Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   cd rom probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=582317)

D-boy 27-08-2003 21:54

cd rom probleem

Als ik een game wil starten krijg ik telekens de melding dat die de cd niet ken vinden en dat ik de juist cd erin moet doen en vervolgens opnieuw opstarten. Maar de goeie cd zit er in.

Dit in bij alle games zo dus ligt niet aan de cd zelf. waar kan dit aanliggen?????

CryptapiX 27-08-2003 21:58

je zou bijna zweren dat je een copy va neen spel probeert te spelen en geen no-cd crack gebruikt

D-boy 27-08-2003 21:59

nee dat is het niet want gebeurt bij orginele spellen

Enlightenment 27-08-2003 23:42

Open de CD eens in explorer.

Dus ga naar my computer, rechtermuisknop klik op je cdrom en dan open. Dubbelklikken start hij misschien auto-start, en dat moet je niet hebben.

Quintiano 28-08-2003 00:25

Citaat:

D-boy schreef op 27-08-2003 @ 22:54:
Als ik een game wil starten krijg ik telekens de melding dat die de cd niet ken vinden en dat ik de juist cd erin moet doen en vervolgens opnieuw opstarten. Maar de goeie cd zit er in.

Dit in bij alle games zo dus ligt niet aan de cd zelf. waar kan dit aanliggen?????

Speel je veel games van Electronic Arts? Dat zijn gore tyfusspellen die niet kijken naar de "Windows"-positie van een station (om het even simpel te houden) maar naar de daadwerkelijke fysieke positie (master/slave==0/1). Ergo; als je meerdere ATAPI-devices hebt čn je hebt EA-spellen; probeer beide drives. Of, zoals gezegd, snor ergens een no-CD-patch op.

BlackMystery 28-08-2003 13:57

het kan ook gewoon zijn dat er krassen op je cd zitten
ik zou eerst daar is naar zien
als je al van die mega krassen van de ene kant naar de andere kant ziet gaan
dan kan je het meestal al vergeten en moet je niet verder zoeken
heb je dit spel eventueel al kunnen spelen of nog helemaal niet?

SisterOfMercy 28-08-2003 14:26

Citaat:

Dobermann schreef op 28-08-2003 @ 01:25:
Speel je veel games van Electronic Arts? Dat zijn gore tyfusspellen die niet kijken naar de "Windows"-positie van een station
hahah.. Ben ik gelukkig niet de enige die zo over EA denkt.

Als het toch een EA spel is, kan je het gewoon ook beter niet spelen. Ze maken de allerslechtste Formule1 managers die ik ooit heb gezien (en ik heb er een hoop gezien).

Orion16 28-08-2003 18:22

Citaat:

SisterOfMercy schreef op 28-08-2003 @ 15:26:
hahah.. Ben ik gelukkig niet de enige die zo over EA denkt.

Als het toch een EA spel is, kan je het gewoon ook beter niet spelen. Ze maken de allerslechtste Formule1 managers die ik ooit heb gezien (en ik heb er een hoop gezien).

Blijkt wel aan Need For Speed III wat ik bij m'n vader wou installeren omdat-ie het wel een grappig spelletje vond.. Dat draait gewoon niet onder XP! Op geen enkele manier! En zo oud is het nu toch ook weer niet... Zelfs The Neverhood en Quake II kan ik onder XP draaien..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.