![]() |
wat is werk?
Ik moet voor school een opdracht maken over werk.
dus nu is mijn vraag: wat verstaan jullie onder werk? |
Verrichten van arbeid, lijkt mij vrij simpel.
Vaak bedoelt in de context van betaalde arbeid, middels een overeenkomst met een andere partij. |
---> Economische Vakken
|
Citaat:
|
zoals ik braaf heb geleerd bij mijn maatschappijleerlessen luidt de definitie van werk als volgt:
werk is het verrichten van arbeid wat economisch nut oplevert voor degene die haar verricht, zijn of haar naaste omgeving of voor de samenleving als geheel. jaja, ik weet um nog :D |
Citaat:
|
Betaald of onbetaalt werkzaamheden verrichten waar behoefte aan is
|
werk (het ~, ~en)
1 het werken, het verrichten van een taak => arbeid 2 betrekking, bron van inkomsten 3 wat gedaan moet worden 4 werkstuk, voortbrengsel van arbeid of kunst => oeuvre, opus 5 daad 6 mechanisme, bewegend deel van een toestel => loopwerk bron: www.vandale.nl |
werk=
een mentale en\of lichamelijke inspanning waar je een tegenprestatie voor krijgt in de vorm van GELD. geld is hierin dus een belangerijke factor, vrijwilligerswerk wordt daarom in de economie niet gezien als werk, omdat hier geen geld bij komt kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Vrijwilligerswerk heeft weldegelijk economisch nut, dus dat valt absoluut ook onder de noemer werk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
:nono: |
Wat is werk nou ook voor een dwaas begrip? Hanteer liever het begrip arbeid en zoek daarmee aansluiting bij de verschillende wetten uit het arbeidsrecht.
Overigens kan onder werk natuurlijk ook vallen het slapen tijdens een oproepdienst. Het hoeft niet per se om actieve gedragingen te gaan. Loon daarentegen is voor arbeid in economische zin weer niet vereist zodat vrijwillige arbeid er ook onder valt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |