Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   te quiero (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=580225)

dandybutthole 25-08-2003 23:08

te quiero

toen je zei dat...
prees ik woorden van dien de hemel in
toen je vluchtig liet ontsnappen dat...
kabbelden golfjes vredig

ledig als ik ben kus ik je vaarwel
om je nadien in mijn armen te vinden
paradoxaal slaan we elkaar
om daarna elkaars wonden te strelen

passie en passiviteit dienen niet
verward te worden

ik hou van je omdat ik houd
de lucht is evenzo paars als blauw

Devotee 26-08-2003 10:09

mijn eerste gedachte, al voordat ik de topic open deed, was dat veel mensen niet weten dat "te quiero" letterlijk vertaald "ik wil je" is, vroeg me meteen af wat voor betekenis zou het hebben in deze gedicht, helaas werd ik telleurgesteld door een zoetsappige liefdesgedicht, waar nix mis mee is maar wel mijn oorpronkelijk afwachting naar beneden had gehaald...
Ik denk dat het is precies hetzelfde gevoel dat ik krijg van het nr "Every Breath You Take" aangezien weinig mensen snappen dat het een nr is over obsessie en het bezetten van iemand...

Genoeg onzin neegezet...

Over de gedicht, ondanks het feit dat ik heel wat anders had verwacht, moet ik melden dat het wel krachtig en duidelijk overkomt en heeft ook (wat mij vooral aanspreek) een gedeelte waar je zelf je fantasie kan laten vrij lopen en toch weet wat de schijver er mee bedoelt... nice...

(y)

dandybutthole 26-08-2003 12:16

Citaat:

Devotee schreef op 26-08-2003 @ 11:09:
mijn eerste gedachte, al voordat ik de topic open deed, was dat veel mensen niet weten dat "te quiero" letterlijk vertaald "ik wil je" is, vroeg me meteen af wat voor betekenis zou het hebben in deze gedicht, helaas werd ik telleurgesteld door een zoetsappige liefdesgedicht, waar nix mis mee is maar wel mijn oorpronkelijk afwachting naar beneden had gehaald...
Ik denk dat het is precies hetzelfde gevoel dat ik krijg van het nr "Every Breath You Take" aangezien weinig mensen snappen dat het een nr is over obsessie en het bezetten van iemand...

Genoeg onzin neegezet...

Over de gedicht, ondanks het feit dat ik heel wat anders had verwacht, moet ik melden dat het wel krachtig en duidelijk overkomt en heeft ook (wat mij vooral aanspreek) een gedeelte waar je zelf je fantasie kan laten vrij lopen en toch weet wat de schijver er mee bedoelt... nice...

(y)

eindelijk een goed beargumenteerde reactie.......
moet wel even vermelden dat mijn titles doorgaans weing met de thematiek of inhoud te maken hebben...maar dat is nou eenmaal mijn stijltje...
thanx

Truth_Hurts 04-09-2003 12:12

ik heb niet zo'n goed beargumenteerde reactie....
maar ik vind het gewoon mooi :P
ik ben benieuwd naar je inspiratie bron ;)

kus

Angelleyes 04-09-2003 13:34

heel aparte en zeer goed vallende weerwar van tegenspraak, onzin die geen onzin is, verwachting en ruimte voor eigen invulling en fantasie. Kortom een stukje waar ieder creatief persoon zich in kan vinden en dat maakt het ook zo knap. Je hebt iets neergezet over een van de meest uitgeputte onderwerpen die je maar kan bedenken, dat toch fris is en je laat denken.
*buigt*
xxx

Devotee 04-09-2003 19:33

Citaat:

dandybutthole schreef op 26-08-2003 @ 13:16:
eindelijk een goed beargumenteerde reactie.......

ik ken dat gevoel, is de reden dat ik niet meer hier post, je krijgt meer wat ze denken dat je wilt horen dan contructief critiek...
aangezien ik door had dat ik er nix van kon leren ben ik er mee gestopt en aangezien ik nog leer kan ik niet echt iemand anders wijzen op hun fouten... *zucht* ik kan je alleen vertellen wat ik er van vond, of je er wat aan hebt is een tweede...

xineof 07-09-2003 13:38

De laatste twee zinnen zijn moooi! Echt een leuk gedicht! Ik moest het wel twee keer lezen om in ut ritme te komen, door de 'dat' aan het einde van de eerste/derde zin, maar dat maakte niet uit. echt heel leuk gedicht!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.