![]() |
soa's overdragen via beffen?
Ok, ik heb een hele domme vraag *schaam* maar als een jongen een meisje beft (en zij heeft een soa) en hij beft daarna een ander meisje (soa vrij), kan die dan de soa krijgen van dat andere meisje?
Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en alvast bedankt voor reageren. |
simpel antwoord: ja dat kan.
kan ook via speeksel overgedragen worden. en die jongen heeft dan ook denk ik een soa (kweet nie precies of soa's ook op de mond kunnen komen, maar je hebt wel herpes enzo dat kan daar wel komen..) |
Soa's worden overgedragen via slijmvliezen, maar niet alle.
T gaat niet via speeksle, zoals hier gezegd, maar wel als je bijv een wondje in je mod hebt of geirriteerd tandvlees. Je kunt ook geen soa krijgen van zoenen (tenzij je een verkoudheid een soa wilt noemen). Bij beffeb word een 'beflapje' oftewel opengeknipt condoom aangeraden. Succes |
Citaat:
en kwa overdragen.. hoeveel tijd zat er tussen dat hij haar befte en dan jou? en wat had ze? das misschien ook wel zo handig om te weten... want als het iets avne en schimmel was dan had ie dat al vast eerder gemerkt rondom zijn mond als het enig effect op hem had... als dat niet zo het geval is, lijkt mij der niks aan de hand... en als je je echt heel erg zorgen maakt kan je altijd nog langs de huisarts met je vriendje :) alhoewel ik niet denk dat hij dat op prijs gaat stellen als jij bij de huisarts allemaal vragen gaat stellen in zijn bijzijn ;) |
De kans op AIDS via beffen is zeer klein geloof ik,
dan moet er zowiezo al bloed op bloed contact zijn geweest en dan nog is het niet altijd zeker, van andere soa's ben ik niet zeker, maar een beflapje, wie gebruikt dat nou tegenwoordig? de meeste mensen weten niet eens wat het is! |
Nee, die moeite neem ik idd niet, maar kep et zo letterlijk gelezen tijdje terug in zon folder uit de apotheek :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |