![]() |
Computer opstart software
Ik weet niet of het bestaat iig ik heb het nog niet gevonden dus daarom vraag ik het hier eens. Bestaat er software die je pc automatisch aan kan zetten op een bepaald tijdstip??
Zoja kunnen jullie mij daar op de hoogte van brengen?? alvast bedankt!! |
dat kan als het goed is gewoon via je bios
|
Mjah in mijn BIOS kun je inderdaad kiezen voor wake-up events maar dan kun je pc alleen opstarten in suspend-mode en dat bedoelde ik niet echt ..
|
nou dan kun je denk ik zelf wel bedenken dat het niet kan ;)
als je PC uitstaat kan de software die op de HD staat natuurlijk niet checken of het al tijd is om op te starten ;) |
Als je een netwerk hebt, je netwerkkaart en voeding ondersteunen WOL (Wake On Lan), dan kun je met het programma'tje wol.exe je computer vanaf de andere computer een seintje geven dat 'ie op moet starten. :)
C:\>wol Wake-On-LAN Utility 1.1 Copyright (C) 2000-2002 By Greg Wittmeyer All Rights Reserved Usage: wol.exe mac_address Example: wol.exe 3c7f45d9e56a |
Citaat:
|
Als je nou ff op m'n Google-link geklikt had... ;)
--- WOL (Wake On LAN) geeft een gebruiker / systeembeheerder de mogelijkheid om systemen op afstand op te starten. Dit gebeurt door middel van het versturen van een commando via het netwerk. Benodigheden - Moederbord met ACPI-ondersteuning en WOL-ondersteuning - NIC met ondersteuning van WOL - Meestal 3-aderig kabeltje Werking Een willekeurige machine stuurt door middel van een programma een speciaal gevormd pakket naar de machine met WOL-ondersteuning. Dit pakketje wordt vaak aangeduid als 'Magic Packet frame' of 'golden packet' en bestaat (meestal) uit 6 keer 'FF' en dan 16 keer het adres van de ontvanger. Zo geeft AMD aan dat dit 16 keer is, andere leveranciers zoals IBM geven een getal van 8 aan. Nadat het pakketje bij de ontvanger aan is gekomen, zal de machine via het speciale kabeltje of met behulp van een signaal via de PCI-bus naar het moederbord gestuurd worden. Het moederbord zal de voeding 'activeren' zoals de Powerknop dit ook doet. |
Mmm wake on lan heb ik ook maarja was ook niet echt de bedoeling. Gewoon het automatisch opstarten van het systeem.
Offtopic: wat doen jullie zo laat nog online?? |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je ook nog zou kunnen doen is er gewoon een tijdschakelklok tussen zetten... :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
je kunt natuurlijk ook zon stekkerdoosie met een timer kopen, als je daar nouj een appaartje kan op aan sluiten die bv wanneer de timer af gaat, die iets uitstoot (een schuifje of zoiets), en die de powerknop aandrukt :D :D :D
is dit handig of nie?? (y) |
Als je zo'n ouderwetsche drukschakelaar hebt kun je die gewoon ingedrukt laten staan. Krijgt de computer dan weer stroom, dan zal hij beginnen op te starten.
Heb je zo'n soft-schakelaar, dan kun je in het BIOS instellen of de computer op moet starten als hij stroom krijgt, of pas als je op de knop drukt. :) |
Mjah ik had meer gehoopt op software maar ik zal wel eens kijken in iedergeval bedankt Mensuh!!
|
Citaat:
Software was dus onmogelijk... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |