![]() |
Groningen in de morgen
In mist gehulde grachten
Met water ongeroerd Waarlangs een fiets zonder geluid Stilaan een student vervoert Flets gehaast, dat zie je zo ‘T is niet van dat geremde Ongezien, vervolgt zijn weg Op weg naar ‘t onbekende En op de markt in de morgenzon Waar duiven rijkwieks vliegen En zonnestralen zo intens Al door de mist heen klieven Waar een man met attaché Die weet waarheen te gaan Zich niet bewust lijkt te zijn Van een ieder zijn bestaan Ontwaakt de stad al uit de nacht Als tussenstap de morgenstond En ‘t lijkt oneindig lang geleden Dat ik me hier bevond Een aanblik zonder zorgen Verschaft u mij door de mist Mijn god, Groningen in de morgen Wat heb ik u gemist.. (c) Genesis |
Grooooningen! *hartje*
Mooi gedicht! :) |
Ik heb deze zomer 'een dagje Groningen gedaan' met mijn zeer gave zomertoer. En ik moet zeggen... je hebt het goed gedaan! Ik herken wat je beschrijft (hoewel het ook over Utrecht kan gaan :D). (y) :)
|
Citaat:
Citaat:
Thx voor je reactie! Genesis |
't is weer halemoal goud gekomme mit Grunn!!!
normoal reageer 'k nait meer, moar voor iens mot 't anders smokje van een laifhebber van Grunn! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Grunn, boeren macht ;) *flauw, ik weet het*
Nee, is een mooi gedicht, en Groningen is een mooie stad. Ik als geboren stadjer kan me helemaal vinden in je gedicht :) |
Citaat:
|
:D mooi gedicht
ik woon ook in groningen, en tis idd echt een geweldige stad! |
Citaat:
|
heel mooi
|
gewoon prachtig :)
|
wat is dit nou weer voor zinloze up :s
|
Citaat:
anywayz hij stond nog op de eerste pagina dus heb eigenlijk niet echt geupt ;) Ik lees gewoon van boven naar beneden... |
Nou up ik hem lekker weer :P. Ik moet gewoon even reageren; tis echt een supergoed gedicht...helemaal niks op aan te merken (y) (y) (y)!
|
Ik vind hem ook heel mooi!
Alleen struikel ik een beetje over de zin: "Verschaft u mij door de mist" |
Citaat:
Toch iedereen nog maar thanks voor de lieve reacties! Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |