![]() |
hoe doen jullie dit?
ik zit op het mbo en ben 16 jaar, moet elke dag met de trein, maar aangezien ik nog geen ov krijg, loopt dat qua geld onwijs op. nou moet ik dus zo'n trajectkaart ofzoiets gaan kopen, maar ook dit is 120 euro per maand!
hoe doen jullie dit ??? |
Als je geen OV hebt, zit er weinig anders op dat een trajectkaart kopen, lijkt me (ouders lief aankijken of van je bijbaantje).
Waarom krijg je geen OV btw? |
Mja, trajectkaart is dan op lange termijn goedkoper he, dus ik zou dat dan maar doen.
Maar weet je zeker dat je geen recht op een OV-jaarkaart hebt? Ik dacht nml ook dat je dat op het MBO altijd krijgt, ongeacht je leeftijd... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens een aantal site vanaf 18 en volgens een aantal sites altijd...vaag...maar goed:
Citaat:
|
Toen ik op het MBO zat had ik ook nog geen OV (helemaal geen stufi of tegemoetkoming), ik heb toen een OV jaarkaart aangeschaft. Kost een hoop centen maar dr zit niks anders op lijkt mij. ( en mn ouders betaalde)
T lijkt me toch niet meer dan redelijk dat je ouders dit betalen. |
Iedereen in mijn omgeving krijgt een ov op het mbo, dus ik zou er gewoon achteraan gaan. Of m gewoon aanvragen, dat lukt misschien ook wel.
|
Als je 16 bent en je zit op het MBO krijg je zeker geen OV. (behalve als je ouders minder verdienen)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op het MBO krijg je echt geen OV voor je 18e hoor.
Vandaar dat ik ook 2 jaar lang een jaartrajectkaart heb moeten gebruiken, wat me (naja, m'n ouders) meer dan 3000 euro :eek: heeft gekost. Deze maand moet ik ook nog zelf m'n reiskosten betalen, en dan krijg ik 1 oktober m'n OV, eindelijk! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Zie topic op dit forum over dit onderwerp. ;)) |
ik zou iig je leeftijd eens aanpassen hier op 't forum.
|
Citaat:
Beetje jammer dat mensen zo met hun leeftijd omgaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het afgelopen schooljaar zat ik als 16/17-jarige op het MBO en heb ik gereisd met een jaartrajectkaart. Deze hebben mijn ouders voor me betaald. Ik vind dat je er als 16-jarige recht op hebt dat je ouders dit betalen, of in ieder geval een groot gedeelte.
Op het MBO heb je geen recht op een OV als je onder de 18 jaar bent, hoe sommige mensen daar dan wel aan komen is mij een raadsel. Wel kun je op veel MBO-scholen de trajectkaart via school regelen en betalen zij een beetje mee, dus informeer hier eens naar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |