![]() |
Rustige muziek a Yann Tiersen / Enya
Van die gevoelige muziek, zonder beat of humphump-zooi.. Weet iemand nog namen die deze muziek maken?
Ja, ik weet het, er zijn er natuurlijk erg veel, maar ik vertrouw graag op de smaak van de doorsnee forummer.. :) B.V.D. |
ennio morricone
|
clannad
|
Hm probeer Sigur Ros eens.
|
Citaat:
|
Is het ook, maar het valt onder 'rustig en gevoelig'. Er is een kans dat de ts het dus wel kan waarderen. Je moet wel constructieve en progressieve tips geven he ;).
Enigma, Era lijkt er idd meer direct op. |
Yann Tiersen is geweldig, hoewel ik alleen de Amelie soundtrack ken en verder ook geen tips kan geven, maar je hebt me geinspireerd om het nu aan te zetten..
|
Citaat:
Niet echt. Tussen Enigma, Era en Clannad, Enya zit echt een weeeereld van verschil. En dat is niet alleen omdat Clannad familie is van Enya. Clannad en Enya zijn veel meer folk gericht, terwijl die laatste CD van Enigma zo ontzettend glad is.. Het wordt steeds meer top 40 troep eigenlijk. Je moet anders eens een grote cd winkel induiken en onder de noemer 'wereldmuziek' gaan rondneuzen.. Ahja, tips: Lambchop sommige Cure albums Air (een beetje) Jazz ala Miles Davis (Kind of Blue, duh!) Tori Amos Jean Michel Jarre |
hehe als je no stress cd's d/l zijn er zat met dat soort muziek erop
|
Clannad
|
Citaat:
|
ik zou het niet weten, die cd van Amelie is iniedergeval echt supermooi :)
|
Citaat:
Maar als je in het algemeen rustige muziek zoekt.. |
Loreena McKennitt is denk ik wel een aanrader.
Verder.....misschien wat meer de pop en singer/songwriter kant op, zoals Nick Drake Leonard Cohen David Gray Elvis Costello.... Tori Amos is idd ook niet gek, vooral haar eerste, tweede en laatste album. Tracy Chapman......ook wel wat voor jou denk ik. Hee......en Sinead O'Connor. |
Citaat:
|
Het blijft moeilijk he?
Animals en Meddle van Pink Floyd zijn ook wel erg leuk.. Misschien iets te druk eigenlijk.. Eventueel de jazztrio's die ze wel eens op Mezzo of Performance uitzenden.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |