![]() |
Arabisch als minor
Ik zit er ernstig over te denken om volgend studiejaar als minor Arabisch te gaan volgen. Het zijn relatief veel collegeuren per week (elke dag 2). Maar het lijkt me wel erg interessant. Er wordt gezegt dat je na afloop van de cursus eenvoudige gesprekken kan voeren en artikelen in de krant kan lezen. Verder kan je een brief in het Arabisch schrijven.
Heeft iemand dit toevallig ook gedaan? Heb je er goede ervaringen mee? Leer je echt zoveel in een jaar? Komt er naast de college uren veel zelfstudie bij kijken? ect. bvd |
sorry
maar dat lijkt me echt nutteloos ga je arabier worden dan :o |
Wat een Onzin. Totaal nutteloos IMHO. :)
|
Citaat:
Dus; als je er tóch mee in aanraking komt; doen. Zo niet; besteed je minor dan beter en laat het arabisch aan de LOI over.. |
Citaat:
Ik wil er zeker nog een aantal keren heen of later een beroep hebben wat er mee te maken heeft. Als je de taal spreekt en kranten kan lezen kan je veel meer over de landen te weten komen dan als je af moet gaan op wat iemand anders zegt. |
Als hij zich interesseert voor Arabisch dat moet ie dat toch gewoon doen?
|
Citaat:
Dus is het handiger om dat te laten aansluiten op je latere leven/opleiding/werk.. |
Citaat:
Gezien het hoge aantal college uren zie ik toch maar van Arabisch af, en ga ik dr (na het afstuderen) een cursus in volgen, denk ik.. |
Beter verdiep je je gewoon in nuttige taal.
Ik vind de islam ook intressant, maar alleen omdat ik het een gevaar vindt. Zal ik ook maar de cursus gaan volgen? :rolleyes: Maar als je dat leuk vindt, dan moet je dat doen he :) |
Heb ook nooit een arabisch iemand gezien, die nederlands leert.
En das nou juist het probleem. Wij doen het als bijvak, en doen ons uiterste best, voor hun is het een noodzakelijkheid, en er komt niets van terrecht. |
Wat zijn slap aan het lullen. AUB.
|
Ik ben gewoon ondersteboven van je uitstekende argumentatie :o
Typisch... |
Ja hoor, krijgen we dat weer :rolleyes:
Gelukkig zijn we allemaal zo ontzettend bekrompen dat we alleen de orthodoxe moslims zien die met een vliegtuig een gebouw invliegen en we vergeten even de mensen die gewoon een geloof aanhangen en verder nog geen vlieg dood willen trappen.. eigenlijk moet ik me er ook niet mee bemoeien ook.. :S |
Ik ga er niet eens meer op in. :rolleyes:
|
Goed ook dat je die goede moslims kunt herkennen he.....
Je kan gewoonweg geen risico nemen, het is een gevaar, hoe je het wendt of keert. |
Het is gewoonweg een aggressieve en een minder beschaafde godsdienst dan het christendom, boedhisme en hindoeisme.
Er is nu een oorlog uitgevaardig door allelei terrorischtisch netwerken, en sommige van jullie zeggen dat we niet mogen discrimineren. Maar zo tekenen we voor onze eigen ondergang door het hun zo gemakkelijk mogelijk te maken. Zo beschaafd zijn we dat we daar op gepakt worden. En je hoeft als westerling in een islamitisch echt geen grote bek te geven, want dan heb je meestal een serieus probleem. En je wordt er ook niet echt netjes behandeld, alleen maar omdat je een westerling bent. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |