Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Menselijke geest heeft nooit rust (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=583620)

Upke 29-08-2003 12:41

Menselijke geest heeft nooit rust

Alleen als er gemediteert word dan is er sprake van echte rust in de geest van een mens denk ik. Want overdag moet je de hele tijd denken, want je zit bijvoorbeeld op school of je werkt. En als je gaat slapen droom je weer dus dan heeft die geest weer geen rust. Want je droomt elke nacht ookal herinner je niks. Dus wat denken jullie ervan, alleen mediteren geeft voor echte rust. Of zijn er ook nog andere middelen?

hellion 29-08-2003 12:48

niks geeft totale rust denk ik zo, al kom je met mediteren wel het dichts bij

DeGexxte 29-08-2003 12:51

Citaat:

hellion schreef op 29-08-2003 @ 13:48:
niks geeft totale rust denk ik zo, al kom je met mediteren wel het dichts bij

Bootsman123 29-08-2003 13:30

Vind ik ook. Niets geen complete rust. Je geest is maar een relatief begrip. Bedoel je soms dat je hersenen rust krijgen, want dat krijgen ze echt niet alleen van mediteren.

De Veroorzaker 29-08-2003 13:54

Wat bedoelen jullie met mediteren?
Ik moet meteen denken aan een clubje kale zwevende mensen in kleermakerszit die zoemgeluiden maken :o
Maar dat bedoelen jullie vast niet.

Shade 29-08-2003 14:07

de dood.... :rolleyes:

dreadmanneke 29-08-2003 14:20

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 14:54:
Wat bedoelen jullie met mediteren?
Ik moet meteen denken aan een clubje kale zwevende mensen in kleermakerszit die zoemgeluiden maken :o
Maar dat bedoelen jullie vast niet.

Het doel van mediteren is innerlijke rust te vinden, en dat is heel moeilijk.

Upke 29-08-2003 15:39

Ik ben bang dit hier discussies gaan komen over hersenen, en de menselijke geest. Ik heb het hier over de menselijke geest. En niet over de electrische stroompjes in de hersenen. Geloof je niet in de menselijke geest, maar dat alles komt vanuit de hersenen. Reageer hier dan verder niet op, of open zelf een topic waar je daarover wel kunt discuseren.

De Veroorzaker 29-08-2003 15:45

Citaat:

Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
Ik ben bang dit hier discussies gaan komen over hersenen, en de menselijke geest. Ik heb het hier over de menselijke geest. En niet over de electrische stroompjes in de hersenen. Geloof je niet in de menselijke geest, maar dat alles komt vanuit de hersenen. Reageer hier dan verder niet op, of open zelf een topic waar je daarover wel kunt discuseren.
:eek: Zijn er mensen die niet in de menselijke geest geloven ?
Ik dacht dat was een feit.
Maargoed, nogmaals: wat is mediteren precies?
Een toestand vinden waarin je gedachtes leeg zijn?

Shade 29-08-2003 15:47

Citaat:

Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
jjij vraagt hoe anderen erover denken en dan mogen degenen die er niet in geloven niet reageren.... :confused:
ik weet trouwens niet wat ik geloof....een geest zo best kunnen aangezien we maar heel weinig van onze hersenen gebruiken.
Maar het maakt me ook niet zoveel uit. Als het ooit bewezen wordt is dat leuk maar zo niet ga ik er niet van uit....

en als je het over menselijke geest hebt zal je als je dood bent ook wel geen rust krijgen want dan geloven de meesten een leven na de dood he? Ik denk 50% wel en 50% niet in leven na de dood.

Shade 29-08-2003 15:49

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 29-08-2003 @ 16:45:
:eek: Zijn er mensen die niet in de menselijke geest geloven ?
Ik dacht dat was een feit.
Maargoed, nogmaals: wat is mediteren precies?
Een toestand vinden waarin je gedachtes leeg zijn?

wat versta je onder menselijke geest? Aangezien nog niet eens goed duidelijk is hoe onze hersenen werken is een geest zeker geen feit lijkt me.

mediteren is ontspannen en nergens aan denken waardoor je onderbewustzijn je tijdelijk overneemt soms, volgens mij.
iig ontspannen en nergens aan denken. "Je gedachten leegmaken"

Mutant_oud 29-08-2003 15:49

Zo ongeveer :) Het is moeilijk uit te leggen, je concentreert je op het feit dat je nergens aan wil denken en volledige rust over je lichaam en geest wil laten komen. Als je dat lukt, kun je die concentratie laten varen en je volledig ontspannen en de toestand behouden.
Gedachten die dan komen hebben betekenis. Als je mediteert sta je meer open voor je onderbewustzijn en kun je makkelijker visualiseren. Je ontspant en staat open voor visioenen.
Maar iedereen doet het anders.

Isa 01-09-2003 17:36

Citaat:

Rawsteel schreef op 29-08-2003 @ 13:41:
Alleen als er gemediteert word dan is er sprake van echte rust in de geest van een mens denk ik. Want overdag moet je de hele tijd denken, want je zit bijvoorbeeld op school of je werkt. En als je gaat slapen droom je weer dus dan heeft die geest weer geen rust. Want je droomt elke nacht ookal herinner je niks. Dus wat denken jullie ervan, alleen mediteren geeft voor echte rust. Of zijn er ook nog andere middelen?
bidden en ten diepste een intense ervaring beleven zodat alleen die ervaring nog bestaat in je geest

Upke 01-09-2003 17:55

Citaat:

Kenny McCormick schreef op 01-09-2003 @ 18:36:
bidden en ten diepste een intense ervaring beleven zodat alleen die ervaring nog bestaat in je geest
Wat versta jij onder bidden...

Frondish 05-09-2003 13:24

wat is mediteren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.