![]() |
Hellup
ik heb windows 95 op mijn computer staan en wil die vervangen door windows me. maar voordat ik windows me erop kan zetten moet ik windows 95 verwijderen. het probleem is dat ik niet weet hoe ik windows 95 moet verwijderen. kunnen jullie mij daarmee helpen. alvast bedankt
|
Laat Windows 95 er maar op staan, Windows ME is erg slecht. WIl je toch overstappen op ME? Stop dan gewoon onder het draaien van WIN95 de cd van WINME erin, je krijgt dan vanzelf wel de vraag of je wilt updaten.
|
Citaat:
|
ik kan ook windows 98 erop zetten maar ik weet nog steeds niet hoe ik windows 95 eraf moet halen.
|
Citaat:
Win98 is 10x beter dan ME. Maar volgens mij kun je win95 gewoon updaten naar win98 :? |
Citaat:
|
Citaat:
Een collega moest van een 95 bak een 98 bak maken. Dus hij had gewoon geupgrade, resultaat: vidkaart, geluidskaart en netwerkkaart werkten niet, mooie gele uitroeptekentjes. Totaal 2 uur bezig geweest, toen pikte hij het niet meer, formateerde en gooide er een cleane 98 install op. Alles werkte perfect. Als je 95 wilt verwijderen moet je met een bootflop opstarten en je C formateren. Misschien dat een deltree C:\Windows ook werkt, ik heb het nooit uitgeprobeerd (een format is wat grondiger :D). |
Voortaan een goede titel gebruiken graag, "hellup" slaat nergens op.
|
Als ik me goed herinner (want het is lang geleden dat ik nog een win95 geformateerd heb ;-) ), kan je in win95 kiezen voor windows naar dos afsluiten, of windows afsluiten (naar ms dos), alleszins zodat je windows afsluit en in dos terecht komt.
Als je daar gewoon c:\format c: typt, formateert ie leuk heel je HD, waarna je een clean install kan doen. Oh, en ik zou ook voor 98 opteren boven ME, ME sucks big time !!! 98 is best wel stabiel. By the way, tis altijd handig een opstartdiskette te maken voor je formateert, kwestie van iets achter de hand te hebben als je pc niet mee wil met het formateren of het herinstalleren van die windows. |
hm, waarschijnlijk pakt hij niet meteen het format commando..
maar moet ze eerst naar de windows\command dir. start je pc opnieuw op, druk op F8 en je krijgt een bootmenuutje, daarin kies je voor msdos prompt. Als je pc klaar is met laden, typ je in: cd \windows\command <enter> format c: <enter> en je comp is leeg (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |