![]() |
eenvoud
Zachtjes aan drupt het water uit de goot
ritmisch op de grond bij gebrek aan beter luister ik naar t getik van een eenvoud die ik nooit vond Oh die stilte, oh die dood, oh die doodse stilte stil ondanks die lieve woorden die je vanmiddag nog smekend naar me gilde waar blijft het leven goed en oprecht waar blijft het leven waar ik al jarenlang voor vecht Doch wat blijkt weer aan het eind slechts met jezelf erbij blijf je overeind (c) Genesis |
En ik dacht dat ik vanavond wat inspiratie had :D
Ga nu slapen maar ben binnenkort terug met wat meer commentaar etc. Zal wel moeten, heb ook nog wat aan Bambykill belooft ;) Het water dat ritmisch uit de goot valt. De korte tikken waar je uren naar kunt luisteren, rustgevende eenvoud die je eigenlijk ook in je leven zou willen zien. Geen gezeur over auto's, Israel, gewoon de vraag, heb ik vanavond wat te eten en een plaats om te slapen, zijn er wat mensen die van me houden? Ja, dan ben ik gelukkig, ook zonder zilveren bestekset of zoiets :D Maar ja, het lukt niet echt, problemen blijven je achtervolgen (vrouwen :rolleyes:). Het past allemaal heel goed, loopt lekker, simpel, duidelijk :) Maar dan de laatste strofe... Uiteindelijk val je toch altijd weer op jezelf terug, kun je niet op anderen vertrouwen... Boodschap okay, maar de toon, het schema valt buiten het geheel. Een beetje jammer vind ik :( Verder vind ik het, ook nu ik het weer lees, heel inspirerend :top: |
Leuk gedicht... en interessante sig :)
|
hmmz, beetje vaagies.
ik snap niets van de tweede strofe |
overigens, ook al snap ik de helft niet, vind ik de laatste 2 strofes wel mooi. er zit een kern van waarheid in.
|
Ik vind hem wel wat hebben. Eenvoud siert he;)
Hij rijmt, hij loopt en hij is lekker wazig;) Ik kan er slechts een eigen idee bij hebben, en dat vind ik juist het 'leuke' van dit gedicht :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59. |