw) |
Je hebt officieel een doktersrecept nodig, maar als je bij de apotheek een beetje wanhopig doet en de apothekerpersonen zijn aardig dan krijg je 'm zo wel mee. En tja, als je 'm zelf betaalt (zo'n 20 euro dacht ik?) dan doet de verzekering niets en merken je ouders het dus ook niet he.
|
Citaat:
|
Citaat:
De meeste meisjes hebben hem maar één keer nodig. Daarna kijk je wel beter uit!( je schrikt je wezenloos) |
eh...weet niet of het in Nederland anders is, maar hier haal je em gewoon op in de apotheker. De morningafterpil is een pil uit noodzaak en als je dan nog eerst langs dokter (afspraak) moet...
|
J ehbt inderdaad een dokterrecpet nodig. ( helaas laatst zelf ervaring mee gehad)
Je moet gewoon opbellen naar de apotheek, vertellen dat je er een nodig hebt alleen dat je voor het consult ( het krijgen van het recpt) wilt betalen, dan krijgen je ouders gee rekening. Dan ga je naar de aptoheek en daar vraag je weer of je mag betalen ipv via de verzekering want anders krijg je weer het geval dat je ouders ee nota van vekering krijgen.. Kost bij elkaar ong 25 euro |
in belgië : geen doktersvoorschrift nodig
en ook goedkoper dan 20€ dacht ik. |
Citaat:
|
Helaasheb ik er ervaring mee, als je naar de apotheek gaat, kan je daar evt nog een dokter bellen die dan het rescept doorfaxt naar de apotheek, maar ik ben bang dat je al te laat bent... Meer dan 72 uur zijn als ik het zo lees al verstreken.
|
Citaat:
Niet alle dokters hebben onmiddellijk tijd om je te ontvangen wijze jongen. |
Citaat:
|
Denk dat je er nu al 1 hebt, maar toch: Ik heb gewoon ff gebeld naar de dokter, en toen is het telefonisch geregeld (kostte me niks) en moest daarna 13 euro betalen voor de pil...
|
Citaat:
|
Dokters sturen je ouders wel een rekening (teminste bij mij.....) maar daar mag ivm de zwijgplicht niets boeiends opstaan over de grond van de afspraak ofzo.......
Je hebt dan alleen wel de kjans dat je ouders het een beetje verdacht vinden dat je ze neits verteld hebt. Er zijn wel een aantal GGD kantoren in NL waar je heem kunt en zo contant kunt betalen voor de morningafterpil......dan komt niemand het te weten. |
je hoeft niet op het spreekur te komen, wat wil je daar doen dan?? Je kan gewoon het recept daar afhalen (of ze faxen het naar de apotheek) en dan kun je de pil afhalen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |