![]() |
[Monitor]Onthoudt instellingen niet...
Ik heb vandaag m'n resolutie aangepast naar 1280*1024*32 (vroeger 1024*768*32)
Maar als ik nu m'n monitor uitzet en weer opzet, dan is m'n beeld weer teruggezet naar 't beginscherm van 1280*1024*32, ik bedoel daarmee, dat ik dan alles wéér moet gaan aanpassen met 't menu via de knoppen op m'n monitor... (resizen, opnieuw centreren, ...) Da's best wel irritant. Toen ik vroeger veranderde van 800*600*16 naar 1024*768*32 had ik dat probleem niet, maar nu dus wel :| Ik heb 'n LG Studioworks 700S en 'n GeForce 4 MX440. Iemand 'n oplossing voor m'n probleem? Zou het aan de drivers kunnen liggen (maar die heb ik vorige maand ofzo nog ge-update)? Greetz, Methuselah. |
Al gekeken of uw monitor de resolutie 1280*1024*32 aankan?
|
Citaat:
Op m'n vakantiewerk vorig jaar had ik dat per ongeluk gedaan, scherminstellingen op iets véél te hoog gezet voor 'n 15-incher :D :o Met de 19" eraan hebben we ze dan maar aangepast zodat de 15" ze terug zou aankunnen... Ik had 't trouwens ook als ik 'm in 1280*960*32 had staan :) |
Hier staat te lezen dat 'm 1280*1024 aan moet kunnen :)
|
Update: Hij heeft 't blijkbaar niet alleen als ik de monitor uitschakel, maar ook als ie op stand-by wordt gezet...
|
Moet je de instellingen niet laten saven door hem?
Bij sommige monitoren moet je dit expliciet aangeven, in het menu. Maar dit is een probleem wat je bij veel CRT monitoren hebt, ik ook met mijn peperdure (toendertijd) 19" IIyama VMP454. Maar altijd z'n instellingen verliezen is wel heel omslachtig. Email LG eens over dit probleem, zou ik zeggen. |
Citaat:
Mja, ik ga eerst nog eens proberen 't op te lossen door de drivers opnieuw te installeren, maar als dat niet helpt, ga ik LG maar eens mailen... |
Drivers opnieuw installeren maakt geen fuck uit, ik zal dan maar eens mailen naar LG :|
|
Grrrr, ik mail naar de Nederlandse divisie (omdat er in België blijkbaar geen servicecenter is :confused: ) en dan krijg ik 'n mail in gebrekkig Engels for crying out loud :mad: terug dat ze me willen telefoneren... :rolleyes:
|
:d
|
Citaat:
Morgen eens mailen naar de zaak waar ik 't scherm gekocht heb, kijken of zij er niets op weten... |
http://picserver.student.utwente.nl/....php?id=284139
Ok, nu is't echt té fucked up aan't worden :| Ok, dit was waarschijnlijk gewoon 'n driver-probleem van m'n kaart, maar dit is er over :| Alles werkt terug, maar hij onthoudt nog altijd z'n instellingen niet :( Morgen mailen naar de firma waar ik 'm gekocht heb (y) |
Installeer de Omega nVidia drivers eens. Als je niet niet hebt en niet kan vinden, kan ik je ze wel mailen of op website zetten.
|
Citaat:
Maar m'n scherm onthoudt nog altijd z'n instellingen niet :( :o En door omstandigheden heb ik ook nog altijd niet gemaild naar dat bedrijf :o |
Citaat:
|
Citaat:
Kweenie, wilde nieuwe drivers installeren, programma liep vast, reboot en toen had ik dat :( |
Nu ja...volgens mij is er helemaal niets aan te doen :o
Das toch hardwarematig volgens mij. (bv in dos heb je helemaal geen drivers nodig en kan je ook op die resolutie draaien, misschien niet op hoge hz maar dan nog...) Wat ik wil zeggen is dat klooien met drivers geen reet zal helpen. De enige manier waarop je het zou kunnen verhelpen is niet via drivers maar via je scherm zelf. (als dat mogelijk is) |
Citaat:
Maar 't is vooral 't begin van de thread waar ik me zorgen om maak :o :( Ik moet die dus altijd terug aanpassen als ik m'n scherm weer opzet :| |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ga morgen ofzo dus wel eens mailen naar 't bedrijf waar ik 't scherm gekocht heb, heb nog wel 'n jaar of 2 garantie (y) |
Ja je kan volgens mij wel bij de instellingen naar links/recht, onder/boven verplaatsen, maar uitrekken of de focus wijzigen gaat softwarematig echt niet werken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30. |