![]() |
Vrijstellingen..
Ik ben afgelopen jaar blijven zitten op 5VWO en ben dit jaar dus weer met frisse moed begonnen aan weer een jaar 5VWO. Hoewel ik kantjeboord ben blijven zitten heb ik me toch voorgenomen om meer aandacht te besteden aan school en heb ik mezelf kunnen opladen om zo goed mogelijk dit jaar door te komen...
Ik heb in mn voorgaande jaar 5VWO de volgende vakken afgesloten: CKV -> 8 Literatuur -> 8 Maatschappijleer -> 7 Nu doet zich het volgende voor. Er is vanavond een vergadering van de leraren om de vrijstellingen af te schaffen. Dat zou betekenen dat ik al die vakken weer opnieuw zou moeten vlgen. Maar volgens mij is dat echt onmogelijk. Een duidelijke reden van de school is er niet. Ik zit er aan te denken, mochten de vrijstellingen niet gegeven worden, één of andere schoolinspectie te gaan inschakelen. Maar hoe kan ik dat doen en wat vinden jullie van mijn school?? |
Ik denk niet dat je iets met de schoolinspectie op zal schieten, volgens mij is het de keuze van de school. Maar ik vind het behoorlijk gek dat ze zoiets nu in gaan voeren, jij bent dan blij gemaakt met iets en dat wordt weer uit je handen gehaald.. niet echt netjes... Zijn ze serieus van plan om zoiets meteen door te voeren of pas vanaf volgens schooljaar?
Erg lullig als ze het wel per direct door gaan voeren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar 5havo gedaan, doe nu 5vwo. En de vakken die ik daar al gedaan heb en voldoende afgesloten (anw, maatschappijleer, etc) hoef ik zelf niet meer te volgen. Als je er nou een onvoldoende voor had gestaan lijkt het me niet meer dan logisch dat je het overdoet, maar je hebt supergoede cijfers! Wat belachelijk!
Ik zou ze iig naar een goede reden vragen, en benadrukken dat je het voldoende hebt afgesloten. Bij ons kun je, als je bijv in de 4e blijft zitten, ook anw (voorbeeld) volgen voor 5v in de 4e. Dan sluit je dat dan zeg maar al af, en hoef je dat niet meer te volgen n de 5e. Dus dan vind ik jou school wel helemaal dom bezig! |
Gelukkig zijn die vakken nu alsnog vrijgesteld... :)
Maar ja, de manier waarop staat mij zeker niet aan..Nu in ieder geval blij dat ik wat meer tijd over heb voor de andere vakken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |