![]() |
Hoe lang 'uitwerken' nadat je hebt aangekondigd weg te gaan?
Dat vraag ik me af.. ik werk nu 3 jaar bij een supermarkt en heb bijna een nieuw baantje, maar nu vraag ik me dus af. Hoe lang duurt het voordat je definitief stopt als je aan hebt gekondigd dat je vertrekt? Ik neem aan dat je niet zomaar van de 1 op de andere dag mag stoppen. (ik heb overigens geen vast contract)
Iemand die dat weet? |
Staat normaal in je contract, de opzeggingstermijn. Indien dat niet 't geval is, moet je naar de Wetgeving gaan kijken betreffende jouw baantje. In België kunnen jobstudenten volgens de wet de dag voordien opzeggen, maar hoe 't in NL zit weet ik niet...
|
meestal 4 a 6 weken, hangt inderdaad van je contract af.
|
Je zegt geen vast contract te hebben, wat heb je dan wel? :)
|
Citaat:
|
Maar staat er in dat contract geen opzegtermijn? Volgens mij is dat standaard een maand (of 4 weken). Daar kun je dus wel vanuit gaan.
Vergeet niet schriftelijk op te zeggen, dat is beter dan mondeling. |
idd; staat in je contract.
maar of je met een 0-urencontract ook een opzegtermijn hebt, weet ik niet. maar kijk het gewoon even door of vraag het desnoods aan je baas. |
Staat vaak in je contract maar je baas kan je er het beste zelf mee helpen. Bij een 0-uren contract maakt het niet uit dacht ik maar weet ik ook niet 100% zeker
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |