![]() |
Webcam - advies
Wie kan me van wat advies voorzien met betrekking tot de aanschaf van een webcam? Ik denk zelf aan een bedrag rond de 25 euro, maar is hier ook iets redelijks voor te krijgen?
Is 640x480 dpi voldoende? En hoe zit het met het aantal beelden per seconde. Het oog neemt maar 12 beelden per seconde waar, heeft het dan toch nog nut om een hogere fps te nemen. Wat is hierbij het aan te raden minimum, waarom? Wie heeft er advies? |
30 fps is onderhand standaard in elke webcam, wat niet wil zeggen dat hij dat continue doet....(hangt af van lichtval en zow)
maar ik heb nog maar weinig webcams gezien voor 25 euro.....goede cams dan..... Meestal zit je rond een euro of 40 voor een goede..... |
Logitech heeft er een voor 40 pleuro: video's en foto's met 640x480, 30fps. Beter vind je amper voor een dergelijke prijs.
Zelf heb ik er trouwens een met vids op 640x480, foto's op het dubbele geloof ik, en 60 fps voor slechts 20 eurootjes :) Ok, hij was afgeprijsd vanaf 130 :D |
Citaat:
Ik heb zelf een Logitech TOUcam pro. Prima webcam, kost wel wat meer dan de gemiddelde, maar je ziet zó vaak mensen een goedkoop cammetje kopen en daar veel spijt van krijgen; 't beeld is gewoon klote. ;) Als je d'r af en toe een aardige foto mee wilt maken zou ik toch wat geld spenderen, als het alleen gaat om bijvb tijdens MSN te gebruiken, hoeft 't niet veel te kosten. |
Citaat:
|
Ligt eraan wat je ermee doen wilt, en wat je eisen zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18. |