![]() |
Bannen
Hoe zit het met bannen? Stel, iemand zit te jennen, je kent het wel. Krijgt hij/zij dan eerst 1 a 2 waarschuwingen en dan een tijdelijke ban van een paar dagen, en als ie dan nog een keer iets doet een permanente ban? En bannen jullie alleen gebruikersnamen of ook email en ip?
Just interested. |
Je hebt het prima samengevat. Eerst een waarschuwing, dan een afkoelban (2 dagen), dan een week, dan een maand, dan voorgoed. Zo is ongeveer de structuur. En het IP wordt ook gebanned.
|
Ik neem aan geen 56k- en kennisnet Ip's, komen daar de trollen uit voort? Mensen die je niet kan bannen wegens wisselend of veelgebruikt ip?
|
Ik kreeg als first offender met Nichon meteen een week-ban aan mijn broek. Geen waarschuwing, geen afkoelban, meteen een week. Dus als je het bont genoeg maakt , dan worden de regels speciaal voor jou wat bijgesteld. Dus ik zou maar uitkijken!
|
Citaat:
Ieder geval is anders, je past de sanctie aan aan de ernst van de overtreding en aan de situatie er om heen. Als beheerder ben je eigenlijk een soort rechter op het forum, alleen kan je andere straffen uitdelen. Maar er is dus niet zoiets als een standaardstraf, alleen een richtlijn. En dan heb je ook nog eens verzwarende of verlichtende omstandigheden ;) |
In de praktijk is er geen peil op te trekken. :)
|
Ja, een ernstige zaak! Mickey neemt het hoog op.
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik vind dat standaardverhaal een beetje vergezocht. Er klopt meestal niets van. Als een Koen je niet leuk vindt pleurt ie willekeurig een straf erop, met of zonder waarschuwing. Immers: wie kan er ene mallemoer aan doen? Nu valt het met bannen nog wel mee, maar die waarschuwing.. ach.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou, waar wacht je nog op? :D :p |
Citaat:
|
Werd het vroegere Feedback niet gesplitst om dergelijke topics te vermijden?:rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verschrikkelijke M? Ken jij iemand die zo aangesproken wenst te worden? (n) |
Citaat:
Ach... Ik "weet" van wie het komt en het boeit me gene ene kloot wat ie van me vindt of niet :) |
Citaat:
En ach, dat van die M's is iets van de chat enzo, mag het... |
Citaat:
Ach, die M's... Een beetje flauw, maar als je nou echt de drang voelt... |
Citaat:
Flauw? Vind jij. Ik vind het zéér terecht én waar. Velen met mij. |
Ik voel me gevleid :D
(dat ze gewoon nog werkelijk triest genoeg zijn om er zo lang mee te blijven lopen :D :o) |
Gheh, of je krijgt in 1 keer 'n ban van 2 maanden waarvan je er 1 moet uitzitten, zonder waarschuwing of zelfs 'n banmailtje, waar je dan zelf nog achteraan mag gaan.
|
Citaat:
|
Nee, en 't is ook niet bedoeld om oude (al verdronken) koeien uit de sloot te vissen, meer 'n melding dat het niet altijd gaat zoals gezegd wordt.
|
Citaat:
|
Wil je meer rechtsgelijkheid, of meer rechtvaardigheid?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens ben ik van mening dat er helemaal niet dient te worden.
Mensen moeten alles kunnen zeggen en er dan ook tegen kunnen dat alles tegen hen wordt gezegd. Zo gaat dat in het leven ook. |
Citaat:
heeft, doen ze dat niet, dan staat daar ook een sanctie op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar die zo'n standpunt vandaan haalt, djeezes :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die reageren zoals ik dat hier doe, kom je gewoon tegen, en dan is er niemand die jou beschermt en mij verbant. Kortom, ik vind bannen niet noodzakelijk, tenzij in het geval dat men zijn/haar zelfbeheersing verliest, bijvoorbeeld bij duidelijk schelden en vloeken. Iemand die mij de dood toewenst, zal daar - zeg jij zelf - wel zijn redenen voor hebben, dus dat accepteer ik maar, maar ik ben er niet blij mee. Maar om hem daarvoor te bannen, nee, dat zou ik niet doen, want dan blijft het bij hem smeulen, en wie weet wat daar het gevolg van zal zijn. " Dus is het echte leven gelukkig niet gelijk aan het forum, want in het echte leven heeft nog nooit iemand me (expliciet) de dood toegewenst. |
Citaat:
Waar maak je dat onderscheid? Iemand die scheldt verliest misschien de zelfbeheersing, maar toch kan dit een stuk minder beledigend zijn dan iemand die op de persoon gerichte opmerkingen maakt die heel beheerst gemaakt worden. Mensen die dat doen zijn erop aangesproken en alleen daardoor zien ze meestal al in dat het geen zin heeft. Bij veel mensen werkt bannen ook op die manier, omdat je geen onderscheid kunt maken wordt die maatregel ook gebruikt bij degenen bij wie het misschien voor geen meter werkt. |
Citaat:
|
hoe veel topics zijn hier eigenlijk al over geweest?
Maar ja, de uileg staat er al, lijkt me glashelder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit gaat de verkeerde richting op. De vraag van de topicstarter is naar mijn mening voldoende beantwoord.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22. |