Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   hulp voor mijn website! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=572914)

Geranium-Tulp 19-08-2003 13:39

hulp voor mijn website!

Hallo hallo,

Ik wil graag een eigen website maken waar ik mijn tekeningen op kan zetten, dingen over mezelf kan schrijven... Gewoon een eigen site. Ik heb Dreamwaver 4 (zoiets) waar ik dat mee wilde gaan proberen. Ik heb nog een paar programma's, maar volgens mijn buurjongen zijn die prut.

Mijn eerste vraag: Is dit een goed programma om te gebruiken, of weten jullie iets beterszonder dat ik al die HTML-codes uit mijn hoofd hoef te leren? Ik heb wel een cursusje HTML gedaan, maar dat heeft weinig geholpen. Ik was de draad zo weer kwijt.

Mijn tweede vraag: Is er iemand die zijn E-mail-adres wil geven zodat ik die mij technisch en mentaal enzo wil ondersteunen :D ? Ik kan wel wat hulp gebruiken. Liefst iemand die niet te veel moeilijke termen gebruikt, want ik ben een leek op het gebied van computers.
Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen enzo. Ik heb al boeken voor senioren enzo doorgelezen, maar pfft.. het is wel lastig hoor!

Ik hoop op een reactie!

Groetjes,
Jette

Koen 19-08-2003 13:44

Dreamweaver is op zich geen onaardig HTML programma. Niet verkeerd om mee te beginnen.

Ik zou zeggen, ga het gewoon eens proberen, zoek eventueel wat HTML cursussen op op het internet, kijk veel op www.handleidinghtml.nl, en vraag het hier als je er even niet uitkomt. Dan komt het vast goed.

Oh en vooral; heb geduld. Het maken van een mooie website kost heel veel tijd en geduld, maar dan heb je ook wat. :)

Geranium-Tulp 19-08-2003 14:00

Citaat:

Koen schreef op 19-08-2003 @ 14:44:
Dreamweaver is op zich geen onaardig HTML programma. Niet verkeerd om mee te beginnen.

Ik zou zeggen, ga het gewoon eens proberen, zoek eventueel wat HTML cursussen op op het internet, kijk veel op www.handleidinghtml.nl, en vraag het hier als je er even niet uitkomt. Dan komt het vast goed.

Oh en vooral; heb geduld. Het maken van een mooie website kost heel veel tijd en geduld, maar dan heb je ook wat. :)

Bedankt :)

Ik ga meteen kijken!

SuperSanne 19-08-2003 20:55

Mee eens. HTML is trouwens niet eens zo moeilijk. Ik kende het in twee weken (maar het resultaat betreft Sannes Poging Tot Website Nummer 1 willen jullie niet zien. Echt niet. Geloof me.)

Vinzz 19-08-2003 21:17

ik wil je best een beetje proberen te helpen .. je kun me altijd vragen stellen op msn.. :o

Gimme more beer 19-08-2003 21:58

Je kunt me altijd mailen met vragen, ik heb ergens een 7-stappen tutorial gebruikt voor het leren van HTML. Deze was van ene "nic". Ik schep niet op als ik zeg dat ik het in 2 uur gewoon aardig kon (zonder alle CSS dingen enzo)

Allemaal dankzij nic!

Triloxigen 19-08-2003 22:03

Een meisje vraagt om hulp,
en meteen zeggen jongens dat ze hun wel mogen mailen en MSN'en etc..

Typisch.. :D:D

Vinzz 19-08-2003 22:52

McLaren ssssst :o

Gimme more beer 20-08-2003 09:49

Citaat:

McLaren schreef op 19-08-2003 @ 23:03:
Een meisje vraagt om hulp,
en meteen zeggen jongens dat ze hun wel mogen mailen en MSN'en etc..

Typisch.. :D:D

Moet je het weer verpesten? :rolleyes:

IceManX 20-08-2003 11:57

Citaat:

SuperSanne schreef op 19-08-2003 @ 21:55:
Mee eens. HTML is trouwens niet eens zo moeilijk. Ik kende het in twee weken (maar het resultaat betreft Sannes Poging Tot Website Nummer 1 willen jullie niet zien. Echt niet. Geloof me.)
Dus? Ik ken HTML wel vrij goed, maar toch zien mijn pagina's er niet uit.
Reden: ik doe niet aan mooi maar aan functioneel. Af en toe een plaatje, ok, maar zwaar grafisch oid zul je mij niet zien maken.

Vinzz 20-08-2003 17:43

via email mag ook: vinzz@chello.nl voor het geval dat je toevallig een msn verbod heb :o :D

Geranium-Tulp 21-08-2003 06:11

Bedankt allemaal :)

Ik zal mijn cursus HTML dan maar weer eens uit de kast trekken. (kreun, nu voel ik me natuurlijk helemaal stom als ik het niet snap :( )

Okee, als ik iets wil weten, jullie horen het wel. (FIJN :D )

Geranium-Tulp 21-08-2003 06:15

Citaat:

Alkahol!K schreef op 20-08-2003 @ 18:43:
via email mag ook: vinzz@chello.nl voor het geval dat je toevallig een msn verbod heb :o :D
:o :D

Bedankt :D

Gatara 21-08-2003 09:33

Op www.webmeesteres.nl staat een klein cursusje html.
En andere links naar andere hulpvolle websites.

Ikzelf gebruik coffeecup html als programma, daar zitten ook een aantal voorgeprogrammeerde wizards in die je kunnen helpen (hoewel ik die persoonlijk nooit gebruik; behalve dan die voor het invoeren van een plaatje :)).
Dreamweaver ken ik niet zo. Dus ik kan geen vergelijking maken.

SuperSanne 21-08-2003 09:59

Ik heb in word een HTML editor gevonden!!! Bij macro's en dan "scripteditor". Heb ik al die jaren voor niets programaatjes zitten downloaden... :(

M@rco 21-08-2003 14:03

MS Word en HTML? Niet doen :(

Triloxigen 21-08-2003 14:07

Mijn favoriet is UltraEdit

Maar notepad is dan nog 10x beter dan MS Word

SuperSanne 21-08-2003 14:19

Citaat:

McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:07:
Mijn favoriet is UltraEdit

Maar notepad is dan nog 10x beter dan MS Word

nee, nee, nee... niet word zelf... je kan er via word komen! macro's--> scripteditor. (wel eerst een bestandje in scripteditor openen en daarna pas word afsluiten, anders sluit se ook meteen af). het geeft de tags een ander kleurtje zodat het wat overzichterlijker word, en je kan wat makkelijker kleuren invoegen. Je moet het nog wel zelf doen, maar dit maakt het wat makkelijker

Triloxigen 21-08-2003 14:26

Dat heet color highlighting, dat heeft bijna iedere text-editor..
Zo ook dus UltraEdit..

SuperSanne 21-08-2003 14:28

Citaat:

McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:26:
Dat heet color highlighting, dat heeft bijna iedere text-editor..
Zo ook dus UltraEdit..

Maar voor ultra-edit moet je na een paar dagen dokken (heb het ook een keer gedownload voordat ik deze macro-schatkist had ontdekt)

Triloxigen 21-08-2003 14:30

Citaat:

SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:28:
Maar voor ultra-edit moet je na een paar dagen dokken (heb het ook een keer gedownload voordat ik deze macro-schatkist had ontdekt)
Ik heb wel een key voor je,
maar als je MS Word gaat gebruiken kun je net zo goed meteen Frontpage gebruiken...

Geranium-Tulp 21-08-2003 14:39

:D Ik haak af

Het wordt me iets te moeilijk :D :o

Koen 21-08-2003 14:53

Citaat:

Jetteke schreef op 21-08-2003 @ 15:39:
:D Ik haak af

Het wordt me iets te moeilijk :D :o

:) Websites maken doe je niet in een dag. Ook niet in een week. Soms gaat daar maanden, of jaren in zitten. Je moet wel geduld hebben, en een boel tijd. Anders wordt 't idd niks en kan je net zo goed nu afhaken idd. Helaas. ;)

Geranium-Tulp 21-08-2003 15:04

Citaat:

Koen schreef op 21-08-2003 @ 15:53:
:) Websites maken doe je niet in een dag. Ook niet in een week. Soms gaat daar maanden, of jaren in zitten. Je moet wel geduld hebben, en een boel tijd. Anders wordt 't idd niks en kan je net zo goed nu afhaken idd. Helaas. ;)
Ik weet echt wel dat een website maken niet ineens gaat. Dat heeft mijn buurjongen me wel duidelijk gemaakt (niet aan terugdenken, hij was nogal - ehm - knorrig. Trauma). Ik ben nu twee maanden bezig, maar ik wil helemaal opniew beginnen met Dreamwaver 4.0.

Ik bedoel zeker niet dat ik stop met mijn website maken, maar wat weet ik nou van 'color highlighting' en 'ultra-edit' en 'macro-schatkisten'. Bovendien slaan deze berichten niet meer op mijn verzoek.

Kawouter 21-08-2003 16:24

Dreamweaver is best wel een goed programma, zeker als je beginner bent. Ik heb de Dreamweaver MX versie en die vult zelfs automatisch je html-scipt aan (ik weet niet of dat in 4 ook is).

Bovendien kan je heel gemakkelijk dingen zoals een afbeelding of zo invoegen via de werkbalken bovenaan, waardoor je niet zelf de code moet intypen, ook zeeeer gemakkelijk.

Als je er dan nog af en toe een aantal websites op na slaat om wat html extra te leren of om iets op te zoeken, kom je er wel hoor. Het is allemaal echt niet zo moeilijk.

Om wat meer van html (of css of zo) te weten, kan je nogal veel leren van :
http://www.w3schools.com of ook
http://www.regnery.net/html .

Zo heb ik het stilletjesaan geleerd, en het resultaat mag er uiteindelijk best wel wezen vind ik !!!

En wat men ook zegge: Met html kan je echt wel mooie dynamische sites maken, die al bij al nog redelijk snel inladen op pc ook (in tegenstelling tot die zware flash-sites van tegenwoordig)

Greetz

Triloxigen 21-08-2003 16:47

HTML kan niet dynamisch zijn..

Wasp 21-08-2003 16:59

Citaat:

McLaren schreef op 21-08-2003 @ 17:47:
HTML kan niet dynamisch zijn..
Hij bedoelt, dynamisch als in 'bewegen'. Met de <marquee> tags kun je iets laten bewegen! (y)

IceManX 21-08-2003 17:34

Citaat:

Wasp schreef op 21-08-2003 @ 17:59:
Hij bedoelt, dynamisch als in 'bewegen'. Met de <marquee> tags kun je iets laten bewegen! (y)
marquee is EVIL! Het is weer zo'n nep Netscape/IE tag, die dus geen deel uitmaakt van de standaard. Opera negeert hem dan ook perfect.

Gimme more beer 21-08-2003 19:49

Citaat:

SuperSanne schreef op 21-08-2003 @ 15:28:
www.sourceedit.com
Gratis HTML editor en als je ooit een andere programmeertaal leert, is de kans groot dat hij die ook highlight (gewoon een andere taal selecteren).
Persoonlijk vind ik het de beste editor die ik ken (er zit ook een FTP programma bij, maar die is crap, kun je beter SmartFTP gebruiken)

Gimme more beer 21-08-2003 19:52

Citaat:

IceManX schreef op 21-08-2003 @ 18:34:
marquee is EVIL! Het is weer zo'n nep Netscape/IE tag, die dus geen deel uitmaakt van de standaard. Opera negeert hem dan ook perfect.
Marquee is niet het enige dat evil is ;)
Waar stond ook alweer die compatibility list voor IE, Netscape, Mozilla en Opera?

SuperSanne 22-08-2003 09:58

Citaat:

McLaren schreef op 21-08-2003 @ 15:30:
Ik heb wel een key voor je,
maar als je MS Word gaat gebruiken kun je net zo goed meteen Frontpage gebruiken...

Ik ben niet gek hoor ;) HTML vind ik trouwens veel leuker om te gebruiken dan die slappen what you see is wat you get programma's :cool:

Geranium-Tulp 22-08-2003 10:28

Citaat:

Kawouter schreef op 21-08-2003 @ 17:24:
Dreamweaver is best wel een goed programma, zeker als je beginner bent. Ik heb de Dreamweaver MX versie en die vult zelfs automatisch je html-scipt aan (ik weet niet of dat in 4 ook is).

Bovendien kan je heel gemakkelijk dingen zoals een afbeelding of zo invoegen via de werkbalken bovenaan, waardoor je niet zelf de code moet intypen, ook zeeeer gemakkelijk.

Als je er dan nog af en toe een aantal websites op na slaat om wat html extra te leren of om iets op te zoeken, kom je er wel hoor. Het is allemaal echt niet zo moeilijk.

Om wat meer van html (of css of zo) te weten, kan je nogal veel leren van :
http://www.w3schools.com of ook
http://www.regnery.net/html .

Zo heb ik het stilletjesaan geleerd, en het resultaat mag er uiteindelijk best wel wezen vind ik !!!

En wat men ook zegge: Met html kan je echt wel mooie dynamische sites maken, die al bij al nog redelijk snel inladen op pc ook (in tegenstelling tot die zware flash-sites van tegenwoordig)

Greetz

Aaah, bedankt. Daar heb ik nou wat aan :) .

Ook bedankt voor de links, vooral die tweede vind ik handig.

Ik vind je website trouwens erg mooi. Ik hoop dat die van mij ooit net zo wordt.

İha0$ 24-08-2003 18:50

Je kan natuurlijk zoeken naar een WYSIWYG programma, zoals Frontpage. Allemaal ernstig makkelijk, en je kan er mooie dingen mee maken... zie: (als het rec. is haal dan maar weg) http://www.dutch-alliance.tk (nog niet af!) maar het begin is er.. MET FRONTPAGE 2000

Geranium-Tulp 24-08-2003 19:08

Citaat:

İha0$ schreef op 24-08-2003 @ 19:50:
Je kan natuurlijk zoeken naar een WYSIWYG programma, zoals Frontpage. Allemaal ernstig makkelijk, en je kan er mooie dingen mee maken... zie: (als het rec. is haal dan maar weg) http://www.dutch-alliance.tk (nog niet af!) maar het begin is er.. MET FRONTPAGE 2000
Rec.? O ja, reclame. Moest even denken.

Mijn neef had het ook al over Frontpage 2000. Hoe kom ik daaraan dan? En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?

IceManX 24-08-2003 19:19

Citaat:

Jetteke schreef op 24-08-2003 @ 20:08:
En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?
Geen? Is hetzelfde soort programma, persoonlijk vind ik DW beter.

Gimme more beer 24-08-2003 19:26

Citaat:

IceManX schreef op 24-08-2003 @ 20:19:
Geen? Is hetzelfde soort programma, persoonlijk vind ik DW beter.
Persoonlijk vind ik het allemaal rotprogramma's...

İha0$ 24-08-2003 19:36

Citaat:

Gimme more beer schreef op 24-08-2003 @ 20:26:
omdat je niet slim genoeg voor dat soort dingen bent zeker?

IceManX 24-08-2003 20:02

Citaat:

Gimme more beer schreef op 24-08-2003 @ 20:26:
Zelf gebruik ik ook gewoon TextPad, ik heb DW bij de laatste windows install niet eens teruggezet. Maar ALS ik een WYSIWYG editor zou moeten gebruiken is het DW.

Orion16 24-08-2003 20:47

Citaat:

Jetteke schreef op 24-08-2003 @ 20:08:
Rec.? O ja, reclame. Moest even denken.

Mijn neef had het ook al over Frontpage 2000. Hoe kom ik daaraan dan? En wat zijn de voordelen van dat programma boven Dreamwaver 4.0?

Frontpage is prima! Je kunt het alleen krijgen in combinatie met MS-Office 2000 (pro versie?) of XP. Daar moet je aan zien te komen.

Johnnie-mannuh 24-08-2003 23:09

ik heb zelf ook Frontpage gebruikt voor mn site
ik heb dan wel nog wat Javascriptcodes er met de Notepad aan toegevoegd, en het daarmee een beetje opgepoetst

trouwens voor Frontpage hoef je geen HTML te kennen

PROFICIAT !!!!!!!!!!

Geranium-Tulp 25-08-2003 06:20

Citaat:

Johnnie-mannuh schreef op 25-08-2003 @ 00:09:
ik heb zelf ook Frontpage gebruikt voor mn site
ik heb dan wel nog wat Javascriptcodes er met de Notepad aan toegevoegd, en het daarmee een beetje opgepoetst

trouwens voor Frontpage hoef je geen HTML te kennen

PROFICIAT !!!!!!!!!!

Bedankt!!! Je bent de eerste die me feliciteert! Zelfs mijn tweelingzus ligt nog in bed. Kadootjes!!!

Mja, ik denk niet dat ik Frontpage 2000 ga gebruiken. Ik heb geen MS-office en ook geen XP. Ben ook niet van plan om dat aan te schaffen. Ik heb mijn geld net opgemaakt aan nieuwe acrylverf en een nieuwe lamp voor mijn lichtbak (tjee, wat zijn die krengen duur!).
Hieruit kun je trouwens ook wel opmaken dat ik er nooit geld genoeg voor heb gehad. Trouwens, het is de computer van mijn vader, ik wacht wel tot hij het koopt. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.