![]() |
80's Nederpop
Ik heb al enige tijd een CDtje van Klein Orkest, de vroegere band van Harrie Jekkers. Ook heb ik een CDtje van Toontje Lager, die van het nummer "Stiekem Gedanst"..
Tekstueel gezien is Klein Orkest wel beter. Maar misschien zijn er ook nog andere van die typisch jaren 80 nederpop bandjes. Ik heb er al twee genoemd. Ik weet er nog een paar: Het Goede Doel Hans de Booy (eigenlijk alleen maar het nummer Annabel) Weet iemand anders nog een paar van die bandjes die dat typische geluid hebben? En uh, Doe Maar valt af, dat lijkt er helemaal niet op. En dat ken ik al. Dingen zoal Blof, Volumia en zo dat valt mijns inziens ook meer onder de troep, dus dat hoef ik ook niet te weten.. Wat dan wel? |
Circus Custers - Monica
Circus Custers - Verliefd Frank Boeijen - Zwart Wit Frank Boeijen - Kronenburger Park Hans de Booij - Ik hou van alle vrouwen Hans de Booij - Thuis ben Toontje Lager - Stiekem Gedanst Toontje Lager - Zoveel te doen VOF de Kunst - Een kopje koffie VOF de kunst - Suzanne |
Ik wou ook Frank Boeijen zeggen, want hij is geweldig.
|
dat soort muziek geeft mij altijd wel een nostalgisch gevoel
|
Niet helemaal hetzelfde straatje, maar De Dijk.
|
Begin jaren 90 was toch: de kreuners in...
de kreuners - ik wil je ken je vast wel... maarja, dat is niet meer echt 80, maar het lijkt er in ieder geval nog wel op... volgens mij komen ze uit belgie... is het dan nog nederpop? trouwens annabel is orgineel geloof ik van boudewijn de groot of niet?> |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat te denken van Splitsing, in later tijden de Jazzpolitie genaamd? Vooral 'Wind En Zeilen' is een fijn nummer.
|
"Rikkie je stapt beter maar eens op
ik gooi je niet zomaar op straat ik hang maar even aan de rem al m'n platen ken je uit je hoofd al m'n idolen op een rij komaan en rep je naar de tram..... blabla lala van wie is dat? het is goddelijk! Verlos me uit m'n onwetendheid! |
je bent echt een everlasting homo ;)
|
Het Goede Doel - België
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn hele levensvisie is op het nummer Annabel gebaseerd. En dat is geen geintje.
|
Volgens mij is Annabel wel origineel van Boudewijn de Groot. Of hij moet het gecovered hebben van Hans de Booij.
Ik heb vandaag wat CD's gekocht. De eerste twee albums van Het Goede Doel. Een best-of CD van de Jazzpolitie, en een nog een CD van het Klein Orkest. Doe ik het doosje open, staat er als ondertitel bij de CD "blaat, kinderliedjes".. Grmbl. Maar ik heb'm nog niet gehoord, dus misschien issie toevallig wel gewoon goed. Van Toontje Lager heb ik niet veel meer gevonden. Dat best-of CD'tje wat ik heb, daar staat bijna alles op. Zoveel Te Doen is een erg goed nummer, en het laatste stuk doet me altijd denken aan het programma "De Heilige Koe". Nou, m'n nederpop behoefte is voor de komende tijd weer vervuld. Over een tijd maar eens kijken naar een CD van Stef Bos, Hans de Booij en uhh... The Scene misschien. |
Citaat:
|
Annabel is inderdaad oorspronkelijk van Boudewijn de Groot.
Wat een fantastische liedjes heeft hij trouwens geschreven. 'want de zee moet gered van de zon....' |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44. |