![]() |
Psychologische trucs
Als dammer ben ik geïnteresseerd in psychologische trucs om tijdens partijen toe te passen. Wie heeft er een idee?
|
Ik weet het zelf niet echt maar om heel eerlijk te zijn, ik vind het een beetje zwak om psychologische trucs gebruiken om te winnen..
|
Zonnebril ophouden tijdens het spelen :cool:
|
Citaat:
Dus het is een skill als je psycholische trucs kunt gebruiken om te winnen. Mij lijkt het het beste als je zorgt dat je tegenstander niet rustig na kan denken. Bijv door hem af te leiden (met een moeilijke vraag), of door hem constant heel indringend aan te kijken zodat hij zich niet op zijn gemak voelt. :D |
Nadat je een zet gemaakt hebt, af en toe grijnzen.
That always works like a charm :cool: |
ga schaken..... met damstenen
|
Citaat:
Ben zelf geen dammer, maar het lijkt me niet dat je tijdens een wedstrijd tegen je tegenstander mag gaan praten, en dan al zeker geen vragen stellen. Kan je helaas niet aan trucs helpen, denk dat als je lang genoeg damt dat je die zelf wel door krijgt. |
Om tegenstanders continu aan te kijken vind ik niet sportief. Ik bedoel gewoon trucs die niet onsportief zijn. Dat lijkt me niet zwak, voetballers gebruiken toch ook 'professionele trucjes?'
Praten mag ook niet omdat anderen daar last van kunnen hebben. Wel mag je bijv. iets te drinken aanbieden (daar schijnt ook weer een 'juiste moment' voor te zijn, weet alleen niet welke. |
Citaat:
|
je tegenstander influisteren dat hij een lekker kontje heeft
|
Citaat:
Dat is een leuke. Heb ook weleens overwogen een open playboy of zo naast me neer te leggen om mijn tegenstander af te leiden. |
Je moet een steen opofferen om vervolgens 2 of 3 stenen van je tegenstander te kunnen verslaan :)
Eerst denk ie, yes... dan ziet ie dat jij hem daarna ook moet slaan... denkt ie SHITTTTTTTTTT..... Goeie impact :) |
Citaat:
Als hij op dammen zit, zal hij wel op dat soort dingen voorbereid zijn. Ik kan verder eigenlijk niet zoveel bedenken... |
Is dat schelden wel nodig? pfff...
Ik heb op basisschool eventjes gedamt. Waar ik door van mijn stuk werd gebracht was door iemand die heel snel speelde. Net of ie niet bij de zetten nadacht, maar toch allemaal stenen van me sloeg. |
Citaat:
Hoe goed je er ook op voorbereid bent, je zit met minder stenen :) Het zijn de kleine dingen die het hem doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat bedoelde ik idd (y) , alleen beetje vaag uitgelegd misschien. :o |
Als je eenmaal een schijf voorstaat door er minder weg te geven heb je geen psychologische trucjes meer nodig. Dan moet je het nog slechts afmaken.
Snel spelen kan lastig zijn, je moet dan oppassen dat je niet gaat meevluggeren. Maar je hebt gewoon 2 uur voor 50 zetten dus dat is nergens voor nodig. Door snel te spelen kan je een tegenstander wel in tijdnood brengen. |
Ten eerste moet je gewoon het veel doen en veel proberen. En niet bij je vrienden, want daar hou je er dan niet veel van over.
Een aantal goede trucks zitten enkel in je eigen status. Jezelf voor doen als een beginneling, kan heel goed werken. Heel brutaal is het voor deze rol om van te voren te vragen waarneer een damstuk nou percies weer naar achter mag slaan. Laat zien dat je onzeker bent. De tegenstander kan zich overmachtig voelen en minder op het spel letten. De vernedering alleen al als hij achter komt te liggen, kan genoeg zijn om hem zo zenuachtig te maken dat hij er niet meer van terug komt. Talloze trucks zijn er te bedenken. Iemand constant op zijn fouten wijzen of je tegenstander overtuigen dat je het hele potje lang overaal gewoon geluk hebt, terwijl je eigenlijk alles perfect bluft. Maar let wel op: Die trucks liggen echt in een sfeer gebied van subtiliteit. Er bestaat geen echte handleiding er voor, je moet het voelen en sturen. En wat te denken als je tegenstander je door heeft? Misschien neemt hij jouw daarmee wel in de zeik. Ik kan nog verder typen maar waarschijnelijk heeft het toch allemaal nog minder samenhang met de dam wereld. Het enige dat ik kan vertellen is dat de impact niet onderschat moet worden, en dat dit soort blufspelletjes ontzettent moeilijk zijn. even nog een vraagje: Werkt dammen met een best of three systeem? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |