Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Niet goedwijs of idiooit ? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=572832)

LimboWouS 19-08-2003 12:14

Niet goedwijs of idioot ?

Ik loop me al een paar dagen te ergeren op iedereen. Hoe komt dat........... simple weg dat ik steeds vaker er achter komt dat uiterlijk groter rol speelt dan de daadwerkelijke aard van het beestje.

Moet je nu altijd per se opvallen of moeite doen om bij iedereen in de smaak te vallen. Ik word heel moe van mensen die niet durven gewoon eens NEE te zeggen. Neee ik hoef niet haantje te voorste te zijn, met een grote bek of zo of stoer.

Waarom ben je in vredus naam fout als niet de bink uithangt, of waarom is er onderscheid. Leer mensen eens waarderen om wat ze kunnen en niet om wat ze anders moeten doen !

hellion 19-08-2003 12:51

Citaat:

LimboWouS schreef op 19-08-2003 @ 13:14:
Ik loop me al een paar dagen te ergeren op iedereen. Hoe komt dat........... simple weg dat ik steeds vaker er achter komt dat uiterlijk groter rol speelt dan de daadwerkelijke aard van het beestje.

Moet je nu altijd perce opvallen of moeite doen om bij iedereen in de smaak te vallen. Ik word heel moe van mensen die niet durven gewoon eens NEE te zeggen. Neee ik hoef niet haantje te voorste te zijn, met een grote bek of zo of stoer.

Waarom ben je in vredus naam fout als niet de bink uithangt, of waarom is er onderscheid. Leer mensen eens waarderen om wat ze kunnen en niet om wat ze anders moeten doen !

En daar kom je nu al achter??? zwaar op tijd. :rolleyes:

dat is al jaren zo en zal ook altijd wel zo blijven dat je moet opvallen om bij mensen in de smaak te vallen. :mad:

Hoe kan je mensen waarderen al kijkt men alleen naar het uiterlijk?

Maarja...voor de rest nogal afgekauwd topic dit, is zo vaak naar boven gekomen. *zucht*

Quiana 19-08-2003 20:20

Onderscheid is er altijd en overal, zit volgens mij
ook in de menselijke aard.

En ja, er zijn mensen die niet nee durven te zeggen,
de massa achterna lopen etc, maar dat moeten ze zelf weten.
Niet iedereen durft/wil er tegen in gaan,
uit onzekerheid, angst om er niet bij te horen, etc.

Je hebt wel gelijk dat mensen de dingen moeten
waarderen die ze kunnen (en doen),
maar dat is nou eenmaal (helaas) niet altijd zo.. :s

Offtopic reacties zijn verwijderd, spelfout is aangepast.
Beetje ontopic zou leuk zijn. :)

Roos 19-08-2003 20:59

Citaat:

Waar wil je echt heen met dit topic? Gaat nergens over. Als jij denkt dat het leven alleen maar om uiterlijkheden draait, kun je twee dingen doen.
In een hoekje huilen of de plastisch chirurg opzoeken.

Quiana 19-08-2003 21:45

Laatste keer.

Mutant_oud 19-08-2003 22:17

Mag ik hierop antwoorden met een gedicht? Ben er ook ooit achter gekomen:

De waarheid

Dagenlang
Nachten wakker
Wachtend op wat komen zou
Verbaasd
Verbouwereerd
Ware het niet
Dat ik diep in mijn hart
Allang had geleerd
Dat niet de wijsheid telt
Maar de oppervlakkige schoonheid
Van een rimpelloos watervlak
Is veel machtiger
Dan één mens kan bedenken
Ook al ligt zij dagenlang nachten wakker
En wil zij wel verbaasd
Verbouwereerd zijn
Terwijl ze allang wist
Dat wijsheid altijd achter het net van de schoonheid
Vist.

Het is gewoon zo, al heb ik hoop, ik ken nu een aantal mensen die zich daar niet door laten misleiden :).

soapenis 19-08-2003 23:10

dit is de waarheid....

SatanSlut 19-08-2003 23:15

Citaat:

Moet je nu altijd per se opvallen of moeite doen om bij iedereen in de smaak te vallen. Ik word heel moe van mensen die niet durven gewoon eens NEE te zeggen. Neee ik hoef niet haantje te voorste te zijn, met een grote bek of zo of stoer.

lol gast ik denk me hele leve al ik doe waar ik zin in heb en wie daar problemen mee heb kan dood vallen dan heb ik meer plezier en van anderen geen last als mensen zeggen je ben lelijk zeg ik nou en boeiend. ik kan er nie om wakker liggen .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.