![]() |
beveiliging windows xp
okeej, ik heb een vraagje..
ik heb een pc met windows xp profesional, en ik wil dat mijn zusje en de rest niet bij mijn documenten kan.. nou heeft mn zusje een eigen bureaublad met een beperkte account, en dan zou ik volgens de uitleg van windows sommige mappen via eigenschappen--> delen moeten kunnen instellen als 'persoonlijke map' zodat je alleen via mijn bureaublad (of de beheerder, maar dat ben ik zelf) bij die map kan.. alleen bij mij is dat vakje grijs, en kan ik t dus niet aanklikken.... iemand enig idee hoe ik dat verander?? thnx x Suuz |
Citaat:
|
Citaat:
je moet om die dingen in te stellen wel als beheerder zijn ingelogd (als jezelf dus) en niet onder je zusjes account. |
Bij de eigenschappen van de gebruikersaccounten kun je ook persoonlijke mappen aanmaken voor jouw en je zusje.
|
Citaat:
okeej... heb inmiddels zelf uitgevonden wat t probleem is.... mijn computer gebruikt FAT32 ipv NTFS en alleen met ntfs kan je bestanden persoonsrechten meegeven... nou schijn je dat te kunnen veranderen door: uitvoeren---> cmd achter de cursor "convert c: /fs:ntfs" en dan zou je met de E schijf (op mijn pc ook een harde schijf) in principe t zelfde grapje uit kunnen halen, alleen dan convert e.. alleen dan zegt mijn pc "voer de huidige volumenaam in voor station E:" en dat is kennelijk niet E:\ want dan zegt ie "E:\ wordt niet herkend als een inderne of externe opdracht, programma of batchbestand." maar wat is dan wel de volumenaam van schijf e? |
Citaat:
Het staat gewoon voor de letter E in de windows verkenner. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46. |