![]() |
2 gedichten [Deel 1]
Ik zal schrijven...
Ik zal schrijven Woorden zullen vloeien Eenzaam, zullen zij tezamen zijn Een compositie op het blad, eens ongeschreven, Geef ik ze een stem, al nooit gehad Ik laat ze huilen, Tezamen van elkander houden Boos zijn, al op papier Zijn ze alles, kunnen ze zijn Mijn gedachte, mijn manier Het leven leven, zoals ik 't zie En samen vormen ze dan Hand in Hand en steeds opnieuw Een blik uit mijn leven Een tel van wie ik ben Als een zacht rode draad Door mijzelf geweven Een gegeven, Dat nimmer over gaat -------------------------------------------------------------------- Als woorden vallen dwarrelend Zinnen verschijnen Gesproken Liefde Hand in Hand En even gauw Opnieuw verdwijnen Als tranen smelten Ongestoord Vernieuwend licht Opnieuw geloven Zij aan Zij Elkander liefdevol De eeuwige trouw beloven Om vervolgens elkaars vrijheid te roven Ingepakt, vol ongeduld Liefdeloos, je hart gevuld Wachtend op de genadeslag- Want die komt er, op een dag- Alvorens elkaar te vermijden Besluiten toch maar te gaan scheiden ... Dat je dat niet metéén inzag Ik zou graag bij beiden gedichten commentaar zien, ideeën voor een goede titel misschien? |
Het eerste gedicht: de inhoud is mooi, erg mooi, maar het loopt niet lekker. Ik kan niet echt een metrum herkennen. Nou is dat natuurlijk niet altijd nodig, maar toch... ik vind het niet lekker lezen. Jammer.
Het tweede gedicht: ook een erg mooie inhoud, en deze loopt wel. Leest lekker, klopt... ik vind hem een stuk beter. :) Titels: moeilijk... ik ben zelf heel erg slecht in het bedenken van titels, dus dat laat ik even aan anderen over. Maar als ik iets bedenk, zet ik het hier wel neer. (áls ;)) |
Citaat:
De tweede is heel vaag. Ik was aan het schrijven en ineens staat daar een soort protest tegen het zo snel trouwen en zo snel scheiden:o (haalde je er dat uit?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |