![]() |
JPG en BMP files naar HTML converteren.
Hai!
Ik heb een aantal JPG files en BMP files die ik wil converteren naar HTML formaat, zodat ik ze als achtergrond kan gebruiken in mijn e-mails. Wie weet hoe ik dat het beste kan doen? Ik heb al gezocht naar een converter programma om te downloaden, maar ik kan er geen vinden die files omzet in HTML. :( Zou ik dat converteren anders kunnen doen met een Photoshop-programma of iets dergelijks? :confused: Tips zijn zeer welkom! :) Alvast bedankt! :) :cool: Groetjes, Ripper |
JPG en GIF zijn heel andere formaten dan HTML. HTML is een taal waarin websites geschreven worden. Hierin kunnen plaatjes ingevoegd worden, maar die maken niet deel uit van het dsocument.
Misschien kun je proberen het plaatje in word in te voegen en dan de optie "opslaan als webpagina..." (onder bestand) kiezen. Word maakt dan een HTML-document met jouw plaatje erin ingevoegd. |
Bedankt voor de tip, ik ga het eens even proberen. Ik laat straks wel even weten of het werkt. :)
Groetjes, Ripper |
Ik snap het niet eigenlijk? zoals al eerder is gezegd is HTML een opmaaktaal en JPG een beeldbestand.
|
Hmm, Tampert, ik heb het uitgeprobeerd en het lukt me wel om het als HTML-document op te slaan, maar dan wordt het als briefpapier niet weergegeven. :(
Converteren van JPG en BMP naar HTML moet trouwens in principe wel kunnen; er zijn wél converters die HTML naar JPG en BMP converteren, maar dus niet andersom (en juist die moet ik nu hebben). Groetjes, Ripper |
Dat bestaat niet.
HTML is geen afbeeldingsbestand. Je kunt wel een HTML-bestand maken, waar je een plaatje inzet. Maar zoals jij het wilt, bestaat het niet. |
Citaat:
JPG naar HTML is onmogelijk, neem dat maar van me aan. Wat verwacht je trouwens, dat er tags bestaan zoals: <been height=12px width=8px><hoofd height=120px> etc? Kortom: hoe wil je ooit een plaatje schrijven in HTML? |
Ripper - Ik heb de oplossing, zie privébericht :) Ripper bedoelt standaardbriefpapier in Outlook (express), da's gewoon een htm-bestand met een plaatje erin, die gewoon in dezelfde map staat..
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |