Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Studielasturen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=576181)

Michel87 22-08-2003 13:16

Studielasturen

Ik hoor best wel vaak dat mensen het hebben over studielasturen voor een bepaald vak enzo, en dat dat bijgehouden wordt enzo. Maar bij ons op school krijgen we daar niks mee te maken. Wij moeten gewoon onze profielvakken doen + godsdienst en dan nog 1 keuzevak, daarbij wordt helemaal niet gelet op studielasturen enzo. Dat woord is geen eens gevallen bij ons op school.

Zijn er nog meer scholen waarbij er niks wordt gedaan met die studielasturen?

sportbabe 22-08-2003 13:59

Bij ons ook heel weinig. Het is ook wel goed geregeld. Allee als je CM hebt moet je een extra vak kiezen om aan je uren te komen. Maar blijkbaar is dat bij jou niet zo, en dan zal het wel goed geregeld zijn! :)

Balance 22-08-2003 14:27

bij ons WERD er wel gelet op studielasturen. Daardoor moest ik 2 vakken extra nemen naast mijn profiel.
Het kwam echter voor dat mensen (als voorbeeld) C&M namen met ecd en ak. Dit moesten ze 3 jaar lang volgen, aangezien ze anders niet aan hun studielasturen kwamen. Na die 3 jaar mochten ze alsnog zeggen dat ze in één van die vakken geen examen wilden doen (je bent voor je examen maar 1 extra vak verplicht te doen).
Sommigen van hen bedachten in de 4e al 'wat een stom vak is ak! Ik moet het dan wel volgen voor m'n studielasturen, maar ik doe gewoon niks en laat het straks met m'n examen vallen'. Zodoende zaten er mensen in klassen constant te kloten en haalden alleen maar enen; ze deden d'r toch geen examen in.
Toen heeft onze school maar besloten om van dat slu gebeuren af te stappen. Die kinderen waren alleen maar een last in de klas en dus stelden ze voortaan nog maar 1 extra vak verplicht. Dit is het jaar na ons ingevoerd.

Michel87 22-08-2003 14:28

Ik denk dat dat komt doordat wij godsdienst als verplciht 'keuzevak' hebben.

Michel87 22-08-2003 14:30

Ja het rare is, sommige mensen hebben bio1 als keuzevak, en hebben dat alleen in de 5e 2 uurtjes per week. Ik doe M en O en heb dat in de 4e 1 uur, in de 5e 2 uur, en in de 6e ook 2 uur per week. En die mensen die bio hebben gekozen hoeven niet nog een extra vak daarnaast te doen, dus ook bij ons is dat helemaal afgeschaft.

desiree1986 24-08-2003 14:57

Citaat:

linda85 schreef op 22-08-2003 @ 15:27:
bij ons WERD er wel gelet op studielasturen. Daardoor moest ik 2 vakken extra nemen naast mijn profiel.
Het kwam echter voor dat mensen (als voorbeeld) C&M namen met ecd en ak.

Ecd??? :confused: Daar heb ik nog nooit van gehoord!! :( Welk vak is dat?? (Hoop dat ik niet te dom overkom ;) )

Groetjes,
Desirée

Qamra 24-08-2003 15:06

Citaat:

desiree1986 schreef op 24-08-2003 @ 15:57:
Ecd??? :confused: Daar heb ik nog nooit van gehoord!! :( Welk vak is dat?? (Hoop dat ik niet te dom overkom ;) )

Misschien economie met een tikfout?

Anyways; bij mij hadden vakken gewoon een vast aantal uren, maar of daaraan gehouden werd boeide ze niet. Alleen het vrije deel werd bijgehouden (kreeg ik zelfs een document van mee bij mijn diploma :eek: Staan zelfs dingen op waar ik me niets van kan herinneren, maar dat ter zijde :D)..

Balance 24-08-2003 15:10

Citaat:

Qamra schreef op 24-08-2003 @ 16:06:
Misschien economie met een tikfout?
nee hoor: economie deelvak :)
maar misschien wordt dat op sommige scholen economie 1 genoemd?
nou ja, ik ken het iig als ecd (en totaalvak is dan ect)

Qamra 24-08-2003 15:10

Citaat:

linda85 schreef op 24-08-2003 @ 16:10:
nee hoor: economie deelvak :)
maar misschien wordt dat op sommige scholen economie 1 genoemd?
nou ja, ik ken het iig als ecd (en totaalvak is dan ect)

Hmm, wij hadden eco, geen eco 1 of 2... Gewoon eco..

Nou ja boeie, ik háát eco :D

Fatality 24-08-2003 15:37

Bij ons is levensbeschouwing ook een verplicht keuzevak. Daarnaast heb je nog wel iets van 640 uur die je zelf in mag vullen.

een school die alles volplant snapt volgens mij niets van de 2de fase en is ook nog eens tegen de regels bezig.

Wouter Youth 24-08-2003 17:03

Bij ons wordt daar op gelet, je moest over de 5000 zitten. Ook heel boekje gehad, zodat je het kon uitrekenen :p

Qamra 24-08-2003 17:32

Citaat:

wouszer schreef op 24-08-2003 @ 18:03:
Bij ons wordt daar op gelet, je moest over de 5000 zitten.
No way, dan zit je over de 13,7 uur per dag aan school, weekenden en schoolvakantie's niet meegerekend!

:D

the tourist 24-08-2003 19:02

E&M, N&G en N&T hebben dezelfde studielasturen, zodat als je 1 vak in je vrije deel neemt altijd genoeg uren hebt (je moet er geloof ik minstens 120 uur bij nemen, en het vak met de minste uren dat je erbij kunt nemen is 160 uur). Op atheneum (en havo geloof ik ook) mag je maximaal 2 vakken in je vrije deel nemen, het maakt niet uit hoeveel uur die vakken zijn. Op het gymnasium moet je er 2 of 3 in je vrije deel nemen (waarvan minstens 1 latijn of grieks is). Bij een bepaalde combinatie bij C&M mag je niet alleen biologie1 in je vrije deel nemen, omdat je dan te weinig uur hebt.

Bij mij op school wordt er dus alleen bij C&M echt op gelet.

Bij iemand die ik ken op school kunnen ze trouwens iets van 6 vakken in hun vrije deel nemen. Zij had geloof ik N&G met filosofie, duits2, aardrijkskunde, geschiedenis2 en latijn :confused:

@Moon 24-08-2003 19:07

Bij ons deden we ook niets aan studielasturen.

Breg 24-08-2003 20:58

bij mij op school wordt er wel mee gewerkt, volgens mij moeten we over 3 jaar verspreid, tussen de 4680 en 5120 uur uitkomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.