![]() |
autorun ?
Ik moet een presentatiecd maken (powerpoint) en nu wil ik dat als ik de cd in de drive doe dat de presentatie (het pp-bestandf dus) gelijk opstart. Ik heb wel gezien op cdz met autorun.dll oid maar hoe en wat precies weet ik niet...
Wie kan mij ermee helpen? |
Het was dacht ik een bestandje genaamd autorun.inf (gewoon in notepad maken) met daarin zoiets:
[autorun] open=<<bestandsnaam>> |
zoiets als.... ?? :? 't bestand heet pres.pp oid :) kun je es precieze file maken ?
|
<<autorun.inf>>
Code:
[autorun] |
hoe kan ik autorun aan zetten op een pc ?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Onder Win2k: Run gpedit.msc, dan Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Disable autorun op Enabled zetten |
voor zover ik weet kan je autorun alleen gebruiken naar een .exe ik probeerde het eerst naar een html bestand maar dat lukt niet.
|
Even uit de autorun.inf van mijn Knoppix CD:
Citaat:
Citaat:
|
;] kan ik nou wel een powerpoint-presentatie laten 'autorunnen' of niet?
|
read the topic
maak een bestand genaamd "autorun.ini" aan op de CD, zet dit erin Code:
[autorun] vervolgens maak je een BAT-filtje (autorun.bat) met: Code:
@echo off |
Citaat:
|
ok thnxx, maar als ie nu pres.ppt opent, opent hij die in powerpoint zelf, maar ik wil dat de 'dia' zelf opstart, hoe flik ik dit dan nou weer ?
|
Citaat:
zoek ff in de help van PP naar 'parameter(s)' (dan krijg je iets als: run dia.ppt -t 4 w oid) |
kun je dat voor mij checken, ik kom er namelijk niet helemaal uit :( (dat parameter gedoe)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |