![]() |
spookhuis?¿?
ik woon met me ouders gewoon in een huis maar der zijn wat mystieke dingen aan:
1 er gaat een verhaal rond dat in dit huis vroeger een echte heks heeft gewoond 2 ons huis heeft een death zone (betekend een plek waar totaal niks meer het doet computers niet mobieltjes niet ) 3 ons huis heeft een deur klopper en af en toe midden in de nacht hoor je die keihart tegen de deur aan rammen ga je kijken dan is er weer niks kan iemand dit allemaal verklaren of uitleg over geven hoe het mogelijk is |
1. Verhaal is verhaal. Het kan, maar wanneer is vroeger en was dat niet gewoon een oude, eenzame weduwe?
2. In restaurants is het mogelijk, dus waarom in jouw huis niet? Ga eens na of er iets in het bouwmateriaal zit waardoor je geen bereik hebt... 3. Wind? Of er is echt iets aan de hand, maar als je dat gelooft ben je niet op zoek naar een logische verklaring. :) |
wazig...
|
mjah....woon je boven een magnetisch veld ofzo... ?:confused:
|
Een 'echte' heks... wanneer is iemand een echte heks? En vroeger waren er meer mensen die voor heks werden uitgemaakt terwijl ze het juist niet waren... Beetje vaag.
Die zone kan komen door straling, materiaal,... Klopper, 's nachts... wind idd, lolbroeken,... niet dat het niet iets bovennatuurlijks kan zijn, maar er zijn best redelijke verklaringen voor. |
Wat me ook vaak opvalt is dat "enge dingen" bijna altijd 's nachts gebeuren. Nou moet ik toegeven dat de kans dat je je inbeeldt dat die klopper tegen de deur klopt niet zo groot is, maar het is wel opvallend dat het 's nachts is. Ik denk dat mensen zich 's nachts gewoon veel makkelijker "bang" laten maken dan overdag.
Ligt het huis erg afgelegen? Ik bedoel; als je midden in een stad zit is het helemaal geen gek idee dat er lolbroeken zijn die aankloppen als ze terugkomen van het uitgaan o.i.d... |
Woon je in de buurt van een hoogspanningsmast of een transformaterhuisje?
|
Ik zou het echt op een hogere macht inschatten. De zielen van overleden mensen sluipen door je huis en verstoren de electronische velden, ze kloppen met de klopper. Die mensen zitten daar omdat de heks ze heeft doodgemaakt, en jij en je familie zullen de volgende zijn.
Sorry, ik kijk teveel B-films ;) Nee, vertel eens wat meer over het huis, waar staat, staan er bepaalde gebouwen in de buurt, hoogspannings masten? Daarmee kan alles verklaart worden. |
tis een oude boederij
in een klein boeren gat ik ben een van de weinige kinderen in dat plaatsje de rest wonen er alleen maar ouwe boeren |
Punt 1: Heks... Zoals al gezegd, wat verstaat men daar onder heks? Mar als het een echte heks is geweest, dan zou ik me daar niet druk om maken. Eerder opvatten als een compliment...
Punt 2: Aardstraling of magnetische straling of wat voor straling dan ook kan hele vreemde dingen doen. Punt 3: Wind? Dit is het eerste wat bij mij op zou komen. Er zijn natuurlijk 10tallen andere verklaringen mogelijk, maar daar zou ik in de eerste instantie niet vanuit gaan. |
tja, alles kan , een heks , tja wie weet.Dode delen?kan ook , deurklopper kan ook..ik zou er niet wakker van liggen, maar mocht je het heel erg interessant vinden, exploiteer dan
jouw eigen huis als een SPOOKhuis! ka$$a... |
[QUOTE]cyber ian schreef op 23-08-2003 @ 14:19:
tis een oude boederij in een klein boeren gat ik ben een van de weinige kinderen in dat plaatsje de rest wonen er alleen maar ouwe boeren [/QUOTE Nou dan lijkt het me niet dat dat lolbroeken zijn, die gaan echt niet helemaal naar jou dorp toe. Het kan natuurlijk zijn dat het de wind is, maar hoor je de klopper ook als het niet waait? Maak de klopper anders eens vast met tape, of verwijder hem helemaal, als je dan nog hoort kloppen weet je dat het iets bovennatuurlijks is. Hoe weet je trouwens dat er een heks gewoont heeft? Heb je dat gehoord of ergens gelezen? En dan die Death Zone, hoe groot is die? Misschien heeft dat iets met aardstralen te maken, hoewel ik daar niet zo veel verstand van heb. |
Fieldtrip!
|
Citaat:
1) Het stil en rustig is. Kleine dingen vallen sneller op. 2) Je komt tot rust; de hersenen beginnen alvast aan verwerking. 3) Tussen slapen en waken kan je gaan hallucineren... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou 0900-GBuster bellen.
kijk ff of je boederij niet op een leylijn staat http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla050/leylijnen.html |
Ik geloof wel degelijk in geesten.
Vaak als een persoon op een nare (vaak abrupte) manier aan zijn/haar eind komt, kan zn geest onze "dimensie" (veel betere benoeming weet ik niet) niet loslaten, en herhaalt de laatste momenten van zn leven, vaak in een poging het te veranderen. Maar vaak als ik dit vertel verklaren mensen me voor gek. Een DeadZone.. bedoel je dat er geen elektrische apparatuur werkt PUNT, of dat dingen die met radiogolven werken t niet doen? Als er wel gewoon een CD-speler ofzo het er doet dan is t een magnetisch veld (dacht ik), maar als er geen elektriciteit wil vloeien heb je te maken met een geest. 'Tis waar je maar in wilt geloven, toch? |
Misschien moet je maar eens (op internet) naar informatie zoeken over dat huis waar je woont. Dan weet je ongeveer wanneer het gebouwd is en misschien wat voor mensen erin gewoont hebben.
|
Ik woon ook in een huis van 200+ jaar oud, het klopt kraakt en weet ik wat allemaal. Maar aan geesten heb ik nooit gedacht.
Toch eens in de kelder gaan kijken.... |
soms kraken oude huizen, dit is heel normaal, dit is het hout dat uit zet. Ik geloof wel in geestverschijningen maar ik denk ook dat alleen het donker mensen al snel wat angsitger maakt
|
deveroorzaker, ik wordt bang van dat oog van je. zeker als je net zo'n liefliedje-hardegil-engekop-SCHRIK! mailtje hebt gehad...
volgens mij kan je veel geld slaan uit dat huis van je, en volgens mij veroorzaak je zelf het kloppen van dat klopgeval, door je angst. hoe heet dat ook alweer kynestiblaablaa ofzoiets toch? |
Je hoort ook vaak dat als er daadwerkelijk geesten in een huis zitten, het op de plek waar ze zitten een paar graden kouder is dan in de rest van het huis: die death zone, is het daar kouder dan in de rest van het huis? Voel je wel eens een koude wind langs je gaan zonder dat het kan tochten?
Je klopper aftapen lijkt me wel een goed idee idd! Kijken of ie dan nog gaat kloppen. Tja er kunnen idd meerdere verklaringen voor zijn, wat zijn de ervaringen van de vorige bewoners of heb je geen idee? Waarom hebben ze dit huis verkocht of zijn ze eruit weggegaan? |
wacht, dat van die klopper aftapen snap ik niet helemaal. want als dat ding vast zit kunnen ze toch niet kloppen?
|
Citaat:
Wind is als optie aangekaart. Als de klopper vastgetapet zit, kan het moeilijk de wind zijn als ie weer gaat kloppen. |
ow zoo. maar gaat een geest dan de tape los zitten pulken ofzo? dit klinkt misschien dom maar ik snap het nog steeds niet helemaal
|
Als dan de klopper nog zou gaan en de tape is los: camera installeren om te kijken welke grapjurk het is of dat een of andere geest idd de moeite doet om de tape los te pulken.
Is de tape niet los en de klopper gaat nog: iets anders klopt of er is idd iets bovennatuurlijks aan de gang. |
thanks for clearing my mind up.(hoe zeg je dat in nederlands)
je kan ook een webcam installeren en de resultaten naar http://www.ghoststudy.com zenden |
het kan zijn dat je dingen hoort omdat je de verhalen gelooft. Dan ga je namelijk expres luisteren waardoor je die kloppingen/bonzen hoort. of hoort iedereen in het huis het?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25. |