![]() |
[Auto's] TDI, GTI, etc.
Achter op auto's zie ik vaak dingen staan als GTI of TDI.
Wat betekent dat nou eigenlijk? Kan iemand me daar kort wat over vertellen? Kheb geen zin om het zelf op te zoeken :p |
Citaat:
GTI staat volgens mij voor Gran Turismo Injection, maar nogmaals, weet k niet zeker.. Staat achterop snellere hatchbacks vooral, evenals GSI, GT en GTti voor de snellere modellen |
heeft met de motor te maken...en trouwens van al die dingetjes achter op je auto met GTI erop heeft maar 70% een echte GTI. Handelaren plakken ze erop zodat ze hogere prijs kunnen vragen en dat ze meer gewilt zijn.
|
Citaat:
|
Je hebt ook nog zoiets als TDi, is dat ook weer anders? Volgens mij betekent TDI trouwens Turbo Directe Injectie.
|
TDI staat echt voor Turbo Diesel Intercooler, een Diesel is namelijk standaard al injectie..
Als TDI Turbo Directe Injectie zou betekenen, zou een Subaru Impreza GT Turbo dit ook achterop kunnen hebben.. Laat ik dat maar niet hopen voorlopig. TD staat voor Turbo Diesel, TDI voor Turbo Diesel Intercooler. |
Citaat:
Citaat:
ik gok eerder op zo'n 10% GTI en TDI hebben eigenlijk vrij weinig met elkaar te maken, ze hebben alleen als eigenschap dat het over het algemeen vrij krachtige motor zijn, maar ze komen er beide op totaal verschillende manieren aan. off topic, gti betekend bij ons in de garage Gordijnen, trekhaak imperial :) |
Citaat:
Als je onder de kap kijkt staat het fucking groot op je kleppendeksel, maargoed. |
Citaat:
Bovendien, als er GTI op een auto staat hoeft het niet duurder te zijn hoor :rolleyes: , kan ik ook op me golf 1.4 een paar GTI badges zetten en het voor meer verkopen :rolleyes:. Kijk als het een echte GTI is met een beer van een motor dan is het wel duurder. En bovendien moet je wel erg dom zijn, als je een auto koopt met het gedachte dat het een GTI is, en er later achterkomt dat het NIET zo is :rolleyes:. |
Citaat:
"wat is er mis met mijn 'nieuwe' GTI ? :confused: het duurt wel 17 sec voordat ie op de 100 zit :( " |
Citaat:
|
De R32 is een V6, dus zal wel groter zijn dan die van een 90 pk TDI, welke een 4-cilinder lijn is? Dat gaat dus niet echt denk k zo..
|
Citaat:
ALLES KAN! Met een beetje snijwerk maak je hem zo passend. Zelfs de skirts en de uitlaten van de R32 passen op een TDI, alleen word 1 uitlaat wel een "dummy", die is er voor de sier. |
Citaat:
Skirts overzetten is trouwens heel wat anders als dingen van het blok gebruiken. |
V6 ziet er compleet anders uit dan een 4lijn motor! En skirts passen op iedere 3-deurs Golf 4, want die afstand blijft gelijk, of je nu de R32 hebt, of een 68pk SDI.. En als je zoals jij zegt net zo lang snijdt enzo tot ie wel past, ziet t er totaal niet meer uit, geloof mij
|
Citaat:
A4 TDI http://www.autoweek.nl/atimages/audi/a453_a.jpg R32 http://www.autoweek.nl/atimages/volkswagen/golff4_a.jpg Maar de VR6 is wel een ultra-kleine motor: VW Golf 3 2.8 VR6: http://www.golfnutter.freeserve.co.uk/vr6eng.jpg En voor de liefhebbers: Golf 4 TDI : http://vw.dpgoldman.com/images/a419tdi.jpg =edit= kleine foutjes |
Zei ik toch..
Is sowieso al triest, kleppendeksel overzetten. Ten eerste, je merkt t sowieso wel als je de auto koopt. Je koopt toch niet n auto, omdat er GTI op t kleppendeksel staat, terwijl t een 1.3CL is ofzow? Dat zie je toch als je de autopapieren bekijkt? Ennuh, t hoeft niet hoor, dat 1 uitlaat dan dummy wordt. Je ziet hier wel meer Golfjes rondrijden met links en rechts een stortkoker eronder, die t nog doen ook nog. Kost niet eens veel, €150 ofzo voor een Golf 3, Golf 4 dacht k €240, dus is heus wel te maken.. |
Citaat:
|
Wat voor een? CRX zeker?
|
Citaat:
weinig kans c-kadett uit '78 |
Netjes! Toch wel een enigszins open pijp eronder he? Ik heb nu een Nissan Sunny 1.3 DX 2-deurs sedan uit 1986.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
K dacht ergens gelezen te hebben dat je met een Aston Martin Vanquish bijna 100 in de eerste versnelling kan halen.. Mijne haalt in zn 1 bijna 55, in zn 2 95, in zn 3e versnelling 125, en in zn 4e als k lang genoeg doortrap bijna 165
|
Citaat:
ik kan ook best ver doortrappen in alle versnelling, daar staan opels ook bekend om. Wisten jullie dat bmw's ook een vreselijk lange 1 hebben ? kijk maar eens bij stoplichtsprintjes :) |
Kga ook niet vaak over de snelweg, is t wagentje niet voor gemaakt.. Volgende week komt er een open K&N filter op en open uitlaat vanaf eerste demper..
Khad ook liever 5bak gehad, maar er zat helaas maar n 4bak in.. |
Even een vraagje. Wat is GLS dan? :)
|
Een wat duurdere uitvoering van de Suzuki Alto. Dus dan heb je volgens mij af fabriek een stereo (..) erin, en een rechterbuitenspiegel, en een achterruitenwisser ofzo?
|
een rechterbuitenspiegel voor een alto .....http://members.lycos.nl/stefanunity/slaan.gif
*just fuckin with ya* |
Citaat:
een luxe aanduidingen en er bestaan er honderden van, elke fabrikant gebruik weer een andere. |
Citaat:
|
Citaat:
daarbij staat de turbo druk nog iets hoger en zit het blok wat steviger in elkaar. Hier worden wel veel mensen mee genept die denken een TDI te kopen maar kopen in werkelijkheid een TDI omdat het lastig na te gaan is voor de gewone man/vrouw |
De TDI is al heel lang in productie en is uitgevonden door Volkswagen, de eerste Diesel met pompverstuivers. Deze motor draait nu al een hele tijd mee, maar kan niet meer bijbenen bij de huidige generatie dieselmotoren (neem nou de nieuwe MultiJet van Fiat, echt een super motor, en ook veel moderner dan de TDI).
Volkswagen heeft ook patent op TDI, vandaar dat andere autobouwers iets anders moeten verzinnen. Auto's van de VAG groep (Volkswagen AG), VW, Audi, Seat, Skoda mogen de term TDI dus wel gebruiken. Lamborghini is trouwens ook van de VAG (Audi). :cool: |
Citaat:
|
Ik zeg ook niet dat de TDI slecht is, ik wil alleen opmerken dat het ontwerp al een tiental jaar aanwezig is, en dat vind ik toch best een hele prestatie.Het is iig een bewezen concept. En jezus wat hebben die dingen een trek kracht. Je trekt een GTI er zo mee uit als je een beetje een behoorlijke TDI hebt. :)
|
Reden dat de TDI's zo snel wegtrekken is dat de koppel heel gunstig is en dus bij een laag toerental veel kracht kan opnemen, probeer nou niet lekker door te trekken met een Diesel (tdi of niet) want dan sloop je je motor..
Het leuke van Benzine motoren is het geluid dat je eruit kunt persen met wat simpele aanpassingen :) *out!* |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien blinkt menig TDI motorblok uit door zijn souplesse, als ik de tests mag geloven.. Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.