![]() |
Waar zijn alle kwajongens?
Nou woon ik nu alweer 9 maanden op mezelf in Amsterdam, en valt het mij gewoon op dat altijd als ik terug kom in de stad waar ik zelf vandaan kom dat het steeds rustiger wordt op straat. Het is gewoon dood.
Waar is iedereen? Vroeger haalden we altijd van die kwajongens streken uit. Besjes schieten en erwtenschieters. altijd op straat spelen Politie en Boefje. En heel veel sporten. Voetballen, basketballen, duitse tienen. Al dat soort ongein je kent het wel. Maar echt gewoon altijd op straat zijn. Toen ik wat ouder werd stiekem wiet roken en drinken s'avonds en nog steeds altijd voetballen en basketballen. Tegenwoordig is er gewoon helemaal niemand op straat meer. Het is gewoon zomer en het is bijna altijd mooi weer. Waar is iedereen toch? Zou het nou komen door die focking computers dat er echt helemaal niemand meer op straat komt, en iedereen altijd maar thuis achter ze pc-tje zit te chatten? Ik ben echt blij dat ik nu in DE stad woon, daar is tenminste altijd wat te beleven. En gelukkig heb ik geen internet in me kamer. |
Kattekwaad is uit joh, tegenwoordig ben je pas echt hip als je met een groep van 20 man een iemand helemaal naar de tering trapt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
weet je wat ook debiel is? vele moeders van vriendinnen vinden het niet goed als we welleens ff naar buiten gaan, omdat we dan zogenaamd 'hangjongeren' zijn en de boel verrot trappen. tuurlijk :rolleyes:
|
Goede Vraag Fred E. ! :P
|
Citaat:
En ik woon niet eens in zo'n getto.. waar gaat dat toch heen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien woon je in een rustige wijk oid,
hier zijn iig genoeg 'kwajongens' ed. ;) |
Citaat:
En nee dit is dus niet weer zo'n post van: Altijd weer die kutmarokkanen die rotzooi trappen |
Citaat:
|
Hmm hier heb je toch echt best veel hangjongeren en ik ebn best vaak op het voetbalpleintje te vinden al valt dat niet echt onder kattenkwaad (alhoewel, al die ballen in de tuintjes ;))
|
Woon je niet gewoon in een wijk waar geen kinderen wonen?
Hier zijn iig erg veel ´kwajongens´. |
Hier heb je ook wel kinderen die op straat spelen, en ook nog wel hangjongeren. Vooral savonds eigenlijk. Wijze lui die met hun scooter in het verlaten winkelcentrum ervoor zorgen dat de patatboer geen klanten meer krijgt....
Maar ik denk idd wel dat het buitenspelen een tikkeltje minder is geworden. Wellicht door de computers, misschien om andere redenen (gevaarlijker verkeer?). Ik weet het niet.... Ik ben iig tegen 'hangen' op mijn leeftijd.... Ga toch iets doen, denk ik dan.... |
Jij ziet dat gewoon niet meer omdat je niet op de goede plekken bent. ;)
|
Citaat:
|
nou... k weet wel dat heel veel kinderen tegenwoordig t.v. kijken en computeren ipv buiten spelen
|
Hier zijn anders behoorlijk veel kwajongens hoor.
Ik ben gisteren geplaagd door een bende "belletje-trekkers". :) |
Kan zijn dat het door de computers komt, maar hier op het forum zitten ze zeker niet (of het moet allemaal op Onzin zijn ;) ) want dan waren ze al lang geband :D
|
de jongens die nu eigenlijk kwajongens zouden moeten zijn ....(leeftijd 8-13 jaar +-) zitten allemaal achter de computer spelletjes te doen die ze van hun ouders krijgen (n)
|
hier hoor ik soms nochtans de kwajongens hoor , en vooral in de wijk hier wat verder , waar ik vroeger ook een bekende kwa-jongen was :p
|
Citaat:
(ik woon er zelf ook nl) Slim om te verhuizen naar A'dam.. heel slim. |
Ik zie het ook steeds minder, de jongens van een jaar of 9/10 die door de straten lopen en belletje lellen, of met maispoffers schieten...
En mijn all-time favoriet, oorlogje spelen, tegenwoordig zie ik niemand meer dat doen op straat... zonde... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij ons zie ik ze eig nooit..
heb nog wel laats een jongen gezien die in elkaar geslagen was dus ze bestaan nog wel vroeger (toen ik klein was) gebeurde het veel vaker.. ik deed zelf ook vaak zat mee, mrja nu zie ik niemand.. dr word nauwelijks gebelletje trekt terwijl ik vlakbij een basisschool woon + de ergste middelbare school van heel amstelveen |
Die kwajongens die je vroeger altijd op straat zag noemen we nu scriptkiddies.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |