Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Straie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=572957)

Linlilalove55 19-08-2003 14:25

Straie

Eeej....

Ik heb even een vraagje..

Straie zijn toch van die streepjes die je op je lichaam kan krijgen als je hard gegroeid bent enzo?

Blijven die voor altijd? en wat is het eigenlijk?

Regen 19-08-2003 14:48

Citaat:

Linlilalove55 schreef op 19-08-2003 @ 15:25:
Eeej....

Ik heb even een vraagje..

Straie zijn toch van die streepjes die je op je lichaam kan krijgen als je hard gegroeid bent enzo?

Het komt inderdaad als je te snel gegroeid bent. Je huid scheurt dan als het ware, waardoor paarse/rode/witte streepjes(littekens) ontstaan.

Citaat:

Blijven die voor altijd?

Ze zullen helaas nooit helemaal wegtrekken, maar na een tijdje kleuren iig ze lichter waardoor ze minder opvallen of zelfs helemaal niet meer ziet.

Ik heb het zelf ook, vooral op mijn bovenbenen. Sommige mensen smeren er zalfjes ed op, maar ik heb niet echt het idee dat het helpt.
Ach, het wordt vanzelf wel een keer minder. ;)

Linlilalove55 19-08-2003 14:51

Citaat:

Regen schreef op 19-08-2003 @ 15:48:

Het komt inderdaad als je te snel gegroeid bent. Je huid scheurt dan als het ware, waardoor paarse/rode/witte streepjes(littekens) ontstaan.

Ze zullen helaas nooit helemaal wegtrekken, maar na een tijdje kleuren iig ze lichter waardoor ze minder opvallen of zelfs helemaal niet meer ziet.

Ik heb het zelf ook, vooral op mijn bovenbenen. Sommige mensen smeren er zalfjes ed op, maar ik heb niet echt het idee dat het helpt.
Ach, het wordt vanzelf wel een keer minder. ;)

Thanx eej (Y) daar heb ik wat aan :)

Moenbloem 19-08-2003 20:07

Niks meer aan toe te voegen.

Ik heb ze ook, op mijn borsten, heupen, billen en de binnenkant van mijn bovenbenen. Gelukkig zijn de meesten al helemaal wit, die op mijn borsten zie je zelfs helemaal niet meer :)

Ninez 20-08-2003 00:23

Mn zusje heeft ze gekregen toen ze in korte tijd nogal wa tja "vrouwelijker vormen begon te krijgen" gecombineerd met een btje uitdijen heeft da striae tot gevolg... T komt dus idd door (te) snelle groei. En nu kan ik nog gaan vertellen wat ik erover weet, maar dgelukkig heeft Regen me een hoop typwerk bespaard;)

M@rco 20-08-2003 08:46

Hmm... ik heb ook van die rare paarse strepen op m'n rug. Of hoort dat niet bij jongens? :o

Ninez 20-08-2003 16:08

Citaat:

M@rco schreef op 20-08-2003 @ 09:46:
Hmm... ik heb ook van die rare paarse strepen op m'n rug. Of hoort dat niet bij jongens? :o
Het hoort net zo goed bij jongens. Je krijgt het gewoon als je in een korte tijd snel groeit. Of beter gezegd: je huid veel uit moet rekken. Je huid raakt dan beschadigd en je krijg strepen op je huid. Dat kan overal voorkomen, en elke reden hebben voor het groeien.

fiepje 20-08-2003 16:26

Citaat:

Moenbloem schreef op 19-08-2003 @ 21:07:
Niks meer aan toe te voegen.

Ik heb ze ook, op mijn borsten, heupen, billen en de binnenkant van mijn bovenbenen. Gelukkig zijn de meesten al helemaal wit, die op mijn borsten zie je zelfs helemaal niet meer :)

heb ik ook last van.... die bij de binnenkant van me bovenbenen zie je heel erg... vinnik niet leuk :(

freakje 20-08-2003 19:09

De straie op mijn borsten blijven wit als mijn borsten bruin zien :(, maar het valt gelukkig niet al te fel op.

Sweet_Hadar 21-08-2003 09:19

Ik heb rood achtige striae op mijnbovenbenen :( .

Linlilalove55 21-08-2003 09:31

Ik heb ze namelijk ook... en ik had ze nog nie bij iemand anders gzien.. dus ik schrok bes wel toen ik ze ontdekte.. bij mij zitte ze een paar bij mn heupen.... binnenkant v mn bovenbenen en mn borsten..

Silver rain 21-08-2003 17:40

bij mij een paar op me heupen maar je ziet ze al steeds minder. Eerst waren ze rood/paars en nu gewoon huidskleur-achtig

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.