![]() |
Wat was je eerste gedicht en waarom schreef je het?
Ik weet niet of het mag, maar het leek me wel leuk als mensen hier hun eerste gedicht neer zouden zetten en er eventueel bij zouden willen zetten waarom ze het schreven. Ik zal wel beginnen.
Mijn eerste gedicht was dit: Wit wit is voor de leegte de leegte in mijn hart de leegte die gekomen is de leegte die mij tart maar hij zal worden opgevuld als ik iemand ontmoet waar ik weer veel van houden kan pas dan is het weer goed Ik schreef het in groep acht, mijn moeder las voor uit een gedichtenbundel en ik vond het niet zoveel aan en zei dat een kind zoiets nog kon schrijven. Zij zei dat ik dat niet kon en om het te bewijzen schreef ik dit gedicht. Nu stelt het niet meer zo veel voor, maar toen vond ik het heel wat. En nu jullie graag :o . |
Leuk topic:)
Mijn 1e gedicht: Vrede Vrede zal het eens zijn; gelukkig, liefde en hoop Alles zal veranderen, en niemand gaat meer op de loop; voor oorlog en verdriet Ik hoop dat er toch iemand is die deze verkeerde dingen ziet. (groep 8) Ik kan mij niet meer herinneren, waardoor het kwam, dat ik over dit onderwerp heb geschreven. |
mijn eerste gedicht was ongelooflijk lang (3 kantjes)
en ging over de zon, maan e sterren en over de liefde ook al is het mijn eerste het is toch een vrij goed gedicht maar hij is te lang om hier neer te zetten |
Dat is... 11 jaar geleden denk ik... en waarschijnlijk ging het over oorlog, maar dat waren losse stukjes papier, die heb ik niet speciaal bewaard, zullen wel ergens tussen oude spullen zitten. Niet goed genoeg om over naar huis te schrijven. Het eerste wat ik in mijn schriften heb geschreven (dat was 3 jaar later), is een Frans gedicht, moest voor de les:
La mort Mort. une rose est morte. Un animal est mort. Une personne de Mali est morte. Mais, ce n'est pas la même chose! Quand tu étais mort, jái pleuré, Parce qu'une vie sans toi ne peut pas vrai être, Mais toi, te nu reviens pas, Je dois croire que tu más abandonnée et que tu ne reviendras jamais. J'ai 'dû te dire adieu, Mais pourtant, je t'aime pour toujours. NIet bijster ok, mijn Nederlands had gelukkig een hoger niveau op dat moment, niet veel, maar iets :D. |
Ik schreef 24/7 als eerste serieus gedicht. Dat was omdat ik toen met vanalles aan het 'vechten' was... School, thuis en daarboven op werd ik nog eens stapelverliefd op iemand... Nou goed ben je 13, wat doe je dan als vooruitstrevend meiske? Juist! Je schrijft een gedicht:
I can’t tell you this, What I need and miss. I can’t tell you, I think about you 24/7. When I do, I’m in heaven. I can tell you this, I love you, I really love you. Echt een schaamtelijk gedicht.. Maar goed, daar heb ik er wel meer van.. Het was grappig, want toen wist ik helemaal niet waarover ik het had.. Ik was niet eens verliefd (bleek later toch maar weer) en dit leek gewoon een gevoel van een kleuter die verkering heeft ofzo iets dergelijks... |
Heej, dis een leuke topic...
en hij zakt naar beneden, das niet goed :p Uhm, mijn eerste gedicht? Waarschijnlijk iets in de stijl van: Waarom zie je mij niet staan? Ik zal je moeten laten gaan... Maar dan nog een stukje langer, veel meer rijm en erg cliché :D Ik heb die alleen niet bewaard, das niet gaaf :( Het eerste gedicht dat ik hier gepost heb, zeker drie jaar geleden volgens mij :o, was deze: When the dark night falls dark thoughts come life of lies, truth will become a fairytale like love a nightmare like hate dont expect me to stay here stay here and wait wait 'till I die 'till fear has won I'm not going to wait 'till I see the dark side of the sun. Ik schreef vroeger veel engels, nu nooit meer :o Is wel gaaf om te zien hoe erg je stijl verandert :) xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |