![]() |
Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Volgens RTL nieuws van half acht, wilt minister Hoogervorst dat de pil en de huidige tandartszaken uit het ziekenfonds gehaald worden. Dit zodat er meer geld in het laatje zou komen.
Wat vinden jullie hiervan? Ik: Wordt nog mooi, die toekomst. Allemaal tienermoeders met slechte gebitten :D Ikzelf zal ook gaan stoppen met de pil als ik daarvoor moet gaan betalen. Hoewel ik de pil in eerste instantie gebruik om mijn periode te reguleren (die was te onregelmatig). Hopen maar dat zonder de pil het dan ook goed gaat. En ik niet over 9 maanden met een kind zit opgescheept. Naast psychologische en sociale moeilijkheden vrees ik met deze maatregel is dat juist de kosten gaan toenemen: veel slechtere gebitten (grotere en dure ingrepen, dus), algemene gezondheid gaat achteruit (tandbederf kan invloed hebben op de gezoncheid van je ingewanden), meer abortussen, meer tienermoeders, e.d. |
Links gezeur. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
De overheid betaald liever de uitkeering voor een paar duizend tienermoeders die zijn gestopt met school om voor hun kind te zorgen, ipv de pil te verstreken. :D
Het idee is te dom voor woorden. |
Citaat:
|
Citaat:
Komt mijn inziens in het rijtje terecht van: "een man moet maar een condoom om zijn leuter kopen, da's zijn eigen verantwoordelijkheid." Nee. Het is de verantwoordelijkheid van MAN EN VROUW. jezus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe dan ook: neen! Anders ga je me nog tegenspreken. Daar ben ik niet van gediend. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Jip moet maar een condoom kopen, hoeft Janneke zich geen zorgen te maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zowel Jip als Janneke moeten niet zeuren omdat de pil op jaarbasis maar zo'n 50 tot 70 euro schijnt te kosten. Als mensen dat al niet meer kunnen opbrengen moeten ze maar stoppen met roken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom gaat t nou de hele tijd om de pil, terwijl die tandartscontrole ook ongeveer net zoveel kost (en ook niet onbelangrijk is) ?? :confused:
|
Citaat:
|
Omdat de pil in het ziekenfondspakket altijd al een omstreden punt is geweest, en reguliere tandartscontroles niet.
|
Het idee is van de VVD. Het is te hopen dat Zalm met z'n lompe poten weer eens over de besnoering heen struikelt (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze willen volgens mij ook weer de herinvoering van €2,50 ofzo als je elke x een medicijn ophaalt ofzo :confused: ja sorry, ik weet t niet precies meer :o
|
Citaat:
Ik dacht namelijk bij de pil meteen aan de CDA die hun "gristelijke waarden" uit willen dragen. Maar dat is nergens op gebaseerd verder. |
De tandartskosten zijn wat problematischer denk ik...dat is ZO vreselijk duur..zelfs voor de kleine ingrepen...dat is iets wat ik als arme student niet kan bekostigen...dan zou ik veel minder naar de tandarts gaan...
De prijs van de pil weet ik niet, maar ik voorzie toch wel problemen...veel abortussen van jonge volwassenen...en ik heb gehoord dat et voor sommige mensen een soort medicijn is...tegen overtollig bloeden ofsow..geen idee... Maargoed....de achterlijke uitspattingen van dit kabinet beginnen nu toch wel krankzinnige wendingen te nemen...what's next? belasting op het scheten laten en boeren?? Ik weet waar ik ben op 20 September..... |
En ik denk ook niet dat het waar is, want ik lees in de Volkskrant van vandaag dat er juist een sterke tendens is dat veel conservatieve katholieken het CDA verlaten en naar de CU gaan, omdat ze vinden dat het CDA veel te weinig met die C doet.
|
Strax krijgen we allemaal een Remkes gebit :D:D:D
|
Citaat:
|
Lijkt wel ofdat ik op onzin terecht ben gekomen :P
Hoogervorst bracht het idee de media in, is toch VVD? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
alhoewel dit wel minder kost, tenzij je vaak medicijnen gebruikt. kost je medicijn 5 euro, moet je die 2,50 aan zooi betalen :rolleyes: |
Na 20 september hebben ze zelf een gebit nodig, en dan valt die tandatst wel af :D
|
Citaat:
Toen er van mijn gebit een foto gemaakt moest worden ging er een rekening van 140 Euro naar de verzekering... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen die controle die je 1/2x per jaar krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
:D (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik snap niet waarom dit belast moet worden? |
Citaat:
'' Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?'' |
Citaat:
Maar ja, dat las ik ook, dus goed dat t opgedoekt is (y) |
Die pil mag best uit het ziekenfonds. Ik hoef niet te betalen voor andermans pleziertje.
|
Citaat:
ff nagekeken: de jaarlijkse controle, de noodingrepen en het kunstgebit willen ze uit et pakket... Wat er onder die noodingrepen valt weet ik niet...op et nieuws zeiden ze dingen zoals kiezen trekken.... [edit] ook de mondhygiene[/edit] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |