![]() |
frames of tabellen?
Sommige mensen vinden frames op een website op te delen geniaal! Anderen haten het en hebben liever Tabellen.
Ik gebruik meestal frames, heb er geen problemen mee, maar soms zou een tabel makkelijker zijn voor de hoofd opbouw van een site, na de hoofdopbouw gebruik ik wel vaak tabellen. Wat zijn nou precies de voor en nadelen en wat gebruiken jullie zelf? |
Ik gebruik tabellen,
frames zien er over het algemeen prutserig, lelijk en goedkoop uit. Verder vind ik het niet werken icm met sites.. |
Als het echt om design gaat raad ik tabellen aan.
Frames zijn niet per definitie eenvoudiger, kunnen alleen soms wat overzichtelijker zijn (bij lange pagina's), maar dit is echt maar toepasbaar op een enkeling. Frames zijn lelijk, tabellen kunnen mooi zijn... |
als ik frames gebruik doe ik dus geen borders he! Niet dat je die lelijke dingen ziet, als mijn site af is laat ik het zien,
kennen een van jullie nog eenm online tutorial gevorden frames? de basiscs ken ik wel het gaat meer om de mooie borders erin bouwen enz |
Ik gebruik frames vooral als 1 deel statisch is (bv een header) en een ander deel dus niet. Ik vind het nml onzin om dat statische deel steeds opnieuw in te laden.
|
Citaat:
maar ga eens vergelijken met sites.. Lelijke goedkope sites hebben bijna altijd frames.. Profesionele mooie websites gebruiken bijna altijd tabellen/css. en kijk eens op http://html.op-het.net |
Citaat:
|
In frames kun je ook css gebruiken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij zei:
Profesionele mooie websites gebruiken bijna altijd tabellen/css. css bedoelde je daar niet neer te zetten toch, ik denk dat ik je niet snap, wat was je reden om achter tabellen / css te zetten? |
De link met frames/geen CSS is snel gemaakt ;)
|
nou snap ik het niet meer, waarom zou je geen opmaakmodellen kunnen doen met frames?
|
Citaat:
maar je kunt ook css gebruiken om de opmaak zo te krijgen dat het tabellen lijken, om het zo maar te zeggen :) |
you got my attention
hoe zou je dit simpel zeggen? Welke richting, code, plaatjes? |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoe kun je met css de indruk geven dat er tabbellen zijn? wat doe je?
zowiezo, ben ik een site aan het maken met frames, ik denk dat ik hem omzet naar tabellen, vooral door wat ik heb gelzen hier en op andere sites, frames is alleen zo makkelijk pfff |
Citaat:
Ik vind het juist onhandig, maar goed.. En met css kun je aangeven waar iets moet staan op de pagina.. |
Ja maar je geeft aan waar WAT moet staan met css?
zowiezo bedankt voor jullie replys |
Citaat:
Meer info: http://www.w3.org/TR/REC-CSS1 http://www.w3.org/TR/REC-CSS2 |
Ik doe het liefst zoveel mogelijk in PHP, maar ja, wie ben ik... :)
Als ik moest kiezen zou ik voor tabbellen kiezen (html-output van PHP is ook tabellen), hoewel je met Inline Frames ook wel mooie dingen kunt maken. |
Citaat:
|
Citaat:
PHP heeft niks met tabellen of frames te maken.. php heeft niet als output tabellen, php heeft als output datgene wat jij aangeeft dat hij moet uitspugen.. (Voor als je het goed bedoelde, ik geloof je, maar dan blijft het duidelijk voor de naabs ;)) |
Ik heb nog nooit een PHP-based site gezien die frames uitspuugt. :)
|
Citaat:
By the way, een site design je niet met PHP, dat doe je met CSS en HTML (en uiteraard grafische programma's, maar omdat ik die haat laat ik die even achterwege). |
<div> + <table> + css is ideaal en werkt overal.
|
Citaat:
Op 't fotoboek heb ik frames gebruikt. Heeft zo z'n voor- en z'n nadelen. Wat ik een voordeel vind is dat je altijd de header, 't menu en de loginbalk ziet. Maar flinke nadelen zijn er ook. Het niet refreshen van de omgeving vind ik donders irritant. Achteraf een verkeerde manier van bouwen, maar daar doe je nu toch geen fuck meer aan. Ook het feit dat mensen links in aparte windows gaan openen of links gaan posten naar 1 pagina op het fotoboek die dan dus niet in z'n frameset weer wordt gegeven, is behoorlijk klote. Volgende keer weer tabellen, dat weet ik zeker. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |