Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wat doe je als je erachter komt dat je rauw vlees hebt gegeten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=582063)

Preaper 27-08-2003 18:39

Wat doe je als je erachter komt dat je rauw vlees hebt gegeten?

Ik kom net, na het geheel leeg eten van mijn bord erachter dat de gehakt die we hadden nog flink rauw was in het midden. Wat kan ik allemaal doen om te voorkomen dat ik (lang) ziek wordt?

~lienepien~ 27-08-2003 18:40

norit slikken? (weet niet of dat hierbij helpt?) :(

Preaper 27-08-2003 18:42

Grapjas :p. Dat zal em alleen nog meer problemen bezorgen :P.

Lovely007 27-08-2003 18:46

Norit is een diareeremmer, dat zal waarschijnlijk niet helpen. ;)

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je moet doen, ik heb zelf ook wel eens gehakt gegeten wat nog beetje rauw was. Heb er toen niks aangedaan en ben er ook niet ziek van geworden.
Maar dat was maar een klein beetje.

~lienepien~ 27-08-2003 18:48

Citaat:

Lovely007 schreef op 27-08-2003 @ 19:46:
Norit is een diareeremmer, dat zal waarschijnlijk niet helpen. ;)

ok, wist ik niet :o

dan zou ik het eigenlijk niet weten...

rare kwast 27-08-2003 18:56

norit is niet alleen diaree remmer ff tussen door
maar je hoeft er niet altijd ziek van te worden hoor, en zeker niet ernstig
veel water drinken om de meeste ''niet goed voor je lichaam stoffen'' uit je lichaam te spoelen en verder

Andijvie 27-08-2003 19:03

Idd, veel drinken!

Ik heb gehoord dat het drinken van citroensap of melk ook goed is om bacteriën uit te spoelen, doe dat dus ook maar (kan iig geen kwaad om te proberen he :) ).

telluriet 27-08-2003 20:22

Eet ik ook wel eens per ongeluk, of omdat ik te ongeduldig ben voor de gourmet :p

en ik leef nog, ook nog nooit iets van gemerkt

Pandemonium 27-08-2003 20:28

wijs advies van mn moeder: als het vers gehakt was is het niet zo heel erg, vooral omdat et zo warm is ( wat het met elkaar te maken heeft ik weet het niet)

en je kan er hooguit van aan de schijt raken, maar dat is (geloof ik) het enige...

beestje 27-08-2003 20:35

tja in principe doe je niks... Met een beetje geluk zaten er geen schadelijke bacterieen in en word je morgen weer vrolijk wakker :)

Als het echt ziekmakend gehakt was dan merk je dat ook vanzelf (het komt er namelijk vanzelf weer uit dan) je lichaam lost dat wel op hoor... en als het echt te kwaad wordt kun je altijd nog een dokter bellen zodat ze je maag leeg kunnen pompen.

Maar als het gehakt vrij vers was en de rest v/d dag in de koelkast heeft gelegen, zal er echt niks raars gebeuren

Sithan 27-08-2003 20:45

Niks...

Je overleeft het wel...
Is goed voor je weerstand als ze af en toe ns aan het werk moeten daarbinnen...

nare man 27-08-2003 21:21

Paar dagen flink aan de schijterij en in het vervolg gewoon goed kijken wat je eet :D ;)

! am mE 27-08-2003 21:27

Paar glazen melk drinken, dat neutraliseert.

Pletterprater 27-08-2003 21:50

Ik geloof dat een bepaald gerecht filet American heet... dit is rauw gehakt gekruid met, wie wat wat allemaal... lees wel, rauw gehakt. Als dit daadwerkelijk een zeer gevaarlijk iets zou zijn, zou het niet op deze manier geserveerd worden.

Ow... en welke mensen eten wel eens een boterhammetje met rauw vlees?
# steekt hand op en laat boterham met boterham worst op de grond denderen #

Pletterprater 27-08-2003 21:51

Citaat:

! am mE schreef op 27-08-2003 @ 22:27:
Paar glazen melk drinken, dat neutraliseert.
Ik dacht dat dat melk drinken een fabel was uit de oude doos en wordt afgewezen door doktoren, omdat het niet echt schijnt te helpen... :confused: ... kan zijn dat ik me vergis, uiteraard

notbonefish 27-08-2003 22:53

niks mis met rauw vlees.

soms kan rauw vlees, mits het niet goed bewaard ed is, je behoorlijk ziek maken, maar dat is lang niet altijd het geval.

kortom, ga je pas zorgen maken als je ziek wordt. ;)

Lady Penelope 27-08-2003 22:57

gelukkig kan je niet zwanger zijn :)

(dan is rauw vlees toch slecht???)

ESCO 28-08-2003 09:38

Citaat:

niks mis met rauw vlees.
Jij eet zeker altijd rauw vlees,onzin rauw vlees is niet goed voor je behalve dan de beste stukken van vlees maakt het niet veel uit.

Biefstuk,rookvlees,cap etc.

Als het vlees nog rauw is kan je salmonella ,lintwormen,diaree,voedsel vergifteging krijgen.

Over dat sprookje met dat melk daar klopt gewoon niks van.

Qimm 28-08-2003 10:03

daar ga je heus nog niet aan dood hoor!

bassgirl 28-08-2003 11:19

tja iuk weet ook niet wat je ervan krijgt je kunt ziek worden geloof ik... van rauwe aardappels wordt je in ieder geval wel heel ziek :confused:

Get Psycho 28-08-2003 12:41

euhmm misschien laxeer middel, zodat het snel uit je lijf is? dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken. En anders fewachten!

xxx suusjuhhh

oneMen 28-08-2003 13:29

Citaat:

~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 28-08-2003 @ 13:41:
euhmm misschien laxeer middel, zodat het snel uit je lijf is? dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken. En anders fewachten!

xxx suusjuhhh

aan de schijterij wil ie juist voorkomen denk ik ;)

Bellenblaas 28-08-2003 13:40

Je kan toch weinig doen dan? Gewoon erweer uitkotsen en anders zal je af moeten wachten

Pletterprater 28-08-2003 19:29

Maag leeg laten pompen bij het ziekenhuis... moet je ook doen, als je juist iets van gif binnen hebt gekregen

rare kwast 28-08-2003 19:40

maag laten leeg pompen :confused: :confused:
:eek: :eek:
nog nooit van gehoort als iemand rauw vlees heeft gegeen, wel bij een overdosis of gif maar rauw vlees is geen gif!

Daydream-ster 29-08-2003 09:53

Citaat:

bassgirl schreef op 28-08-2003 @ 12:19:
van rauwe aardappels wordt je in ieder geval wel heel ziek :confused:
Volgens mij niet hoor, want ik eet wel eens rauwe aardappels, en ben er nog niet ziek van geweest!

Volgens mij valt het met rauw vlees wel mee, en zeker in dit geval, omdat het al een beetje gaar was, maar als je klachten krijgt, wel ffies langs de dokter misschien?!

Sithan 29-08-2003 10:06

Citaat:

Pletterprater schreef op 28-08-2003 @ 20:29:
Maag leeg laten pompen bij het ziekenhuis... moet je ook doen, als je juist iets van gif binnen hebt gekregen
Ik denk dat de artsen je recht in je gezicht uitlachen als je komt vragen of ze het gehakt uit jemaag willen pompen...
Dat is gewoon nuttige tijd voor andere zieke mensen verspillen met onzinnige oplossingen aangezien je lichaam dat zelf wel kan oplossen...

Somebody Special 29-08-2003 10:41

Citaat:

bassgirl schreef op 28-08-2003 @ 12:19:
van rauwe aardappels wordt je in ieder geval wel heel ziek
Nee absoluut niet! Ik at als kind bijna elke dag een stel rauwe aardappels als m'n moeder die aan het schillen was, vond ik lekker. Rauwe aardappels is niets mis mee!
En van een keertje wat rauw vlees eten ga je niet dood, je gaat er hooguit van aan de diarree of krijgt wormpies, dat is vervelend, maar ach, wie heeft dat nou niets als kind gehad?

~Sjeherazade~ 29-08-2003 10:44

rauwe ei eten zodat je kan kotsen

nare man 29-08-2003 11:24

Citaat:

Qimm schreef op 28-08-2003 @ 11:03:
daar ga je heus nog niet aan dood hoor!
Maar het wel enorm vervelend als je net een tentamen hebt en je moet om het kwartier de zaal uit om je aars even flink ervan langs te geven.

Overjoyed 29-08-2003 11:29

Misschien uitkotsen ofzo? ik zou het anders ook niet weten, bel anders even de huisarts voor deskundig advies!

Squid 29-08-2003 11:51

Dat kan toch helemaal geen kwaad. Filet americain of preparee en nog een hoop andere charcuterie is gewoon rauw.
Mijn broertjes eten hun gehakt vaak gewoon rauw, omdat ze het lekker vinden zo. Vroeger, toen de hygiënenormen nog niet zo sterk waren, kon dit meer kwaad, met kans op lintworm, diarree, enzovoort. Tegenwoordig wordt dit echter zeldzaam.

mandarijn 29-08-2003 12:12

als het hoogzomer (of heel erg warm weer:) is dan boeit dat niet zoveel (iig niet bij rundvlees)
wat denk je van rosbief? dat is in het midden ook rauw, en filet amirican idd!

alleen als je rauw kippenvlees eet kan je erg ziek worden!

en rauwe aardappels zijn lekker :o en ik leef nog steeds, dus slecht is het zeker niet
in rauwe groenten zitten trouwens ook veel meer vitamines dan in gekookte...

wat je wel niet op school leert:p

ESCO 29-08-2003 13:01

gepost op 29-08-2003 @ 13:12

--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:

als het hoogzomer (of heel erg warm weer is dan boeit dat niet zoveel (iig niet bij rundvlees)
wat denk je van rosbief? dat is in het midden ook rauw, en filet amirican idd!

alleen als je rauw kippenvlees eet kan je erg ziek worden!

en rauwe aardappels zijn lekker en ik leef nog steeds, dus slecht is het zeker niet
in rauwe groenten zitten trouwens ook veel meer vitamines dan in gekookte...
Filet american is een van slechtse vlees producten die er zis, de stoffen die er in zitten zijn alleen vet en verder eigenlijk niks,verder zitten er giftige stof in.
Het is eigenlijk net als kroketten en frikandellen gewoon afval vlees.

Rosbief wat ik al gezegd heb, hoort tot het beste stuk van de koe net als Rookvlees,biefstuk,cap.
Er zit het minste vet in de beste aminozuren en de meeste eiwitten van het vlees.
Vlees eet je eigenlijk alleen voor de eiwitten.

Kippen zijn een van de schoonste dieren samen met de koe.
De kans op diaree en ziektes is veel kleiner als van de koe[de meeste delen van de koe] en de varken[behalve varkenshaas],dus wat je zei is gewoon onzin.

Groentes is heel wat anders als vlees.
welke groentes eet je nou rauw niet veel tomaten,komkommer,sla etc.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.