Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Brand-probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=576241)

Green Day 22-08-2003 14:05

Brand-probleem

vraagje...

Ik heb dus net geprobeerd een reservekopie te maken van een van mijn meer geliefde cd-roms, maar daar waar dat anders altijd wel goed gaat, ging er nu iets mis.

Het brandprog. ( Adeptic Easy cd-creator) gaf aan dat er schrijffouten plaatshadden gevonden. Ik heb m vrevolgens nog maals op een andere cd proberen te branden ( er kan altijd wel wat misgaan) maar met hetzelfde resultaat. De cd-rom bezit nu alleen 1 enkele lege map.

Verder kreeg ik deze details door:

T0100: I/O-fout (06/C5/00) - Schrijffout - buffer-underrun is opgetreden
T0100: I/O-fout (06/C5/00) - Schrijffout - buffer-underrun is opgetreden
T7127: TrackWriter-fout - Leegmaken buffer mislukt
T7118: TrackWriter-fout - Opdracht opnieuw uitvoeren is mislukt

Ik weet niet of jullie hier iets uit kunnen breien? :confused:

Vermoed zelf btw beveiliging, al is het bij mijn weten toch niet verboden om een reservekopie van een origineel te maken (?)

Als iemand hier een antwoord op heeft...alvast bedankt

eddie 22-08-2003 14:10

probeer eerst met BlindWrite-suite een Image te maken en dan de schrijven.

Door de kopieerbeveiliging heeft de lezer het moeilijk. Als je dan 'on-the-fly' kopieert krijg je een bufer underrrun omdat de data niet snel genoeg kan worden aangeleverd.

Krummeltje 22-08-2003 14:37

Heb je de optie "testen en kopiëren" gebruikt of alleen kopiëren? Als het dat tweede is, zou ik testen en kopiëren doen. Duurt wat langer, maar gaat beter. Buffer underrun (dat is zoiets als te weinig geheugen) wordt daarmee een beetje verholpen.

Green Day 22-08-2003 14:40

beide bedankt voor jullie reacties....ik heb m inderdaad zo direct gekopieerd...Ik ga het binnenkort eens op een andere computer proberen, en dan zal ik de optie "testen en kopieren" selecteren, misschien dat dat een verschil maakt..

Bedankt (y)

M@rco 22-08-2003 15:28

Je kunt beter eerst een image maken op je harde schijf. Volgens mij kan ieder brandprogramma dat wel :)

IceManX 22-08-2003 16:46

Gewoon on the fly branden uitzetten.

Ik had dit nml ook in WinOnCD, alles ging goed behalve direct CD naar CD kopieren. Na on the fly branden uitgezet te hebben ging het weer goed.

Nero kan trouwens wel gewoon on the fly branden hier.

3rd Rock 22-08-2003 18:25

jij gebruikt ook winoncd iceman? heb jij ook wel eens dat als je een cd kopieert dat ie dat aan t begin van ieder nummer een slecht stukje heeft?

IceManX 22-08-2003 19:52

Citaat:

3rd Rock schreef op 22-08-2003 @ 19:25:
jij gebruikt ook winoncd iceman? heb jij ook wel eens dat als je een cd kopieert dat ie dat aan t begin van ieder nummer een slecht stukje heeft?
GebruikTE. En ik heb slechts 1x een audio CD gekopieerd, en dat was in nero. Ik niet weten dus.

Maradinus 23-08-2003 11:49

Citaat:

M@rco schreef op 22-08-2003 @ 16:28:
Je kunt beter eerst een image maken op je harde schijf. Volgens mij kan ieder brandprogramma dat wel :)

iig mijn Nero wel kost wel wat mb maar jah dat moet er voor over hebben op je pc:D :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.