![]() |
bmp--->jpg
Ik heb een foto in bmp en ik krijg deze niet om naar jpg, paint kent op 1 of andere manier geen jpg:S Hoe kan ik hem toch omzetten, geen enkel programma kan ut :(
|
Citaat:
Citaat:
Ik zou bijna zeggen; welk programma kan dat niet. :) Microsoft Photo Editor, Windows Viewer, Adobe Photoshop, Paint Shop Pro, en nog hele hordes onbekende foto-bewerk programmatuur. Praktisch elk programma dat foto's kan bewerken, kan van een BMP file een Jpegje maken. Probeer maar eens 1 van deze als je die geinstalleerd hebt, of download er 1. :) |
Citaat:
En dat van een FB+ :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
ACDSee kan ook converteren naar BMP, JPG PCX, TGA of TIF |
download Irfanview,die is gratis. :cool:
|
Citaat:
ennuh.... MS Paint, Imaging for Windows kunnen het niet, ennuh meer heb ik niet :o |
Citaat:
|
ik zal het wel fout hebben
maar kan het niet gewoon zo de foto opslaan dus je gaat naar: opslaan al en dan typ je in: foto.jpg |
Yeey tis nu gelukt!!
All1 de foto blijft 4,5 mb :( Hij hoort bij jpg of gif toch juist kleiner te zijn :( |
Ligt aan de resolutie..
|
Citaat:
|
Citaat:
Open hem eens in een texteditor. Staat er dan ergens op het begin JFIF of BM? In het eerste geval is het echt een JPG file, in het tweede nog steeds een BMP ondanks de extensie. Als je opslaan als doet, moet je wel aangeven dat het type JPG is, niet BMP. Het type is nml wat belangrijk is, niet de extensie. *heeft zelf deze fout ook een keer gemaakt* |
Waarschijnlijk draai je dus geen XP, anders moet het kunnen :)
Download IrfanView , open je plaatje hiermee en kies voor "Save As" en kies in de lijst met formaten JPEG. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |