![]() |
*gronisch verkouden...*
mjah....
lees titel.... wat kan ik daar aan doen??? |
Je kan er niet echt iets aan doen als het chronisch is... Haal neusspray, keelpastiles etc etc... Verhoog je weerstand met vitamines...
|
Bij mij helpt tijgerbalsem (bij tijdelijke verkoudheid)
|
ben je dat echt of vind je van jezelf dat je dat bent?
ik ken wel iemand die echt chronisch verkouden is. zij gaat eens in de zoveel tijd naar het ziekenhuis en laat daar dan (volgens mij) d'r neus doorspuiten oid. zij zorgt echter wel erg slecht voorzichzelf, door slecht te eten, weinig te slapen en veel te roken. Dit soort dingen laten is uiteraard al iets wat je d'r aan kan doen, maar verder zou ik eens naar de dokter gaan. VIND je van jezelf dat je chronisch verkouden bent (in de zin van: je bent het erg vaak, dus noem je het maar chronisch verkouden) dan kan je jezelf meer rust geven. Ook moet je niet uit andermans glas/flesje/whatever drinken, aangezien je zo het virus afgeeft aan de ander, die (zodra jij weer beter bent) alles weer teruggeeft. Zo blijf je aan de gang. En ja, thuismedicatie helpt natuurlijk wel wat, maar niet alles. Hoestdrankjes, smeersels, uien naast je bed en noem het maar op. |
Ik heb ook ongeveer zoiets...
Ben eigenlijk altijd wel verkouden. Of ja, verkouden... m'n neus zit altijd verstopt! In ieder geval geen gewone neusdruppels gebruiken! Als je deze te vaak achter elkaar gebruikt raak je er als het ware verslaafd aan! Misschien even naar je huisarts gaan! Je hebt ook speciale neusdruppels tegen verschillende allergieen. Misschien helpt dat.... Succes! |
neej ben al vanaf mijn geboorte zo...
ik ken niet ruiken en proeven is al helemaal een ramp,medicijnen helpen niet.... ik ruik nog even min.... ik had nieuwe medicijnen gekregen van de docter.....die hielpen en nu ben ik dus weer verkouderen en hoesten en ben dus aangestoken door me vriendin dit is nu weer bijna 2 weken aan de gang..... ik moet weer naar de docter maar die vent is op vakantie..... ik weet dus nu meer wat te doen,roken doe ik soms maar deze week heb ik niet meer gerookt,ik slaap bijna 10 uur in de nacht en eet gezond....(soms zondig ik maar dat mag vind ik) verder drink ik alleen maar water.... huisdieren heb ik alleen een hamster dus daar ken het ook niet van komen want die heb ik nu al heel lang en dat gaat gewoon goed,wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik astma heb.... |
Citaat:
en een hamster kan je weldegelijk verkouden maken! ik heb zelf een week een hamster op m'n kamer gehad en ik wist niet wat ik meemaakte!! mijn allergie voor dieren is trouwens plots op komen zetten, want ooit hadden wij een kat (zonder dat ik er last van had). ga er dus niet automatisch vanuit dat je daar tegen kan. en tja, roken is natuurlijk behoorlijk stom als je astma hebt, maar dat zal je zelf ook wel weten. voor je neus kan je evt. zoutoplossing gebruiken. dat mag je heel vaak pakken en is niet zo schadelijk voor je als gewone neussprays. (gewoon te koop bij drogisterijen) en (het lijkt logisch, maar toch maar even zeggen) kleed je goed. geen open halsen met de jas half dicht, wanneer het fris is. een goede verkoudheid is snel te pakken, zeker op die manier! kleed je dus ook goed aan! tot zo ver mijn adviezen ;) |
oke dank u! :D :p
nouja,dan zit er nog maar 1 ding op...naar de docter dan maar weer... pffff hey bedankt voor jullie adviezen.... (y) |
Citaat:
|
mijn vader is ook al een paar jaar verkouden ofzo, maar niets helpt echt..
|
dit is geen geintje
het kan ook komen omdat er een botje niet goed zit (klinkt vaag maar tis wel zo) daardoor zitten er meer ophopingen dan normaal. als niks meer helpt, is neuscorrectie de enige oplossing. een vriendin van mij had dit dus en het hielp wel |
Citaat:
|
Laat je een onderzoeken op allergie. Iemand die ik ken was ook chronisch verkouden en die bleek voor het een en ander allergisch te zijn.
|
Citaat:
volgens mij mag je het zelfs onbeperkt gebruiken, maar daar moet je de bijsluiter voor de zekerheid nog maar op nalezen, want dat weet ik niet zeker. |
Echinea Force (verkrijgbaar bij drogist en apotheek, van Vogel (geloof ik)) heeft bij mij erg geholpen. Het verhoogt je weerstand en dan wordt je dus minder snel verkouden.
|
juh dat heb ik ook!
tenminste ik ben ALTIJD verkouden snachts niet kunnen slapen door een verstopte neus, dus neusspray gebruiken... en ben nu dus al jaren verslaafd :( :o |
ik zat er ook al aan te denken om een neus correctie te laten doen...maar ik ben bang voor de gevolgen,stel dat ik net zo neus als micheal jacksons krijg wat dan???
dat wil ik niet... maar idd nix helpt bij mij.... ik ga toch maar naar de docter..... :( |
Nou die Michael Jackson-neus zal je niet krijgen door 1 operatie hoor, steker nog, je ziet er niet eens iets van want het wordt van binnenuit gedaan (door je neusgaten).
Mijn vriend heeft ook laten doen, als die verkouden was had hij altijd meteen voorhoofd- en bijholtenontsteking. Na de operatie is dat nooit meer voorgekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
ja ik gaat het aan mijn ouders en docter voorstellen... |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon even naar je huisarts gaan... hij kan je een andere neusspray voorschrijven die je wel kunt gebruiken. Het is een soort van neusspray tegen allergie, maar je kunt deze ook gebruiken als je moet stoppen met de gewone neusspray waar je als het ware 'verslaafd aan bent'. De naam is flixonase aqua, en een variant hierop is nasonex. Dus gewoon eventjes aan je huisarts (of in de apotheek) vragen zou ik zo zeggen! @ Daantje_0705 Een zoutoplossing is niet slecht. Maar ik had het meer over andere neusdruppels die je bijv. maar een week mag gebruiken. Omdat hier benzalkoniumchloride ofzoiets inzit.... en dat mag je niet te lang achter elkaar gebruiken!! |
ik denk dat ik maar een x naar de doc ga....
|
Citaat:
|
rustiger met de airco doen als je die gebruikt
|
neej airo gebruiken wij niet thuis misschien volgend jaar! :D (op mijn kamer was het de afgelopen weken 45 gr.
maar goed... ja zoutoplossing en bla,me mam vind het geen goed idee als ik onder het mes ga,dus moet toch bij de doc zo kuur halen dan toch? dan ga ik met hem wel overlegge wat hij ervan vind... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |