![]() |
Wat is een legale reden om aan de noodrem te trekken?
.. in de trein dus? En zeg niet: wanneer er nood is, want in welk noodgeval is het nuttig dat de trein tot stilstand komt?
- als iemand een hartaanval krijgt? hmm, lijkt me niet, wat heeft zo'n persoon eraan als je stilstaat in the middle of nowhere in een weiland? - als iemand zich heeft vastgeketend op een ander spoor? dan kun je ook de conducteur n seintje geven.. en zo kan ik nog wel meer situaties bedenken.. Dus vandaar dat ik de kwestie aan jullie voorleg, wanneer verwacht mijn medemens van mij dat ik aan de bel (rem) trek? ;) |
Citaat:
Er kan zo een trein van de andere kant komen. En als jij aan de noodrem hangt, gaat er automatisch een signaal naar de verkeersleiding, en krijgen alle treinen binnen 5km ofzo van jouw trein onmiddelijk het bevel te stoppen. In dat geval dus: noodrem! Want niet alleen jouw trein stopt, maar andere treinen die in de buurt zijn ook. Datzelfde geldt voor de dodemansknop enzo. |
Als oma met d'r rollator tussen de deur klem zit. Of als opa tussen het perron en de trein gevallen is. Dat soort dingen iig, lijkt me.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook weleens een fiets tussen de twee deuren vast zien zitten en deze reed zo weg.... tja dat is het stuk lastiger of je de noodrem gebruikt of niet, want een echt onveilige situatie kun je het niet direct noemen maar indirect is het wel gevaarlijk bijvoorbeeld bij passage van een andere trein.
Of als je trein in de fik staat.... heb ik 1 keer meegemaakt toen ben ik maar naar de conducteur toe gegaan en ik "ik geloof dat je trein in de grap staat" hij geloofde me in de eerste instantie niet :confused: |
en wat nou als bijv. je chiuawawa (ofzo) uit het raampje is gesprongen en grote kans loopt onder een trein te komen???
|
Citaat:
Lijkt me echt verrot als je zo iets gebeurt... :S Mijn oma heeft of zelf wel eens tussen de deur gezeten of zij zag dat iemand tussen de deur zat. ('k weet niet meer wat het nou was.) |
Citaat:
|
ik ging een keertje met de trein en toen was het zo druk dat je helemaal tegenelkaar aangedrukt stond nou na 5 minuten rijden werd er een meisje onwel trekt haar vriendje aan de noodrem, komt de conducteur eraan begint hij met een verhaal dat je niet aan de noodrem mag trekken voor zoiets bla bla bla.
hij kijkt niet eerst naar hoe het met dat meisje gaat nee hij hangt een verhaal op van 10 minuten. toen zijn we na 10 minuten verder gereden en zijn ze bij de eerst volgende station gestopt en toen kwam da meisje pas bij. |
En terecht.
|
Iemand die ik ken zat ooit in de trein, toen de trein opeens niet stopte op t station waar ze eruit moesten, en zou helemaal niet meer stoppen tot ergens in België. Toen heeft ie maar aan de noodrem getrokken... Vond ik best wel een legale reden, maar ik weet niet meer hoe dat nou afgelopen is...
|
Citaat:
|
Als ik me wil aftrekken met veel mensen erbij als publiek, waaronder een boze conducteur. (y)
|
Citaat:
|
oh, ik dacht dat je aan de noodrem mocht trekken als je vergeten was ergens te stoppen. :confused: Dan is het maar goed dat ik nooit met de trein ga ;)
|
Citaat:
dan krijg je een boete |
Citaat:
|
Keer 'leuk' voorval meegemaakt:
Vriend en ik waren op vakantie in Londen en gingen weer naar huis, dus met de metro naar Liverpool Station om daar de trein te pakken. Maar toen ik in de metro zat merkte ik dat ik een tas miste, en de metro begon al te rijden... In nood sloeg mijn vriend op de noodrem. En toen begonnen alle mensen te vloeken en te schreeuwen:'Oh my God, you don't do that!!'. Mijn vriend stond daar versuft te kijken (hij zag mijn tas ook nog liggen op 't station) en stamelde:'Ooh.. I'm so sorry... my... my girlfriend forgot her bag!' En toen moest ik echt lachen :) Alle mensen om ons heen zuchtten ineens van opluchten, zo van:'Oh, dan is het goed.' En dat was het dus ook... De bestuurder kwam eraan en pakte mijn tas, alles was goed :) Mensen dachten dat we in de verkeerde trein zaten ofzo... Mja, later bleek dat ook zo te zijn, maar goed :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tip: leg eens een muntje op de rails. ;) En laat er een trein overheen rijden. En probeer daarna dat muntje nog eens van de rails te krijgen. :D LOL, man, kom op zeg, een trein ramt zo een bestelbus honderd meter over het spoor, en die trein heeft dan alleen wat deukjes (pas nog in Veenendaal). :D Als een trein dwars door een mens rijdt voel jij het nog niet eens als treinpassagier. ;) |
Voor nood. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
(Conducteur zei ook heel 'geinig':'Ja, mensen, dat was een mens... hij is nu is stukjes...' Stomme idioot :mad: (die conducteur dus he, zo zeg je dat niet...).) |
Citaat:
LOL |
Urm als je tussen de deur zit kun je hem toch gewoon open duwen?
|
Citaat:
Overigens, als een machinist ziet dat er een persoon op het spoor loopt, zou hij dan nog proberen te stoppen? Of heeft mij meer het idee dat hij er op dit late moment toch niets meer aan kan doen en vervolgens rijdt hij gewoon door. Ben benieuwd naar de werkinstructies van de NS daarbij. |
Als de trein in de fik staat (bijvoorbeeld) vind ik het persoonlijk prettiger om uit te stappen als de trein stil staat..
|
Citaat:
|
Citaat:
ze is onwel omdat het zo druk is. als je stopt, kunnen de mensen haar de ruimte geven. |
Citaat:
Mijn vriend dacht dat ook, hij dacht er nog net tussen te kunnen springen, maar ze bleven dichtgaan.. En tja, toen zaten z'n twee handen ertussen en begon de trein te rijden. Een hand kreeg hij los, de andere kwam steeds klemmer te zitten en de trein bleef rijden, steeds harder. Het einde van het perron kwam in zicht en hij kon de trein niet meer bijhouden, werd richting de wielen getrokken... Hij probeerde een paal op het perron te grijpen, maar die was te ver... en toen ineens schoot hij los, echt vlak voor het einde van het perron. Zó'n geluk gehad, pfff.. Z'n hand heeft wel een tik gehad; nu, een jaar later, zie je het nog steeds. Noooit tussen de deuren proberen te springen dus, het is geen lift; deze deuren gaan gewoon dicht... |
Citaat:
|
Citaat:
|
- Als er iemand onwel is
- Als je in slaap bent gevallen en je bent net het station voorbij gegaan waar je moest uitstappen :D - Als er mensen lastig doen Dat soort redenen... |
Citaat:
Tijdje terug stond er een soort gelijk verhaal in de krant over een meisje. Ze was ook met d'r hand vast komen te zitten maar kon niet hard genoeg mee rennen; ze kwam met haar benen onder de wielen en zit nu in een rolstoel. Volgens mij heeft ze een enorme schadevergoeding gekregen van de NS, waarschijnlijk heb je er wel van gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens werken nieuwere treinen met systemen waarbij de deuren automatisch weer opengaan als diezelfde deuren iets tussen de deuren registreren. hmz maar jah, je moet gewoon zorgen dat je op tijd op het perron staat. Nooit tussen dichtgaande deuren springen! |
Citaat:
ow wacht ik heb iets gevonden: (bron: IJmuider Courant) Santpoortse verloor haar benen Nalatigheid kost NS negen ton UTRECHT/SANTPOORT-NOORD - De Nederlandse Spoorwegen moeten een nu 23-jarige vrouw uit Santpoort-Noord een schadevergoeding van ongeveer 900.000 euro betalen. De rechtbank in Utrecht heeft de NS volledig aansprakelijk gesteld voor een ongeval in april 1998, waarbij de Santpoortse beide benen verloor. De NS overwegen in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. De Spoorwegen hebben de vrouw eerder al 300.000 gulden (136.000 euro) betaald, het maximum dat een vervoerbedrijf als schadevergoeding kan geven. De rechtbank in Utrecht vindt dat te weinig en doorbreekt daarmee het wettelijke maximumbedrag voor een aansprakelijkheidsvergoeding. De studente aan de Hoge Hotelschool wilde in haar woonplaats op een avond in april 1998 de trein richting Beverwijk nemen. Ze rende vlak voor vertrek van de trein het perron op, probeerde met haar hand een treindeur te openen, maar kwam hiertussen. Inmiddels zette de trein zich al in beweging. Hoewel de conducteur zag wat er gebeurde, lukte het hem niet de machinist te waarschuwen. Uiteindelijk trokken passagiers aan de noodrem. De machinist is door het openbaar ministerie vervolgd, maar de Haarlemse rechtbank sprak hem vrij. De Santpoortse is destijds in beroep gegaan tegen de hoogte van de schadevergoeding die de NS uitbetaalden, omdat haar inkomstenderving vele malen hoger is. Ze moest haar studie staken en is afhankelijk van speciale voorzieningen, aldus haar advocate, E. van Hilten. Zij verweet de NS 'grove nalatigheid' en kondigde in 2000 al een extra schadeclaim aan. Die is nu door de Utrechtse rechtbank geheel toegewezen. Volgens de rechtbank is aangetoond dat de deuren van het treinstel, een zogenaamde sprinter, 'in alle opzichten bijzonder onveilig zijn en niet aangepast aan de huidige stand van de techniek'. De deuren hebben geen klembeveiliging. Zo'n voorziening zorgt dat deuren automatisch opengaan als er iets tussen komt. Ook ontbreken bij de sprinter-deuren zogenaamde brede rubberen profielen. De NS sluiten hoger beroep niet uit. ,,Op zich heeft de rechtbank de NS juridisch deels in het gelijk gesteld, want ons is geen roekeloosheid verweten'', laat een woordvoerster in een reactie weten. De NS erkennen dat er 'dingen' fout zijn gegaan. ,,Maar niemand had kunnen bevroeden dat dit tot een dergelijk ongeluk zou leiden.'' |
vorige x was het heel druk in de trein, en toen reden we over een hobbel en iedereen viel naar achteren.
Een kerel probeerde zich ergens aan vast te pakken en trok toen perongeluk aan de noodrem :o En toen vroeg de conducteur wie aan de rem had getrokken, maar niemand van al die mensen verklikte de man (y) |
Ik zou best wel graag eens aan de noodrem willen trekken voor te proberen :o
|
Citaat:
was best wel spannend :D |
Als je je LG u8150 UMTS-mobieltje met 260.000 TFT kleurenscherm, 40-toons poly, 64mb geheugen en VGA-cam van 900 dollar uit t raam hebt laten vallen?
:o http://k-tai.impress.co.jp/cda/stati...03/19/lg09.jpg |
Citaat:
maar ook dom want ze deed samen met een ander meisje een spelletje wie het langst durfte te blijven zitten wanneer de trein eraan kwam.... nou gewonnen had ze :rolleyes: ze is overigens dood der hele lichaam was dubbel geklapt haar benen natuurlijk verbrijzeld er was nix meer van der over....... :( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.