![]() |
Wazig?
Lo all,
Khad vandaag ergens geleze, dat iemand voor de lol zijn adem inhoud en zo ver gaat dat hij wegvalt en smorgens wakker word.. Ik wou het ook eens probere, maar kun je er iets aan overhoude? |
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je vrijwillig je adem zo lang wilt inhouden dat je flauwvalt en in staat van bewusteloosheid uit jezelf als reflex weer begint te ademen, moet je wel ultieme mastery of mind and body hebben en ik denk dat de meesten hier dat niet hebben.
Verder lijkt het risico op hersenbeschadiging me niet gering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer je zo lang je adem in houdt, valt je lichaam flauw om weer te kunnen gaan ademen. Ademenhalen is iets dat onbewust gebeurt, wanneer je dus buiten bewustzijn bent, ga je gewoon weer ademen.
Maar ik begrijp niet waarom je dat zou doen, 't is niet goed om flauw te vallen vanwege een zuurstof tekort... en ik snap het idee ook niet helemaal; is het leuk ofzo? Blijf gewoon ademen joh, veel fijner... |
Citaat:
|
Ik kan me niet goed voorstellen dat je 'kracht' (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) ervoor hebt om je adem zo lang in te houden dat je flauwvalt.
Op het moment dat je niet echt gedwonen wordt je adem in te houden zul je op een bepaald moment wel weer gewoon gaan ademen. Kijk.... op het moment dat je bijv. verdrinkt dan is er waarschijnlijk geen uitweg om weer lucht te krijgen. Alhoewel je er dan wel moeite voor zou doen om niet te verdrinken. Daarom kan ik me niet voorstellen dat je jezelf kunt dwingen geen adem te halen totdat je flauwvalt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat je zo sterk kunt zijn dat het je lukt. Omdat het niet echt natuurlijk is jezelf te vermoorden. In dit geval dat jezelf flauw te laten vallen! |
Misschien gaat die iemand gewoon slapen. :)
|
Ik heb het gister geprobeerd, en het is wel te doen.. Maar de eerste 2x dat ik probeerde begon ik idd gewoon bijna op et wegval punt zeg maar, gewoon weer te ademen.. Toch gelukt na een aantal keer, alleen had ik wel ontzettende hoofdpijn vanochtend (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is het nut van je 'onderzoekje'? Je maakt mij niet wijs dat je nu weet 'hoe ver jouw lichaam kan'. 't Is slecht, misschien zelfs gevaarlijk en gewoon compleet nutteloos. Wat ga je morgen doen? Kijken waar jouw grens met de dood ligt? Wanneer je zo met je lichaam gaat 'spelen', mja, sorry, maar dat vind ik echt idioot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kleine kinderen houden hun adem wel eens in, om hun zin te krijgen... schijn ik ook te hebben gedaan toen ik klein was (maar ik blijf ontkennen :p )
Is op zich niet zo heel erg. Mijn moeder had eens gelezen of gehoord, dat kleine kinderen dat wel vaker doen, maar dat je dan niet hun zin moet geven. De meesten houden het namelijk niet vol en mochten ze het toch volhouden, dan vallen ze meestal in slaap ofzo (bewusteloos??? ) en ja, dan wordt de ademhaling weer automatisch in gang gezet. (wat nare man zei over meester zijn over body en mind is onzin) Maar... ik zou het toch niet al te vaak doen als ik jou was. Ook bestaat er een geringe kans, dat je tijdens je bewusteloosheid stikt in je tong, als je verkeerd ligt. En hersenbeschadiging krijg je inderdaad bij langdurig zuurstof tekort... maar meestal word hieronder verstaan, zuurstof te kort zelfs na je bewusteloosheid... dus wanneer je zo goed als gereanimeerd moet worden... hoop toch echt voor je, dat het niet zover komt :s |
Dus.......... als je een klein kind wilt spelen... vooral doen
|
o ja spacen das kickuh. moet je op je hurken gaan hyperventileren en dan rechtopstaan en de bloedtoevoer naar je hoofd afsluiten.
dan ga je out zal vast wel slecht voor je zijn maarja wat niet |
:confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |