![]() |
[opstarten XP] 1 best.systeem, 2 opstartmog. ??
als je de pc van een vriend van me aanzet, dan krijg je bij t opstarten van Win XP een lijst waaruit je een keuze moet maken, welk besturingssysteem je wilt opstarten.
Er zijn 2 opties, maar die zijn beide tzelfde, namelijk allebei gewoon Win Xp Prof, en t maakt ook niet uit welke je kiest, t komt precies op tzelfde neer. Nu heeft hij ooit windows er opnieuw opgezet en daarbij de oude verkeerd verwijderd ofzo kennelijk, dat ie nu dus 2 opstartmogelijkheden krijgt. De vraag is nu: hoe krijg ik 1 van die 2 opties in dat menutje weg, zodat windows gewoon normaal start zonder dat ie dit dus vraagt ??? :confused: |
onder windows key+pause -> advanced -> startup and recovery -> settings -> system startup vind je de instellingen die je zoekt.
|
Citaat:
|
:cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar dan haalt ie alleen dat menutje weg, maar die 2 dingen blijven wel gewoon in t systeem zetten he? moet ik daarvoor gewoon de pc formattereen en win xp eropnieuw opzetten??
|
ik heb t uit de boot weggehaald, en t is gelukt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
ga mijn jaren posten eens na hier.. en je zult zien dat ik bijna altijd serieus heb gepost.. en als iemand zegt 'ga zoeken' terwijl hij de volgende dag zelf een topic post met 'hoe doe ik dit'.. ja dan vraag je erom.. maar op fora is iedereen de betweter zelf.. ikzelf ben ook eigenwijs op fora.. ik geef het toe.. maar er zitten mensen tussen die ik niet kan uitstaan laatste weken.. voorbeeld; laat een chick eens wat vragen hier, niemand zegt: "ga zelf zoeken".. tenzij ze het niet doorhebben dat het een chick is.. maargoed.. gaat om principe.. hopelijk verandert het nog.. zijn geloof ik ook al velen vertrokken.. maja, life goes on.. *gaat de negatieve reacties op deze post turven* |
Citaat:
Anyway, ik moet zeggen dat ik het op een paar punten wel met je eens bent, maar het forum staat dan ook wel vol met domme vragen. Er moet dus een forumbaas komen die actief een veelvoud van dat soort posts gaat archiveren in een sticker... |
Thnx voor die shortcut, kende ik ook niet, superhandig. :)
|
T is gelukt, nadat ik een tijdje bezig ben gweest met Win XP Recovery omdat ik van de opties de verkeerde had weggehaald uiot de boot :confused: maja alles doet t nu perfect :D (y)
En McLaren is irritant :p |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |