![]() |
boot probleem, snap er nix van
hm de pc van mn broertje start nog maar heel soms op
als ie niet opstart krijg ik deze error DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER dus ik eerst de kabels op de hdd aandrukken maakt niets uit dan kijk ik in cmos prim master en prim slave staan op none ik auto detect doen, nog steeds none als ie wel opstart worden de primary's wel detected snap er geen bal van iets in mij zegt, OF hij doet t niet OF hij doet wel niet af en toe wel en af en toe niet wat moet ik doen want ik weet er eigenlijk niet veel van af behalve dus dat de hdd op prim master moet staan (toch?) ik heb het over een athlon2000+ en een a-open AK77pro hdd merk en type weet ik niet tia :) |
Misschien wordt de besturingschip in die schijf wel herkent, maar kan ie niet altijd even goed opspinnen bij 't booten? Een format heeft ook niet geholpen? En in een andere Pc, werkt ie dan wel altijd? Misschien is de voeding te zwak om 'm altijd te laten opspinnen bij een koude start.. Het kan zoveel oorzaken hebben. :D
|
Citaat:
de meeste kans van slagen is juist bij een koude start hoe kan de voeding opeens te zwak zijn? hij doet het al een tijd gewoon wel hoe kan ik dat dan checken? in een andere pc ga ik niet proberen strax heb ik ook gezeik :D |
Niet opeens natuurlijk, maar misschien door een nieuwe videokaart, extra PCI kaarten, dat ie voor de HD niet meer genoeg overheeft? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar theoriën zijn er om getest te worden. :p
Zitten er ook branders en dvd spelers in? Misschien die eens ontkoppelen om te kijken of ie dan wel altijd boot? |
Citaat:
er zit een brander en een dvdspeler in zou wel erg raar zijn als die de voeding vóór de hd nemen ze staan immers op secondary of zie ik dat verkeerd? |
Dat zie idd verkeerd, je voeding stuurt alles gewoon op hetzelfde moment aan, alleen je mb krijgt volgens mij voorrang.
Ik zou ook even je cd spelers er eens af halen kijken of hij het dan wel doet. |
hm ik heb die cddrives losgekoppeld
doet t nu al een paar uur zonder probs dus t lijkt erop dat t wel werkt :) |
JOJOJOJOOOOOO :D
ik ben de ict expert :cool: hij vind je Hard Disk niet ofzoiets. dat kan aan meerdere factoren liggen. misschien is het handig dat je ff snel iemand vraagt uit je vriendenkring die er verstand van heeft anders geef ik je als advies om naar gathering.tweakers.net te gaan. daar worden alle "ICT vragen" uitermate goed afgehandeld maar als ie nu blijft werken dan heb niks gezegd :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het werkt alsnog niet eigenlijk hij houdt t misschien iets langer vol maar op een gegeven moment krijgt ie toch weer zelfde gezeik hij doet nix bijzonders, beetje inetten ofzo weetikveel en dan opeens een bsod, restart, boot fail |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |