![]() |
bluestafereel
Met een jazzplaat op de achtergrond
Een lekkende vulpen in mijn hand Wat uitgedrukte sigaretten Op een hoopje in de vensterbank Een limonadeglas vol whisky Eenzaam en vergeten op de vloer En naast me langs het kelderraam De benen van een hoer De lantaarnpaal op straat Schijnt vanaf de stoep Door het raam naar binnen Het is laat, of alweer vroeg en dan nog de laatste strofe waar absoluut niets van klopt De wind waait langs me heen Sigaretten as waait op en dwarrelt neer In een kop koffie, afgekoeld Ja, dit is als bluestafereel bedoeld kan iemand me met de laatste helpen want ik kan er niets van maken EDIT: commentaar op de rest lijkt me ook fijn natuurlijk danku :) |
niemand??
ik heb wel hulp nodig :( |
De wind waait langs me heen
Sigaretten as waait op naast een kop koffie, afgekoeld als ik even snel nadenk, kom ik tot zover, een laatste regel heb ik nog niet. Hecht er niet teveel waarde aan. Je hebt in je eigen versie de laatste strofe anders gerijmd, ik weet niet of je dat zo wilt laten, maar persoonlijk vind ik het mooier als je het rijmt zoals de andere drie. Het gedicht vind ik behoorlijk goed, hier en daar loopt het niet even soepel, maar dat geeft het een beetje iets rauws vind ik, ik vind dat hier geen minpunt. Het gedicht heeft een bepaalde sfeer, dat vind ik belangrijk. Je onderwerp vind ik wel apart, als je echt een meisje van vijftien bent, waarom schrijf je dan over een onderwerp dat zo ver van je af lijkt te staan? |
Mooi gedicht jah,wat je met het laatste stuk moet doen weet ik niet,het is tenslotte jou gedicht.
|
k weet niets voor die laatste strofe maar k wou wel even zeggen dat ik het een heel mooi gedicht vind :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55. |