![]() |
lenigheid
Ik doe sinds een tijdje aan karate, maar ik merk wel dat ik echt niet lenig ben.
Heeft iemand misschien tips hoe je dit (snel) kan verbeteren? |
Veel oefenen, bepaalde turn- en balletoefeningen zullen vast helpen. Maar hoe snel is snel?
|
Gewoon veel trainen, je kan vanzelf hoger schoppen enzo. Maar je moet je benen en armen niet overstrekken.
|
thnx!
|
je laten opereren aan je teen , zoals ik, en dan in alle mogelijke posities proberen te zitten om er geen last van te hebben (y) geloof me het werkt ;)
|
Wat iedereen zegt veel oefenen idd.
Mijn broertje doet nu 6jaar(? weet niet zeker) aan karate en die is sinds die tijd flink vooruit gegaan qua lenigheid. Hij is nu sinds 4jaar echt fanatiek bezig en is groot en breed maar hij doet dingen die je zo iemand niet snel zou zien doen. Veel succes, en je trainer heeft vast ook wel handige tips. |
oefenen, trainen
oefenen, trainen oefenen, trainen Zo komen de meetse sporters verder! Operaties enz is (over het geheel genomen) niet nodig en ook niet echt gezond! |
Kdoe een jaar karate en kan al de spagaat :D :D
Nee kijk je moet elke dag bv trappen. Mae geri Mawasi geri yoko geri steeds oefenen oefenen oefenen en dan ook echt elke dag voor elke trap ongeveer 10 minuten trappen achter elkaar. Geloof me binnen 6 maanden is van damme jaloers op jou ;) |
blabla onzin met trainen....gewoon veel rekken, daar word je vooral leniger van... trainen niet zo heel veel.
|
spieren oprekken.....maar iets anders dan oefenen oefenen oefenen is er niet naar mijn mening
|
Citaat:
|
na de training als je nog warm bent gaan rekken
|
het rekken lukt opzich nog wel, maar de dag erna heb ik altijd last van mn heupen, wat meestal 3/4 dagen aanhoudt. Weet iemand wat dit precies is'???
|
Ja gewoon heel veel rekken en strekken! Al doe je het elke dag 10minuten..je gaat echt vooruit neem het van mij aan! En zorg dat je goed warm bent.
En als je gaat bukken adem uit, pak de rond vast en hou dat vast tot het pijn doet,sta je weer op, en dat 10x succes! |
Citaat:
Ik ging naar de fysio en het ging weg. |
Ga Tai Chi erbij doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |