Citaat:
slimmerd schreef op 19-08-2003 @ 19:25:
ik ben van plan een gsm te kopen, men eerste dus heb ik er geen ervaring mee (klinkt lullig :rolleyes: )
dus wat zijn goeie? ik ben bereid 100 ā 200 euro te geven...
en krijg je onmiddellijk je nr?
sory als dit ergens anders geplaatst moest worden, maar ik had geen idee waar
|
Het mocht ook bij Hardware :) De keus van je GSM hangt echt af wat je ermee wilt, en dat is uiteenlopend: vanaf enkel bellen tot plaatjes verzenden, fotootjes maken. Je kunt 2 dingen doen, een abonnement nemen of Prepaid. Bij dat eerste betaal je aansluitkosten (sommige aanbiedingen niet) en een bepaald bedrag per maand variërend van 16 euro tot 160 euro. Met prepaid heb je geen 'vaste' kosten alleen een bedrag aan beltegoed. bijvoorbeeld aan 20 euro heb je ruim genoeg als je veel belt. Ohja, als je een abonnement afsluit over een periode van bijv. 2 jaar is je toestel ook goedkoper. Met prepaid niet, krijg je meestal een goedkoop dingetje bij wat voldoende is om te bellen en te SMS'en. Je kunt uiteraard ook los een Prepaid kaart halen en die gebruiken met een simlockvrij toestel. Maar het makkelijkste voor jou is om een prepaidpakket te nemen met toestel en simkaart.
En ja, meestal kun je direct bellen! Je nummer krijg je er gewoon bij, staat meestal op de verpakking (prepaid) met abonnement is het anders, er wordt gevraagd om je bankrekeningnummer en je moet een afschrift meebrengen. Met prepaid kun je de volgende dag nog regelen, met een abonnement is dit meer geregel.
De Ericsson T100 is een leuk ding, niet zo groot als de Nokia 3310 en met een betere accutijd. Van het design moet je houden trouwens..
De Sagem My-X 5 is een goedkoop toestelletje van 180 euro met kleurenscherm (256 kleuren) en meerstemmige (polyfone) beltonen.
Kortom, stap eens een (Vodafone) telecomwinkel binnen want er is keus genoeg!
Ik raad je wel Vodafone aan, da's het beste netwerk en niet zo duur als KPN.
|