![]() |
zou iemand dit kunnen controleren? over perspectief...
zou iemand kunnen controleren of dit klopt:
lijnperspectief is als denkbeeldige lijnen die je kan trekken allemaal naar 1 punt leiden. kleurperspectief is alles op de voorgrond hele heldere kleuren heeft en de achtergrond meer grijs enzo atmosferisch perspectief is als het steeds vager wordt als je verder naar de achtergrond gaat. klopt dat een beetje??? vooral kleurperspectief weet ik nie zeker... en wat kan nog meer voor ruimte zorgen in een schilderij? Alvast bedankt! |
Kleurperspectief is volgens mij op de voorgrond warme kleuren en op de achtergrond koude. De rest klopt volgens mij. Ik weet het niet zeker, heb het allemaal in de eerste gehad..
|
oh, dat zou best kunnen ja...
en hoe heet het eigenlijk als alles op de voorgrond groot is en de achtergrond steeds kleiner??? ik moet namelijk een opdracht maken waarbij ik drie aspecten moet aangeven waardoor er ruimte is verkregen op een plaatje uit mijn boek (kunst ten toon, 4e klas, ckv2.. blz 36) misschien dat iemand die toevallig al gedaan heeft??? |
Citaat:
Overlapping, afsnijding, ruimteinnemend, open dat heb ik bij ruimte in me verslagen (staat ook zo op me voorbeeld dus het zal wel goed zijn, en heb nog geen onvoldoendes of voldoendes ervoor (wel g dus)) |
kleurperspectief is als je gebruikt maakt van warme en koude kleuren .warme kleuren springen naar voren en koude kleuren deinzen terug
ruimte geef je aan dmv overlapping,afsnijding,hoger plaatsen,eigen en slagschaduw,vervaging,en dat was t wel geloof ik |
atmosferisch persectief is dat de lucht en de horizon in elkaar overlopen... dat je niet meer goed kan bepalen waar de horizon eindigt, en de lucht begint...
|
Citaat:
Dit is dus gewoon echt niet waar! ze/hij had het goed. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |