![]() |
Netwerkje opzetten?
Hallo enthousiaste computeraars,
Ik wil thuis misschien een netwerkje opzetten (stond in de Computer Idee) om van de zomer eens wat leuke spellen te gaan spelen tegen mijn vriend. Nu heb ik wat info gezocht bij o.a. Sitecom en daar stond een pakketje met twee netwerkkaarten en kabels en dergelijke. Het heet 'Gamers networking kit'. Is dit deze investering waard of weten jullie of er betere pakketten die ongeveer even duur (nl. 54 euro) op de markt zijn? en het allerbelangrijkste, is het moeilijk om een netwerk op te zetten voor een lichtelijk ervaren computeraarster? Alvast bedankt! Krummeltje |
Oh ja, het is de bedoeling dat er twee PC's met beide windows 98 SE en allebei ISDN kaarten in dat netwerkje komen...
|
Ik vind 54 euro wel redelijk aan de prijs, ik zou 35 a 40 euro meer in de buurt vinden komen.
is het niet makkelijker om gewoon 2 losse 100Mbit kaarten en een UTP-Cross kabel (Cat.5) te kopen kost je (bij mij in de buurt) 17,50 euro per kaart en 9 euro voor 8 meter UTP-Crosskabel. Dat is 44 euro scheelt je toch 10 euro!!. het maken is ook niet supermoeilijk kijk ff op http://www.tweakers.net/reviews/171/1 of http://netwerk.pagina.nl Suc6, Dennis |
De Gamers Networking Kit van Trust is een goede kit. 2 × 10/100 Mbp/s kaartjes en een crosslink kabel. En nog een spel toch?
Je kunt ook zelf een setje maken, zorg ervoor dat het 2 100 Mb/s kaartjes zijn en dat de crosslink niet langer als 80 meter (oid) is. Maar dat zal wel niet het geval zijn ;). |
Citaat:
|
En ISDN kaarten is geen probleem?
Dat las ik net wel namelijk! |
waarom wil je dan 2 ISDN-kaarten hebben?
Als je het internet wil delen, laat je het internet via 1 ISDN-kaart binnenkomen, en je gebruikt 2 gewone netwerkkaarten om gegevens uit te wisselen tussen de 2 pc's |
Citaat:
|
Citaat:
ik zou eerlijk gezegd niet zo'n kant en klare set kopen, denk dat als je gewoon 2 10/100 kaartjes koopt (gewoon de goedkoopste die er zijn) en dan een CROSS-kabel er bij dan komt alles goed.. :) verder kan zelfs de meest a-computer techinische mensen (genaamd ouders) een netwerk aanleggen dus jou zal dat ook wel lukken :) veel suc6 er mee -de pOStbode- :) [edit, S was me net voor:p /] |
Idd, zoals de rest ook allemaal zegt:
Koop 2 losse 10/100 mbit kaartjes (a € 12,50), koop een crosscable van X meter (ook niet heel duur), en voila je hebt hetzelfde voor minder geld... :) |
Citaat:
|
Citaat:
Om ontopic te blijven: Bestaat er kans dat je in te toekomst meer dan twee pc's aan elkaar wil knopen? Koop dan een eenvoudig 4 of 8 poorts 10Mbit hubje. Dan kun je nog eens "maximaal" 200 meter uit elkaar gaan zitten... |
Citaat:
;) :D |
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
als je een 10/100 hub neemt kan je net zo goed een switch nemen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien zorgt die hub voor gigantisch veel collissions in je netwerk, maakt het mateloos traag op den duur. Geef mij maar een switch, maar ik denk niet dat een switch slechts 10 euro oid meer kost. Zul je toch net iets meer voor moeten betalen vermoed ik. |
Citaat:
Toen ik een switch wilde kopen was die wel aanzienlijk duurder dan de hub. |
Citaat:
|
Citaat:
Als jij op een Ethernet netwerkje 'gigantisch veel' collissions hebt, zit er iets grondig fout. |
Maar ja, deze jongen wilde alleen twee pc's aan elkaar koppelen. Meer niet. Een 100Mb switch lijkt me een beetje overkill waar een crosskabel voldoende zou zijn.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41. |