![]() |
Wat zijn de bekende specialiteiten uit jouwn woonplaats
Hier in maastricht is dat Wieckse Witte. Ja wie kent dat nou niet..is al vaak op reclame te zien geweest.
Verder is limburg (maastricht) bekend om de vlaaien. Nou wat zijn de bekende of onbekende specialiteiten uit jullie woonplaats, qua eten en drinken? |
Hooghoudt (jenever).
|
Haagsche Hopjes,
|
Brugge: Brugs bier en Brugse jenever, Brugse pikanterie,amandelbrood,chocolade, beenham (yuk)
|
Goudse stroopwafels :p
|
Eh, West-Friese krentenmik :|
|
Rotterdamse ... Hmm heeft rdam eigenlijk wel een specialiteit?!
|
arnhemse meisjes (is niet mijn woonplaats/ wel in de buurt)
|
Eerst hadden we Jan de eierboer. En die verspreidde eieren aan huis bij mensen. Maar door de vogelpest moest ie ermee kappen. Nou hebben we alleen nog maar supermarkteieren... :(
(ja , dit heeft weinig te maken met regio-voedsel, maar ik moest het even kwijt) |
Hmm, hier eigenlijk niks...
In de regio: twentse krentewegge |
Sonnema Beerenburg uiteraard :D
|
Marikenbrood. Voor de rest zou ik het niet weten (zo gauw). Nijmegen ja.
|
daar is mijn woonplaats te klein voor..
umm uit de buurt: mosselen uit de provincie: bolussen |
uit vlaardingen ....ijzerkoekjes!!! suuuper lekker, mits je ze niet te vaak en teveel eet, soort van boterkoek achtig soort koekje in een ovale vorm, echt heeerlijk...
|
Citaat:
Westlandse druiven... Niet bijzonder, maar ach wel ambachtelijk :D |
Citaat:
(woon overigens niet in Gouda maar in het naast gelegen dorp. Die heeft alleen geen specialiteiten) |
Heh..
Jenever, jenever, jenever, zelfgestookte jenever, en een klein aandeel van nog wat andere dranken.. Zwart Nazareth he.. |
Citaat:
ik vond goudse kaas zo nouja.. niet echt afgezaagd, maar overduidelijk en eigenlijk niet echt meer gouds...eigenlijk :p |
Uit de buurt: De chocoladebol ( bosche bol)
|
Urk ------> vis
spreekt voor zich lijkt me. En uiesjee, soort hasjee |
Niets :(. Wel van ons eiland: Noord-bevelands Abdijbier. Niet echt origineel, maar we hebben in ieder geval wat voor de toeristen...
|
Weesp --> Weesper Moppen
schijnen bekend te zijn :confused: |
Caviaar
|
HEMA worst uit zoetermeer
|
Nijmegen heeft de smerigste shoarma van heel Gelderland en Zutphen de lekkerste.
|
Citaat:
|
asperges (de witte dan he)
en Duvel, Steendonck, ... nog wel wat waarschijnlijk |
Citaat:
|
Haring (y)
En ijzerkoekjes... het schijnt dat ze dat in andere delen van het land niet kennen :) |
Citaat:
|
knolse koek gloof ik.
En poffert, schijnen ze ook nie te kennen in de rest van NL |
Citaat:
In Ommen zijn Hema worsten natuurlijk dè specialiteit.. :p |
Citaat:
|
asse ---> de assekoekjes mmmmmm
en hopduvelbier (ook wel lekker) |
Zuiddorpe: asperges en boekweit(pannenkoeken).
|
Hulst: Sexshops
|
Citaat:
Wat dacht je nog van zuurvlees? (zoeërvleesch) Ennem... mja, Mestreechter stroeëp (stroop dus) ook wel he :) |
Citaat:
|
Bolussen, mosselen, babelaars
komt allemaal uit Zeeland en ik geloof niet dat er echt iets uit mijn woonplaats komt wat bijzonder is..... |
niks, kwoon in papekop :D
|
Citaat:
Gent : geeen idee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Amstelbier??
|
Den Bosch -> boschebol
|
In Breda staan fabrieken van Hero (men noemt dat ook wel De Hero), Faam (De Faam) en Oranjeboom (hoezee). Ook worden er hier suikerbieten (CSM) verwerkt, wat in bepaalde tijden van het jaar tot in de verre omstreken uitstekend te ruiken is.
Van Nijmegen zou ik het niet weten. Overigens, beste nare man, hebben ze bij Döner Nijmegen wél uitmuntend uitstekende Falafel. |
Nutricia staat in mijn woonplaats, vul maar in wat ze daar maken...
|
Bergen op Zoom: tietekoeken van bakker Groffen
|
Thuis thuis: Dronten: Flevolands appelsap en verder het Drontenaartje ( een soortgebakje )
Thuis: Den Bosch: De Bosche Bol en Bosche koek liefs, Hanne |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04. |