Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoe kan het dat je gezicht minder bruin wordt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=580433)

beuk 26-08-2003 09:28

Hoe kan het dat je gezicht minder bruin wordt?

Althans, bij mij.. het intereseert me op zich niet zo veel, maar ik vind het wel raar. Met je gezicht loop je immers altijd in de zon, maar m'n buik is toch echt véél dieper bruin. Kun je daar een ander huidtype hebben ofzo?

Qimm 26-08-2003 09:48

Hmmm mijn gezicht is juist altijd erg bruin...

Doefus 26-08-2003 11:21

Mijn gezicht is ook altijd minder bruin...en dat komt doordat ik pigment in me gezicht heb..misschien heb jij dat ook...nu ik dit jaar een zalfje heb gebruikt....was me gezicht bruiner als normaal

Williams 26-08-2003 11:41

Citaat:

Lady-DC schreef op 26-08-2003 @ 12:21:
Mijn gezicht is ook altijd minder bruin...en dat komt doordat ik pigment in me gezicht heb..misschien heb jij dat ook...nu ik dit jaar een zalfje heb gebruikt....was me gezicht bruiner als normaal
geen pigment bedoel je denk ik?

JuLi 26-08-2003 14:21

Mijn gezicht is ook lichter. Ik had er een tijdje geleden over na gedacht en mijn theorie is, dat je buik eigenlijk altijd bedekt is in herfst/winter en gewoon met dit weer waar je niet echt bruin van wordt. Je gezicht wel en door dat licht (niet-bruinings-zon :confused: ) wordt het sneller blanker.

Misschien een beetje vaag uitgelegd, maar das de enige theorie die ik kan verzinnen want mijn armen bv. zijn ook iets lichter dan m'n buik en dat is het enige verschil mbt lichter/bruiner...

Balance 26-08-2003 14:39

Citaat:

JuLi schreef op 26-08-2003 @ 15:21:
Mijn gezicht is ook lichter. Ik had er een tijdje geleden over na gedacht en mijn theorie is, dat je buik eigenlijk altijd bedekt is in herfst/winter en gewoon met dit weer waar je niet echt bruin van wordt. Je gezicht wel en door dat licht (niet-bruinings-zon :confused: ) wordt het sneller blanker.
d'r is toch altijd UV-straling? althans, dat dacht ik.
dan kan je gezicht dus niet lichter worden van het weer in de herfst of de winter. Wel is d'r veel minder UV-straling als in de zomer, dus dat verklaart dan waarom je in de zomer veel bruiner wordt.

maar goed, hoe het kan dat je gezicht altijd minder bruin wordt weet ik dus ook niet. Bij mij is dat ook het geval en ik was het alleen met water (en geen reinigingsspullen oid).

JuLi 26-08-2003 14:51

Citaat:

d'r is toch altijd UV-straling? althans, dat dacht ik.
dan kan je gezicht dus niet lichter worden van het weer in de herfst of de winter. Wel is d'r veel minder UV-straling als in de zomer, dus dat verklaart dan waarom je in de zomer veel bruiner wordt.
Ja, dat is volgens mij ook zo, maar mn buik is bruiner en het enige verschil dat ik kan bedenken is dat mn buik bedekt is in de 'niet-zomer'. Misschien wordt het toch wel lichter als je met je huid in het licht (niet in het bijzonder UV licht want dus veel minder in niet-zomer) loopt......

*hoopt op een bioloog-iemand met verklaring*

*sunrise1986* 26-08-2003 17:33

Bij mij is dit niet het geval maar wat ik kan bedenken is dat je cellen in je gezicht eerder vervangen worden.. Als dat namelijk het geval is dat ben je dus ook eerder je bruine kleurtje in gezicht kwijt en moet je steeds weer opnieuw beginnen...

sientjuh 26-08-2003 18:51

Mijn benen worden juist altijd het minst bruin (uitgezonderd van mn knieen dan weer, altijd raar gezicht; bruine knieen en witte benen) :p
Niet dat ik zo super bruin word... :(

marisjuhh 26-08-2003 19:52

Ja dat is bij mij ook altijd zo!
Miischien omdat je met je hoofd meer in de schaduw zit??

Missy_X 28-08-2003 19:16

Omdat bijna iedereen zijn gezicht twee keer per dag wast met reinigingsmelk en je buik maar 1 keer ofzo?

Anijs 31-08-2003 09:41

Misschien heb je een droge huid? Als je een droge huid hebt, vervangt je vel zich vaker... schraal enz.. dus dan gaat het bruin er eigenlijk zeer snel weer af..

Maar dit is denk ik een domme theorie :o Want je zegt niet dat je al bruin was, maar daarna opeens niet meer...

Dus sorry :o

snoopy 31-08-2003 11:39

ik vraag me dat ook altijd af. Het enige wat bij mij ooit verbrandt zijn m'n wangen... Heel raar. M'n buik en benen zijn immers alleen in de zon als ik ook daadwerkelijk aan het zonnen ben, maar wanneer zijn m'n wangen nou niet in de zon? :confused:
Die zouden dr dan toch aan gewend moeten zijn?!
naja.

Another Way 31-08-2003 11:52

Mij gezicht word sneller bruin als de rest van mn lichaam

Envy 31-08-2003 12:00

Misschien vervelt je gezicht sneller? :confused:

nare man 31-08-2003 13:33

Er zitten teveel rechten- en te weinig geneeskundestudenten op dit forum, zie ik al wel :D

snoopy 31-08-2003 14:50

Citaat:

nare man schreef op 31-08-2003 @ 14:33:
Er zitten teveel rechten- en te weinig geneeskundestudenten op dit forum, zie ik al wel :D
precies. :p doe er wat aan, zou ik zeggen :p

beuk 31-08-2003 16:11

Dat ik allerlei middeltjes op m'n gezicht smeer is niet het geval, dus daar kan het niet aan liggen. Wel kan ik me voorstellen dat door scheren je huid zich sneller vernieuwd. Maar toch kan dat niet de enige factor zijn, want m'n voorhoofd wordt ook niet echt bruin.

Daarnaast zou door snellere huidwisseling je huid hooguit sneller weer wit worden, dunkt me. Maar daar gaat het me niet om, zelfs als ik me een paar dagen niet scheer en gewoon de hele dag in de zon vertoef heeft m'n hoofd schijnbaar een maximale bruinwaarde, die veel lager ligt dan de rest van m'n lichaam :confused: :)

Citaat:

Tja. Ga je omscholen :D

De Veroorzaker 31-08-2003 17:07

Ik denk omdat je gezicht gewend is aan de zon en je buik niet.
Dus hoeft je gezicht zich niet zo extreem aan te passen.
Maar dat kan ook dikke onzin zijn :o :p

*sunrise1986* 01-09-2003 16:21

Wat wel zo is is dat je een betere doorbloeding hebt in je gezicht... maar goed of dat er iets mee te maken heeft :confused:

feline 04-09-2003 21:18

Citaat:

Haha. ja maar zitten de Beta's verstopt ? Misschien moeten we eens zoeken bij de computers en techniek ?

Ik gok erop dat je gezichtshuid dunner is, en daardoor sneller vernieuwd.

perseus 04-09-2003 21:38

Nog 8 jaar geduld, ik volg N&G (A) ;)

Wellicht ligt het inderdaad aan de uiterlijke verzorging van je huid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.